Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-10-09, 11:46
  #3985
Medlem
Fenjal888s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wikipedo
Om du vill bli av med ryggsmärtorna kan jag nästan rekommendera dig att köpa en våg och väga upp hur mycket du skall ta per jolle annars ta 0.5-1g då brukar man oftast bli rätt väck efter det hela..

Själv röker jag 1g ren jolle och blir helt stukad efter den jollen och däckar nästan direkt efter att jag satt på youtube i 10minuter

Mvh,

Tack för svar!

Det var mindre än vad jag förväntat mig, vilket är bra! Villa hålla det på ett minimum, gärna så det inte märks då det är småbarn här hemma. Här läst lite om olika "strains" av cannabis, som är inriktade olika mycket på THC och CBD. Tror jag ska få lite mer klarhet när jag hittat en vettig shop. Verkar som att jag ska fokusera på en majoritet av CBD med en liten skvätt THC om jag förstått det rätt.

Även läst lite om att man kan köra med en "vape" istället för att röka för att höja effektiviteten. Om man nu endast är ute efter effekten, går det bra att bara stoppa i munnen och svälja?
Citera
2018-10-09, 12:12
  #3986
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fenjal888
Tack för svar!

Det var mindre än vad jag förväntat mig, vilket är bra! Villa hålla det på ett minimum, gärna så det inte märks då det är småbarn här hemma. Här läst lite om olika "strains" av cannabis, som är inriktade olika mycket på THC och CBD. Tror jag ska få lite mer klarhet när jag hittat en vettig shop. Verkar som att jag ska fokusera på en majoritet av CBD med en liten skvätt THC om jag förstått det rätt.

Även läst lite om att man kan köra med en "vape" istället för att röka för att höja effektiviteten. Om man nu endast är ute efter effekten, går det bra att bara stoppa i munnen och svälja?
Du ska inte röka ett gram åt gången. Gör det bara inte. Jag som är typ dagligrökare och har rökt i över 20 år skulle inte få för mig att röka ett gram i en spliff.

Däremot så skulle jag vilja påstå att ett gram skulle vara rätt lagom om du gör cannabutter av det och har det i typ en kopp kaffe eller så. Men rök inte ett gram i en sittning, det kommer bara vara oskönt. Jag röker en tredjedels gram och blir rätt bra jävla stekt av det.
Citera
2018-10-09, 12:16
  #3987
Medlem
Hej,

Finns en risk att det blir många frågor och funderingar.

Vad är den egentliga skillnaden på hur mycket man röker? Intensivare rus? Längre rus?

Jag är fascinerad/rädd över hur mycket folk kan röka och kontrollera sig själv.

Själv är jag väldigt färsk när det kommer till cannabis, rökte några gånger när man var runt 15-17 men det man fick tag i då kan jag verkligen inte tro att det var något bra.

Eller är allt hasch/gräs ungefär samma styrka?

Nu har det gått nästan 10 år sedan tonåren och jag har rökt lite då och då under de senaste 6 månaderna.
Obs lite då och då - sista gången jag köpte 5 hasch så tog det mig 2 månader att röka upp.

Men jäklar vad stenad man blir ibland.. det är där det kommer till att jag inte förstår hur amerikaner kan sitta och röka den mändgden och deras gräs från California är väl troligtvis ett snäpp bättre än det jag får tag i, kan man ju tro.

Lär man sig kontrollera sitt rus? Hur fort bygger man upp tolerans?

Sen kan jag tänka mig att det beror en del på set & setting att röker man när det är kolsvart ute för att sedan sätta sig framför en film så försvinner tankarna iväg medans om man gör något aktivt så hanterar man ruset på ett annat sätt?

Jag klarar knappt av att sitta vid datorn och gamea efter jag rökt och det är väl främst för att jag känner att jag knappt kan koncentrera mig.

Förstår verkligen inte hur folk kan köra bil efter de rökt. Men jag är ju väldigt färsk också.

Ni som rökt länge - kommer ni ihåg hur cannabis var för er i början? Är det stor skillnad nu? Skulle ni hellre vilja röka 1 gång i månaden och bli super stenad än att röka relativt ofta och inte få samma rus?

Har alltid själv varit väldigt liberal och sett cannabis som en väldigt lätt drog utan att själv bruka den men jäklar va man kan bli påverkad när man har låg tolerans och röker lite.
Citera
2018-10-09, 12:17
  #3988
Medlem
Fenjal888s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Du ska inte röka ett gram åt gången. Gör det bara inte. Jag som är typ dagligrökare och har rökt i över 20 år skulle inte få för mig att röka ett gram i en spliff.

Däremot så skulle jag vilja påstå att ett gram skulle vara rätt lagom om du gör cannabutter av det och har det i typ en kopp kaffe eller så. Men rök inte ett gram i en sittning, det kommer bara vara oskönt. Jag röker en tredjedels gram och blir rätt bra jävla stekt av det.

TACK igen för svar, börjar få en klarare och klarare bild av det hela. Har inte tänkt på att man kan förbereda så med t ex cannabutter och sedan köra mindre intag, men det låter supervettigt.
Citera
2018-10-09, 12:20
  #3989
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fenjal888
TACK igen för svar, börjar få en klarare och klarare bild av det hela. Har inte tänkt på att man kan förbereda så med t ex cannabutter och sedan köra mindre intag, men det låter supervettigt.
Jag är inte så fin i kanten av mig så jag brukar bara göra en omgång smör som är lagom till en dos och så dumpar jag det i en kopp kaffe. Det är klart att man kan baka om man känner för det men jag är bekväm av mig.
Citera
2018-10-09, 16:11
  #3990
Medlem
Wikipedos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Du ska inte röka ett gram åt gången. Gör det bara inte. Jag som är typ dagligrökare och har rökt i över 20 år skulle inte få för mig att röka ett gram i en spliff.

Däremot så skulle jag vilja påstå att ett gram skulle vara rätt lagom om du gör cannabutter av det och har det i typ en kopp kaffe eller så. Men rök inte ett gram i en sittning, det kommer bara vara oskönt. Jag röker en tredjedels gram och blir rätt bra jävla stekt av det.

Om du har rökt i över 20 år och röker ett tredjedel gram kan jag inte förstå riktigt hur du kan bli stekt med tanke på att att du blir immun mot THC desto mer du röker så är det iallafall för mig och jag röker varje dag, sen så var det ju prat om att bli av med " ryggsmärtor " då kan jag tänka mig att det behövs lite mer gräs för att dämpa det hela, men helt ärligt skulle jag dra 0.5-1g om jag hade smärtor.
Röker jag 0,33g händer det inte mycket.

Sen så om du är nybörjare och aldrig rökt skulle jag säga 0.5g i jollen, men sen är det ju person från person vad dom blir bänga på..

Sen så röker jag varje dag 5-6 jollar om dagen med 0.5-1g i varje röker ju hellre än redig ren holk än en holk med massa äcklig tobak..
Citera
2018-10-09, 16:35
  #3991
Medlem
Snabb fråga här; har märkt att fler och fler börjar sälja blueberry gräs, någon som testat?? Är det indica eller sativa och är den något att ha eller ej?
Citera
2018-10-09, 16:48
  #3992
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Du ska inte röka ett gram åt gången. Gör det bara inte. Jag som är typ dagligrökare och har rökt i över 20 år skulle inte få för mig att röka ett gram i en spliff.

Däremot så skulle jag vilja påstå att ett gram skulle vara rätt lagom om du gör cannabutter av det och har det i typ en kopp kaffe eller så. Men rök inte ett gram i en sittning, det kommer bara vara oskönt. Jag röker en tredjedels gram och blir rätt bra jävla stekt av det.
Va!? 0.3g.... Röker själv ≈2-3 gram för att bli stekt. 1 gram i en gås räcker inte, iallafall inte längre.
Citera
2018-10-09, 18:39
  #3993
Medlem
Wikipedos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JannesKamel
Va!? 0.3g.... Röker själv ≈2-3 gram för att bli stekt. 1 gram i en gås räcker inte, iallafall inte längre.

Håller helt med dig för att verkligen bli helt slut så måste man puffa 2-3g innan läggdags för att sova riktigt gött
Citera
2018-10-09, 18:58
  #3994
Medlem
ilcontes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JannesKamel
Va!? 0.3g.... Röker själv ≈2-3 gram för att bli stekt. 1 gram i en gås räcker inte, iallafall inte längre.

Citat:
Ursprungligen postat av Wikipedo
Håller helt med dig för att verkligen bli helt slut så måste man puffa 2-3g innan läggdags för att sova riktigt gött

Tagga ner lite. Ni är i en tråd för nybörjare och surrar om att röka 1-3 gram åt gången. Är ni efterblivna eller har ni aldrig rökt annat än LM mentol?

Hålla på och jiddra som att BFC inte vet vad han pratar om, sicka skojare.

Är du nybörjare så testa dig fram med små mängder (0,1g-0,2g), annars är risken att du bara somnar eller får ett tristare rus. Blanda inte med alkohol dom första gångerna efter som att det kan ge dig en felaktig bild av upplevelsen. Det är gött att varva med öl/sprit men vänta med det tills du lärt dig hantera cb.
Citera
2018-10-09, 19:07
  #3995
Medlem
Detevigaavigas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wikipedo
Om du har rökt i över 20 år och röker ett tredjedel gram kan jag inte förstå riktigt hur du kan bli stekt med tanke på att att du blir immun mot THC desto mer du röker så är det iallafall för mig och jag röker varje dag, sen så var det ju prat om att bli av med " ryggsmärtor " då kan jag tänka mig att det behövs lite mer gräs för att dämpa det hela, men helt ärligt skulle jag dra 0.5-1g om jag hade smärtor.
Röker jag 0,33g händer det inte mycket.

Sen så om du är nybörjare och aldrig rökt skulle jag säga 0.5g i jollen, men sen är det ju person från person vad dom blir bänga på..

Sen så röker jag varje dag 5-6 jollar om dagen med 0.5-1g i varje röker ju hellre än redig ren holk än en holk med massa äcklig tobak..
det är en missuppfattning att man behöver MKT medicin för att medicinen ska fungera. Men låt oss säga att vi snackar om medicinsk cannabis kommer det inte krävas mer för att få bort ryggsmärtor. dessutom skulle jag förordra mindre mängder weed om man skall ha det som läkemedel. Då kanske ett kraftigt rus inte är syftet med intaget som för oss rekreationella brukare
Citera
2018-10-11, 20:12
  #3996
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JannesKamel
Va!? 0.3g.... Röker själv ≈2-3 gram för att bli stekt. 1 gram i en gås räcker inte, iallafall inte längre.
Du röker bush eller så leker du cool o ljuger, helt omöjligt
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback