• 67 304 online
  • 1 192 895 medlemmar
  • 61 809 255 inlägg
  • 1
  • 2
2018-10-11, 23:06
Medlem
Strongmanx2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ThisAintGucci
Jag har försökt, men det är trots allt ett bluff företag. jag inser att det är mitt fel att jag föll för detta blufföretaget, men nånting måste ju kunnas göra för att på ett mer effektivt sätt skydda oss konsumenter från det...

Du har fortfarande inte sagt något om detta företag.
Namn?
Hur lurade de dig?
Har du skrivit på något avtal digitalt eller via papper?
Kontaktade du dem eller de dig?
Citera
2018-10-12, 12:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Strongmanx2
Du har fortfarande inte sagt något om detta företag.
Namn?
Hur lurade de dig?
Har du skrivit på något avtal digitalt eller via papper?
Kontaktade du dem eller de dig?
Företagets namn är Mysoftfeet.com, den ligger i Danmark enligt deras kontaktuppgifter, men jag misstänker starkt att den är i andra länder som t.ex. UK. Dem lurar folk genom att sätta upp ett erbjudande (som är för bra att vara sant) sen så betalar du 5kr genom bankkortet, det står tydligt att man har en chans att vinna.. alltså var det en tävling, men längst nere i hörnet har dem skrivit med AVSIKT väldigt otydligt att man accepterar att gå med i ett abonnemang, det här är en väldigt vanligt sätt att lura folk på pengar. Här finns det många ärenden i Konsumentverket som är kopplade till detta företaget : http://diabasweb.kov.se/arenlist2.as...r&sortdir=desc
Citera
2018-10-12, 12:56
Medlem
Strongmanx2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ThisAintGucci
Företagets namn är Mysoftfeet.com, den ligger i Danmark enligt deras kontaktuppgifter, men jag misstänker starkt att den är i andra länder som t.ex. UK. Dem lurar folk genom att sätta upp ett erbjudande (som är för bra att vara sant) sen så betalar du 5kr genom bankkortet, det står tydligt att man har en chans att vinna.. alltså var det en tävling, men längst nere i hörnet har dem skrivit med AVSIKT väldigt otydligt att man accepterar att gå med i ett abonnemang, det här är en väldigt vanligt sätt att lura folk på pengar. Här finns det många ärenden i Konsumentverket som är kopplade till detta företaget : http://diabasweb.kov.se/arenlist2.as...r&sortdir=desc

Ångerrätt gäller i EU, så du har inget att oroa dig över faktiskt.
Anmäl till polis, ARN och vänd dig till deras företag.
Spara all konversation.
Citera
  • 1
  • 2