Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-09-29, 16:05
  #12529
Medlem
KitabAlAzifs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CoralinesGhost
Jag har några riktigt bra och genomarbetade genrelistor på Spotify men jag får inga följare medan andra listor i samma genre (av sämre kvalitet ) har hundratusentals följare. Mina listor verkar inte synas för andra och jag har kollat igenom mina inställningar utan att bli klokare. Någon som vet vad grejen med det här är?

Ganska logiskt, egentligen. Hur många användare är överhuvudtaget medvetna om dina listor? Det är inte så att du gör en lista och plötsligt får halva jorden kännedom om den.

Det fanns en tjänst förr (finns fortfarande?) där man kunde lägga upp sina spellistor och folk kunde bara köra en copypaste direkt in i spotify, bland andra, men då var också spotify nåt att hänga i julgranen, till skillnad från nu. Att folk betalar för skiten är en gåta för mig.
Citera
2018-10-06, 13:46
  #12530
Medlem
Fick följande sms-erbjudande igår, jag undrar om någon kan tyda om erbjudandet är fejk? Klicka bara på länken på egen risk...

"Spotify Firar 10år i i helgen! Få 95% rabatt på en Spotify Premium samt en JBL högtalare! Klicka här:" http://bit.ly/Spotify_10_
Citera
2018-10-06, 17:55
  #12531
Medlem
schlafhunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av abris
Fick följande sms-erbjudande igår, jag undrar om någon kan tyda om erbjudandet är fejk? Klicka bara på länken på egen risk...

"Spotify Firar 10år i i helgen! Få 95% rabatt på en Spotify Premium samt en JBL högtalare! Klicka här:" X
Att det är en bit.ly-länk och skrivet grammatiskt fel skryter om något. Utöver det finns ingen information på Spotifys egen hemsida eller deras sociala medier. Det är inte du själv som kommit på “erbjudandet”, måntro?
Citera
2018-10-07, 12:01
  #12532
Medlem
Läthers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Är det bara för mig som det går jääääävligt segt att göra en spellista tillgänglig offline?

Tycker att det går allmänt segt. Sökningar och få fram en spellista tar mycket mer tid än det borde.
Citera
2018-10-07, 13:04
  #12533
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Läther
Tycker att det går allmänt segt. Sökningar och få fram en spellista tar mycket mer tid än det borde.
Det problemet har jag dock blivit av med. Synkade om min spellista igår och det gick hur snabbt som helst.
Citera
2018-10-07, 15:01
  #12534
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av schlafhund
Att det är en bit.ly-länk och skrivet grammatiskt fel skryter om något. Utöver det finns ingen information på Spotifys egen hemsida eller deras sociala medier. Det är inte du själv som kommit på “erbjudandet”, måntro?

Det vore ju en idé, men då skulle jag för det första inte ha sökt hjälp via Spotifys officiella support som för övrigt ännu inte har behagat att svara och för det andra skulle jag åtminstone ha skrivit på svenska och inte någon slags svorska.
Citera
2018-10-07, 15:07
  #12535
Medlem
BigFatCones avatar
Om man har Twitter så rekommenderar jag att kontakta https://twitter.com/spotifycares vid problem. Dom är rätt snabba och hur trevliga som helst att ha att göra med.
Citera
2018-10-11, 22:11
  #12536
Medlem
siggesagge1s avatar
Jag har premium. Kan någon förklara varför om jag söker på en artist, väljer alla låtar, trycker på låten högst upp, när låt två skall spelas upp efter kommer en helt annan random låt. Tog bort Autoplay men då när man väljer låt ett i listan vill inte nästa låt spela. Väldigt irriterande. Tacksam för svar!
Citera
2018-10-11, 22:20
  #12537
Medlem
hvita.nhegrers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av siggesagge1
Jag har premium. Kan någon förklara varför om jag söker på en artist, väljer alla låtar, trycker på låten högst upp, när låt två skall spelas upp efter kommer en helt annan random låt. Tog bort Autoplay men då när man väljer låt ett i listan vill inte nästa låt spela. Väldigt irriterande. Tacksam för svar!
Låter som att du har shuffle aktiverat...
Citera
2018-10-12, 20:29
  #12538
Medlem
siggesagge1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hvita.nhegrer
Låter som att du har shuffle aktiverat...


Nej, har inte aktiverat shuffle. Blir galen snart! Hjälp..!
Citera
2018-10-13, 00:23
  #12539
Medlem
GormDenGamles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av siggesagge1
Jag har premium. Kan någon förklara varför om jag söker på en artist, väljer alla låtar, trycker på låten högst upp, när låt två skall spelas upp efter kommer en helt annan random låt. Tog bort Autoplay men då när man väljer låt ett i listan vill inte nästa låt spela. Väldigt irriterande. Tacksam för svar!

Detta har också hänt mig i de sista. Kanske en bugg?
Citera
2018-10-15, 18:07
  #12540
Medlem
siggesagge1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GormDenGamle
Detta har också hänt mig i de sista. Kanske en bugg?
Fick svar från Spotify:

Det är en ändring som kom med en av de senaste Spotify-uppdateringarna. När du söker på en artist och spelar upp en låt efter att du valt att visa alla låtar från artisten, så kommer det sedan byta till en annan låt som inte är med i listan.

Det du kan göra är att spara artistens låtar i Ditt bibliotek och spela upp dem därifrån.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback