Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-10-07, 09:27
  #13453
Medlem
Morsdags avatar
Dag tre nu med 10 enheter. Alla skott på morgon/fm.

Kände lite värme i ansiktet efter första sticket första dagen. I övrigt allt lugnt.

Ska bli väldigt spännande att se resultat. Har lätt att bli brun och bränner mig aldrig. Men underhållet är dyrt när solen inte skiner. Så med detta hoppas jag på att brännan kan hålla i sig under våra solfattigare månader på året med.

Man får mkt melanotan 2 för bara ngr få besök till solariöarna.

Kör 10 enheter till jag märker resultat. Oavsett vad det är för resultat..leverfläckar, ståkuk, illamående eller rent av brunfärg så kör jag på med 10 iu.
Siktar sedan på att underhålla med ett skott i veckan på 5 iu.

Enda gången man är glad över lite bukfett :P

Over n out
2018-10-11, 00:06
  #13454
Medlem
Zzenabis avatar
Ok, nu har kompisar gått och skrämt upp mig... Krymper ballen av Melanotan 2?
2018-10-15, 09:09
  #13455
Medlem
Har brukat Melanotan (M2) regelbundet sedan 2014 och kan säga såhär att ja, självklart har man fått någon permanent leverfläck men det fick man i början av brutal överdos på 1-3mg/dag.

Att få rådnad i ansiket får man oftast första sticken sedan så brukar man inte känna något alls.

Nu när jag kör så gör jag så att i ca 4-7dagar så tar jag 0.5mg med en front på de första sticket 1mg sedan blir det 1-2 stick på 0.5mg i veckan med 1-2 solnings tillfällen/veckan och då uppnår man riktigt fräsh och verklighetsbaserad bränna.
Så jag rekomenderar att göra något liknande upplägg
2018-10-16, 19:56
  #13456
Medlem
Tjena! Tänkte höra om man vill ha så lite födelsemärken som möjligt är det färre sittningar som gäller fast fler gånger och lägre dos? Vill alltså inte bli helsvart utan rätt naturlig brun.
2018-11-01, 13:25
  #13457
Medlem
Häromdagen "upptäckte" jag lite vita fläckar här o där, vet ej om dom varit där tidigare eller ej.

Har haft problem ibland på somraran med att få svampinfektion på typ magen, som jag förstått så dör själva svampen på typ 24h, men man tappar pigmentet som tar typ 2mån innan man får tillbaks.

Dessa "fläckar" jag har nu påminner lite om det, oklart om jag fått dom pga melanotanet eller om dom varit där men bara blivit mer tydliga pga jag blivit mer brun.

Någon som känner igen det jag pratar om? Behöver man behandla eller är det bara live with it så kommer dom tillbaks inom sin tid? Är inte särskilt tydligt för någon annan mig själv egentligen.
2018-11-08, 15:50
  #13458
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zzenabi
Ok, nu har kompisar gått och skrämt upp mig... Krymper ballen av Melanotan 2?
Nej förtusan! Tror rent fysiskt att snoppen inte kan krympa. Bollarna kan om du tar testo å dyl. Men mina krympte inte när ja tog m2.
Citat:
Ursprungligen postat av Theken1891
Tjena! Tänkte höra om man vill ha så lite födelsemärken som möjligt är det färre sittningar som gäller fast fler gånger och lägre dos? Vill alltså inte bli helsvart utan rätt naturlig brun.
Lägre dos minskar risken för fläckar. Men solar du så kommer du ändå riskera att få leverfläckar vilket som. Men kort å gott lägre dos ger mindre risk för fläckar.
Citat:
Ursprungligen postat av Simparion
Häromdagen "upptäckte" jag lite vita fläckar här o där, vet ej om dom varit där tidigare eller ej.

Har haft problem ibland på somraran med att få svampinfektion på typ magen, som jag förstått så dör själva svampen på typ 24h, men man tappar pigmentet som tar typ 2mån innan man får tillbaks.

Dessa "fläckar" jag har nu påminner lite om det, oklart om jag fått dom pga melanotanet eller om dom varit där men bara blivit mer tydliga pga jag blivit mer brun.

Någon som känner igen det jag pratar om? Behöver man behandla eller är det bara live with it så kommer dom tillbaks inom sin tid? Är inte särskilt tydligt för någon annan mig själv egentligen.
aa vita fläckar får vissa efter dem solat solarium, kan vara svamp, kan vara att solariet tagit ojämnt men kan också vara pigmentförändringar. Tror dock att pigmentförändringar oftast brukar vara lite mörkare.
2018-11-09, 04:25
  #13459
Medlem
Blondieliciouss avatar
Så himla komiskt när folk reagerar på ens bränna och man får någon slags kommentar "gud vad brun du är". Ibland vet man inte hur man ska besvara det. Jag bara "Antar att jag har bra pigment". Etc. Dock jobbigt med den extrema kåthet som "biverkning". Samt mörka läppar. Men annars så älskar jag melanotan. Brukat det i 10 år nu mer eller mindre. Så himla bra! Behöver inte ens använda solskydd för man bränner aldrig sig. Hur ser forskningen ut numera? Någon som har koll?!Vet att det är lagligt att bruka men inte sälja. Men i Australien är det helt lagligt väl?
2018-11-09, 04:28
  #13460
Medlem
Blondieliciouss avatar
Trodde förut att jag hade vitiligo. Men när jag började använda melanotan 2 så försvann alla vita fläckar på armar etc direkt. Love it!
2018-11-16, 12:04
  #13461
Medlem
Någon långtidsanvändare här som vill dela med sig av erfarenheter? Tänker användare som har tagit detta under minst 8-10 år? Från och till...
2018-11-17, 12:05
  #13462
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BullM2
Någon långtidsanvändare här som vill dela med sig av erfarenheter? Tänker användare som har tagit detta under minst 8-10 år? Från och till...

Jag har brukat Melantoan 2 sedan cirka 2010, mer eller mindre konstant. Har aldrig gått tillbaka till det "ordinarie vita pigmentet". Vad vill du veta?
Sedan kör man rusher man en ny uppladdning då och då för att bättra på brännan när man inte solat på någon månad.

Vanliga frågor som brukar dyka upp är ifall man kan bli "immun" emot Melanotan 2 eller bygga på en tolerans. Som jag fått det förklarat och upplevt det så är svaret klart och tydligt: Nej.
Däremot så vänjer sig kroppen vid substansen och jag upplever inte alls samma illamående etc som i början.

Det har fungerar klockrent under hela perioden, bortsett att man åkt på nitar av MT2 med kass kvalité. Men det märker man snabbt.

Någon som undrar något mer så är det bara att hojta till.
2018-11-17, 12:07
  #13463
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ifly
Det är enkelt att se ifall hon använder det. Användare av MTII har ett synligt märke runt naveln (liknar ett blåmärke). Runt 2x2cm där det injiceras subkutant. MVH.

Det här kan alla bortse helt och hållet, för det stämmer inte över huvud taget.
Har ett tiotal vänner och bekanta som samtliga brukar och har brukat MT2 under en längre period, aldrig har jag sett eller personligen själv upplevt något "märke runt naveln". Så det där har du troligtvis själv bara åkt på och nu inbillat dig att "det är något man får av MT2".
2018-12-01, 08:43
  #13464
Medlem
r0lands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BullM2
Någon långtidsanvändare här som vill dela med sig av erfarenheter? Tänker användare som har tagit detta under minst 8-10 år? Från och till...

Till och från i ca 7 års tid men ej frekvent.
Har bättre pigment än gemene man, nu har jag ej varit i solen på några veckor men har en "guld/gul" hy som inte är likblek likt svenskar.
Inga bieffekter alls vad jag märkt på lång sikt.

Alltid kört lågdos 0,15-0,25mg per injektion. Högdos el din vikt/10 i mg är ren bullshit för att kranarna ska sälja mer.

/R

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback