Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-05-31, 07:49
  #1513
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Plaguetongue
men trollar du? högerklicka på ljudikonen nere till höger i skärmen och tryck på volymkontrollen. Hur svårt kan det vara?

1: Citera den du kommenterar, så man vet vem & vad du snackar om.

2: Finns ingen anledning att vara spydig ("men trollar du?" - "Hur svårt kan det vara?"), alla är inte lika 'duttiga' som du tror du är.

3: När man Högerklickat på Ljudikonen nere till höger i Systemfältet, så väljer man "Volume Mixer" (vad de nu döpt det till på svenska?), så kan man ställa in individuella volymer för olika enheter och program.

Och det kan även finnas en egen ikon i Kontrollpanelen för barasports hörlurar.
Citera
2018-05-31, 08:14
  #1514
Avstängd
Plaguetongues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lbl
1: Citera den du kommenterar, så man vet vem & vad du snackar om.

2: Finns ingen anledning att vara spydig ("men trollar du?" - "Hur svårt kan det vara?"), alla är inte lika 'duttiga' som du tror du är.

3: När man Högerklickat på Ljudikonen nere till höger i Systemfältet, så väljer man "Volume Mixer" (vad de nu döpt det till på svenska?), så kan man ställa in individuella volymer för olika enheter och program.

Och det kan även finnas en egen ikon i Kontrollpanelen för barasports hörlurar.

ja jag glömde citatet sry, vad du beskrev var precis samma sak som jag skrev dock på svenska och spydigheten får man fan ta och äta om man varken kan ändra volymen på ett headset eller använda medföljande instruktioner eller google men fortfarande är kapabel till att skriva på ett forum.

Han hade ju uppenbarligen hittat ljudikonen i verktygsfältet, det enda han hade behövt göra är att välja mellan 5 saker vilket en efterbliven 5 åring hade klurat ut på nån sekund, så om man är 18+ och inte fixar att läsa 5 rader med kort text men kan göra ett inlägg här så är man mer än jävligt korkad.
__________________
Senast redigerad av Plaguetongue 2018-05-31 kl. 08:18.
Citera
2018-10-12, 08:52
  #1515
Medlem
Ljudet på bärbara datorn fungerar inte

Hej!

Datorns ljud slutat att fungera - Den identiferar problemet och sedan står det att datorn behöver startas om för att lösa problemet. Jag har gjort det två gånger. Fungerar fortfarande inte.

Vad kan jag göra?
Citera
2018-10-12, 09:00
  #1516
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Ominstallerar drivrutinen som avser ljudkortet?
Citera
2018-10-12, 09:07
  #1517
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Ominstallerar drivrutinen som avser ljudkortet?
Hur gör man det?
Citera
2018-10-12, 09:15
  #1518
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Det finns lite olika alternativ. Leta först upp modellen och märket på datorn. Se om det ligger någon drivrutin på datorns märke/webbsida.

Om så fallet är så hämtar hem drivrutinen och sparar den på te.x skrivbordet. Avinstallerar bort nuvarande med hjälp av ett vettigt program, te.x Revo Uninstaller. Läs på Revos hemsida hur man utför en korrekt avinstallation.

Rensar bort sedan alla överflödiga filer med te.x CCleaner. Startar sedan om drivrutinen så bör Windows känna av en ny maskinvara. Installerar nu den drivrutin som du har på skrivbordet.

Om inget fungerar så provar med ett 3-partsprogram som då hämtar hem drivrutiner, te.x Driver Booster.
Läs även där deras webbsida hur man utför en kontroll.
Citera
2018-10-12, 09:45
  #1519
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Det finns lite olika alternativ. Leta först upp modellen och märket på datorn. Se om det ligger någon drivrutin på datorns märke/webbsida.

Om så fallet är så hämtar hem drivrutinen och sparar den på te.x skrivbordet. Avinstallerar bort nuvarande med hjälp av ett vettigt program, te.x Revo Uninstaller. Läs på Revos hemsida hur man utför en korrekt avinstallation.

Rensar bort sedan alla överflödiga filer med te.x CCleaner. Startar sedan om drivrutinen så bör Windows känna av en ny maskinvara. Installerar nu den drivrutin som du har på skrivbordet.

Om inget fungerar så provar med ett 3-partsprogram som då hämtar hem drivrutiner, te.x Driver Booster.
Läs även där deras webbsida hur man utför en kontroll.
Jag är rädd att jag inte riktigt förstår. Jag är inte särskilt intelligent av mig. Jag är inte heller bra på datorer.

Det kanske även är kombination av att jag är lite halvt stressat och behöver åka iväg alldeles strax.

Tack för din respons!
Citera
2018-10-12, 09:53
  #1520
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av L.o.a
Jag är rädd att jag inte riktigt förstår. Jag är inte särskilt intelligent av mig. Jag är inte heller bra på datorer.

Det kanske även är kombination av att jag är lite halvt stressat och behöver åka iväg alldeles strax.

Tack för din respons!

Kan dock inte förklara nämre. Sök annars på Google hur man utför en ominstallation som avser en drivrutin. Kanske ta hjälp av en kompis?
Citera
2018-10-12, 10:19
  #1521
Medlem
/Nisse_Hults avatar
Citat:
Ursprungligen postat av L.o.a
Hej!

Datorns ljud slutat att fungera - Den identiferar problemet och sedan står det att datorn behöver startas om för att lösa problemet. Jag har gjort det två gånger. Fungerar fortfarande inte.

Vad kan jag göra?
Har du kopplat in annan ljudenhet (t.ex. Blåtand) då kan du ibland få växla tillbaka till ordinarie ljud..

Klicka på högtalatikonen nere till höger på skärmen, ovanför ljudnivåsliderns kan det då finns en "pil"
som du klickar på för att ändra ljudläge!

Vet ej om detta är tillämpligt i ditt fall, men tipsar ifallatt!
Citera
2018-10-12, 18:04
  #1522
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Kan dock inte förklara nämre. Sök annars på Google hur man utför en ominstallation som avser en drivrutin. Kanske ta hjälp av en kompis?

Citat:
Ursprungligen postat av /Nisse_Hult
Har du kopplat in annan ljudenhet (t.ex. Blåtand) då kan du ibland få växla tillbaka till ordinarie ljud..

Klicka på högtalatikonen nere till höger på skärmen, ovanför ljudnivåsliderns kan det då finns en "pil"
som du klickar på för att ändra ljudläge!

Vet ej om detta är tillämpligt i ditt fall, men tipsar ifallatt!



Citat:

Gå till Start , skriv Enhetshanteraren och välj det i listan med resultat. Under Ljud-, video- och spelenheter väljer du ditt ljudkort och öppnar det. Välj sedan fliken Drivrutin och Uppdatera drivrutin. Om Windows inte hittar en ny drivrutin söker du efter en på enhetstillverkarens webbplats och följer deras anvisningar.

Om det inte fungerar kan du prova följande:

Avinstallera ljuddrivrutinen: Öppna Enhetshanteraren, högerklicka på (eller håll ned) ljuddrivrutinen och välj Avinstallera. Starta om enheten så försöker Windows installera om drivrutinen.

Dessa saker har jag nu försökt följa, det fungerar inte.
Citera
2018-10-12, 18:18
  #1523
Medlem
Jag hittade någonting som kanske kan vara till hjälp?

Om jag är på någonting inom ''Enhetshanteraren''. Och jag ser att någonting inte är på satt. Hur sätter jag t.ex på den?

Jag hittade många saker - Jag skulle vilja lägga upp en bild, men hur gör jag det på Flashback?

Tack!
Citera
2018-10-12, 19:48
  #1524
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Kan dock inte förklara nämre. Sök annars på Google hur man utför en ominstallation som avser en drivrutin. Kanske ta hjälp av en kompis?

Citat:
Ursprungligen postat av /Nisse_Hult
Har du kopplat in annan ljudenhet (t.ex. Blåtand) då kan du ibland få växla tillbaka till ordinarie ljud..

Klicka på högtalatikonen nere till höger på skärmen, ovanför ljudnivåsliderns kan det då finns en "pil"
som du klickar på för att ändra ljudläge!

Vet ej om detta är tillämpligt i ditt fall, men tipsar ifallatt!
Såhär står det när jag bara lägger musen i ljudfliken, eller vad man skall säga. Så poppar det upp en text: ''Det finns ingen enhet för ljuduppspelning installerad.''.

Hur installerar jag den?

Verkar som om att det är endast det som saknas.

Det känns som om det är väldigt nära för att sätta igång ljudet igen.

Stor tack på förhand!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback