• 67 458 online
  • 1 192 895 medlemmar
  • 61 809 229 inlägg
  • 2
  • 3
2018-10-09, 16:24
Medlem
WSEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tsarevitj
Jag var på biblioteket och råkade titta i DN för måndagen. Skulle aldrig själv betala ett öre för att läsa denna smörja. Några s k journalister har gjort ett klipp, d v s avslöjat att Sverigedemokraterna får hyra lokaler av en svenskfödd finansman. Fantastiskt, ett svenskt riksdagsparti, det tredje största får hyra lokaler.

Vad begär dom? Att ägaren ska stå med tomma lokaler och förlora pengar?

Hagamannen får också hyra en lägenhet.
Citera
2018-10-09, 16:50
Medlem
Vi tycker det är roligt, haha nu kommer läsarna fatta att dom betalar för ren hittepåpropaganda!
Prenemuranterna kommer suga ur varenda droppe.
AHA, jag vet ju att Trump har mystiska rysslandskopplingar, och nu SD. HAHA jag är inte så dum, jag kan minsan se mönster och forma en självständig tanke!
Citera
2018-10-10, 23:05
Medlem
duqus avatar
Det som DN inte talar om......

Artikeln är delvis skriven av Mattias Carlsson, en av sveriges största mytomaner, han har tonvis ned trådar här, mest berömd är han väl när han kuta runt näck på Solliden med ett teleobjektiv och skrämde upp Victoria så att SÄPO ryckte ut, bara att googla på snubben.....

Storyn dom spinner upp har ursprunget i att Johan Lundberg nyligen köpte ett hyreshus på Gjörwellsgatan där det bor en murvel som jobbar på DN, dom blev pissura att dom inte fick ombilda kåken till BR.

Det börjar bli väl genomskinligt att DN låter omtalade "skribenter" utföra en s.k "hitpeace" på "obekväma" personer i vårt samhälle. Samtidigt som dom gör allt för att försöka koppla SD till denna person och underförstått vara ihop med ryska intressen - har DN lyckats fixa "ensamrätten" till att få vara ombord på hangarfartyget "Harry Truman" som kör in i Östersjön nästa vecka för att reta ryssarna.

Kortfattat så horar Bonnier på som vanligt.
Citera
2018-10-11, 11:40
Medlem
RadioDDR1s avatar
Skratta ni bara. Nästa år sitter Wolodarski och Mattias Carlsson där med Guldspaden för detta eminenta avslöjande av yppersta världsklass.
Citera
2018-10-11, 22:07
Medlem
apanola IIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Expohunter
Nyheten verkar inte ha fått något större genomslag, så det blev lite platt fall. Wolodarski svär på redaktionen.

läste eländet till artikel. Sällan har väl uttrycket "koka soppa på en spik" kunnat användas mer rättvist än nu. Pinsamt magert och tunt, att det ens fick passera visar på DN:s desperation.
Citera
2018-10-11, 22:08
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RadioDDR1
Skratta ni bara. Nästa år sitter Wolodarski och Mattias Carlsson där med Guldspaden för detta eminenta avslöjande av yppersta världsklass.
Nästa år har Wolodarski fått sparken & flyttat till New York för att jobba på någon judisk tankesmedja.
Citera
2018-10-12, 11:18
Medlem
Jag snabbtittar igen på DNs artikel och den gör mig illamående.

"När det ursprungliga hyresavtalet skrevs i juni 2015 ingick huset i en svensk bolagskoncern som ägs av Johan Lundberg, en 52-årig fastighetsmagnat som skyr offentligheten."

Han vill vara ifred och är gift med en muslimsk kvinna och har barn med henne. Han råkar ha hyrt ut et kontor till SD och ett hus till en rysk ambassadör.

Ryska ambassadörer har alltid bott i Stockholm och denna ambassadspersonal är inget undantag.

Detta är en icke artikel som ALDRIG borde ha kommit till.

Det mest skrämmande är att alla de som skrivit under eget namn i kommentarsfältet och dessutom hade
inlägg som absolut INTE var i otrevligt språk,,de suddades ut allihopa och kommentarsfältet stängdes av!

Snacka om cesnur och att peka på en stackars man som har gjort karriär ekonomiskt och äger fastigheter och har anställd personal.

Jag skulle vilja skicka en blomma/ett kort till fastighetsägaren för at visa sympati men jag hittar honom inte alls med adress.
Citera
2018-10-12, 12:28
Medlem
B0B0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Nästa år har Wolodarski fått sparken & flyttat till New York för att jobba på någon judisk tankesmedja.

Jag är inte säker på att det kommer ske just nästa år, men jag är definitivt inne på exakt samma tankegångar. Jag har även postat angående det tidigare i den här tråden.

Varför skulle en människa som inte stöder sitt värdland, eller har en kulturell eller folkmässig samhörighet med värdfolket, dra sig för att fly hals över huvud så fort det börjar bli hett om vingmutteröronen?
Senast redigerad av B0B0 2018-10-12 kl. 12:37.
Citera
  • 2
  • 3