Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-05-07, 21:53
  #1645
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Loafee
Nej, det finns inga egentliga fördelar med att ha östrovärden långt utanför referensramarna. Risken för specifik feminisering, prostatapåverkan, och negativ inverkan på hjärtat ökar. Men vissa väljer bort det för att de tycker det inte behövs. Andra är inte informerade eller proaktiva i sitt kurande. Ingen kan säga om det motverkar det ena eller andra, eftersom ingen kan göra tillförlitliga mätningar. Det enda du kan få är gissningar och anekdoter.

Du ska inte se aromatashämmare som möjligt massahinder eller kontraproduktivt för din kur, eftersom det kan hindra egenapplicering, alltså att du väljer bort en dos p.g.a. någon fix idé om uteblivna resultat. Det är ett effektivt plåster mot allvarliga hälsoproblem, både estetiska som hälsomässiga.

En smart person har det tillgängligt och använder det reaktivt i milda kurer, och proaktivt vid tunga cykler.


instämmer med allting men tycker en viktig detalj missades att nämnas som jag tycker är relevant i frågan

östrogen är anabolt, detta betyder inte att jag tycker man ska springa runt med 500 pmol året runt men visst fan kan en nollning av östro hämma ens resultat av byggning
Citera
2018-10-02, 17:14
  #1646
Medlem
Går det inre bra att käka Arimidex e3d? läst några sådana synpunkter på senaste, själv är jag van att dosera på varannan dag.
Mvh
Citera
2018-10-03, 10:32
  #1647
Medlem
-KarlAlfreds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crack-Kent
Går det inre bra att käka Arimidex e3d? läst några sådana synpunkter på senaste, själv är jag van att dosera på varannan dag.
Mvh

Jo det går bra. Äter man mindre doser anastrozole aka arimidex så kan det vara händigt att ha en tidsaxel att skruva på för att få rätt värden.
Finns många som tagit sin ai 2 gånger i veckan med vettiga resultat även om differensen mellan topp- och låg-markering på östradiolvärdet ökar. Ai-behandling bör i regel pågå med tightare intervall för att nå rätt effekter, i synnerhet med exemestane, men som sagt ändamålet helgar medlen. Så länge man mår bra och värdena ser fina ut så spelar det inte så stor roll om behandlingsupplägget inte liknar det som i regel förespråkas.
Har man ett högre intagsintervall så bör man dock mäta både topp- och botten-värde så man vet hur östradiolen fluktuerar.


Mvh,

-Alfred
Citera
2018-10-12, 12:31
  #1648
Medlem
Fick tillbaka mitt östrotest från werlabs idag och icke helt förvånande så hade Östrot skjutit iväg lite (440pmol/L)

Ligger på testo e 500mg e5d.

så vad tror ni? Vet att det är väldigt individuellt vad som är varje persons ”sweetspot” men har lite svårt att bestämma vart jag ska börja? 0,5mg e3d? 0,25mg eod? Går ju såklart att sänka efterhand också.

Mvh Roddarn
Citera
2018-10-12, 12:41
  #1649
Medlem
caecos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roddarn2180
Fick tillbaka mitt östrotest från werlabs idag och icke helt förvånande så hade Östrot skjutit iväg lite (440pmol/L)

Ligger på testo e 500mg e5d.

så vad tror ni? Vet att det är väldigt individuellt vad som är varje persons ”sweetspot” men har lite svårt att bestämma vart jag ska börja? 0,5mg e3d? 0,25mg eod? Går ju såklart att sänka efterhand också.

Mvh Roddarn
Jag hade en lägre dos testo, 500mg EW men samma östrogennivåer. Jag fick köra på 0.25mg arimidex ED för att få ned det till en bra nivå. Så för mycket tror jag absolut inte din dos blir.
Citera
2018-11-06, 23:26
  #1650
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Roddarn2180
Fick tillbaka mitt östrotest från werlabs idag och icke helt förvånande så hade Östrot skjutit iväg lite (440pmol/L)

Ligger på testo e 500mg e5d.

så vad tror ni? Vet att det är väldigt individuellt vad som är varje persons ”sweetspot” men har lite svårt att bestämma vart jag ska börja? 0,5mg e3d? 0,25mg eod? Går ju såklart att sänka efterhand också.

Mvh Roddarn
Visste inte att Werlabs gör östrogentest på män? Hittar bara att de gör det på kvinnor!
Citera
2018-11-07, 09:34
  #1651
Medlem
thebandit777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Megamachoman
Visste inte att Werlabs gör östrogentest på män? Hittar bara att de gör det på kvinnor!

Du kan som man köpa tjänsten, men det blir såklart missvisande. Werlabs erbjuder inte "östradiol känslig".
Citera
2018-11-07, 21:37
  #1652
Medlem
Hej allesammans, satte precis första sticket på min framtida 500mg testo E & 200mg tren E kur. Har tidigare märkt att över 400mg testo så börjar gynon smyga sig på så beslöt mig för att köpa hem arimidex men har lite funderingar kring dosering / när jag ska på börja den. Det är väl ingen idé att på börja arimidexen dag 1 in på kuren right? Hur skulle ni lagt upp det smidigast / när skulle ni starta doseringen av adexen? mvh Broiler
Citera
2018-11-08, 13:18
  #1653
Medlem
-KarlAlfreds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DiscoBroilern
Hej allesammans, satte precis första sticket på min framtida 500mg testo E & 200mg tren E kur. Har tidigare märkt att över 400mg testo så börjar gynon smyga sig på så beslöt mig för att köpa hem arimidex men har lite funderingar kring dosering / när jag ska på börja den. Det är väl ingen idé att på börja arimidexen dag 1 in på kuren right? Hur skulle ni lagt upp det smidigast / när skulle ni starta doseringen av adexen? mvh Broiler

Varför är det ingen idé att påbörja ai-behandling samtidigt som man påbörjar t-behandling? Så fort du får i dig testot i kroppen, oavsett halveringstid, så kommer det givetvis börja ackumulera blodplasmakoncentration = aromatisering = östradiol.
Skulle nog tipsa om att kolla upp progesteron också eftersom du är känslig för östrogena bieffekter och ska köra tren som påverkar just progesteron.
Dosmässigt hade jag nog börjat kring 0.25mg - 0.5mg eod/e3d eller därikring. Mätningar erfordras dock som sagt tusen gånger förr eftersom vi alla har olika aromatiseringsgrad och känslighet för östradiol och progesteron.

Mvh,

-Alfred
Citera
2018-11-09, 01:09
  #1654
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thebandit777
Du kan som man köpa tjänsten, men det blir såklart missvisande. Werlabs erbjuder inte "östradiol känslig".
Är det slöseri eller get det en fingervisning?
Citera
2018-11-09, 08:54
  #1655
Medlem
thebandit777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Megamachoman
Är det slöseri eller get det en fingervisning?

För ett halvår sedan hade jag sagt att det ger en fingervisning, idag när jag har kraschat mitt östro och mår helt horribelt dåligt så är jag av en helt annan uppfattning...
Citera
2018-11-09, 23:03
  #1656
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thebandit777
För ett halvår sedan hade jag sagt att det ger en fingervisning, idag när jag har kraschat mitt östro och mår helt horribelt dåligt så är jag av en helt annan uppfattning...

Tagit för mycket Arimidex? Jag tar 0.125mg varannan dag!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback