Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
Svara
  • 1
  • 2
2018-10-08, 23:11
  #1
Medlem
DudeConfuseds avatar
Jag har varit med om en haschpsykos och tänkte skriva en tripp rapport om den då jag faktiskt rökte på. Så det blir en hasch tripp rapport som utspelade sig i psykos.
Var försiktiga alla där ute, knarka lugnt

Dåvarande ålder: 20
Tidigare substanser: LSD, weed, läkemedel och fler droger.
Substans vid intaget: Gräs, Weed, Cannabis Sativa eller whatever du vill kalla det.


Hej, tänkte berätta om min drogutlösta psykos (Haschpsykos) och samtidigt göra en tripp rapport om den.

Det hela började med att jag köpte en stor mängd bushweed. Jag började röka från morgon till kväll i en vecka minst innan jag fick psykosen och detta hände. (Denna historia utspelar sig på två olika sett för jag minns inte hur det började. Men det utspelar sig på två olika sett)

Jag vaknar 04:20 eller nångång på morgonen, tidiga morgonen. Jag meckar en Joint och röker som ett djur. Meckar en till direkt när första tog slut på den dagen. Jag börjar bli bäng och jag är väldigt stressad över ingenting. Jag passar jointen till mitt ex som undrade vafan jag gjorde vaken sådär sent. Hon somnar om efter ett par bloss och jag klär på mig. Jag ska ut och kicka holk. Gick ut från lägenheten och kickade en holk med tre somalier som jag aldrig träffat förut. Dem skrattar åt mig och jag undrar vadfan det är för nåt som händer. Hela himlen såg annorlunda ut och det började synas riktigt feta bilar överallt. Jag gick hem igen och jag var på gården våran så jag var hemma på en minut och innan jag låser upp porten ser jag den fetaste AMGen utanför porten bredvid och dem lastade upp nånting i trapphuset. Tänkte att dem skulle stoppa bilnycklarna i ett brev och stoppa ner det i min brevlåda bara för att jag var sådan [b]Kung[b] på allt. Speciellt hur jag kickade och ledde folk i just det jag sa. Eller så kanske det inte var så men jag trodde iaf att dem skulle lämna bilnyckeln i ett brev i postlådan. Jag går upp i lägenheten och möter en gubbe vid 50års åldern med en flummig mustasch.

Han säger "Det är klart nu." Ingen aning om vad som var klart. Jag går in i lägenheten och mitt ex vaknar och lackar och undrar vart jag varit men jag berättade ingenting. Sa bara att jag hade varit ute på promenad. Hon blir lite lack men vi meckar nya joints och röker. Vi blir skyhöga. Jag blir skyhög.

Jag sätter mig vid datan. Röker en fet där och lyssnar på Wiz Khalifa. Jag börjar fantisera om att han sjunger till mig via högtalarna och att han älskar mitt flow som jag har. Meckar en ny direkt.

Jag loggar in på Nordea och fastnar lite på hur man kan logga in via siffror och att pengarna på kontot "bara" var siffror. Började tänka att någon borde kunde skicka flera siffror till mig. För det är ju bara en siffra. Hur kunde man koda upp nånting sånt? Fastnade grovt på det och började försöka skriva in andra olika nummer för att komma in på ett special bank account. Det fungerar inte. Jag blir besviken och stänger ner allt och meckar en ny. När jag röker och lyssnar på musik så börjar personerna på min bakgrundsbild att prata med mig och övertygar mig om att jag kan bryta en kod som gör att jag får hur mycket pengar som helst.

Jag tror på mina egna tankar och tar det till nästa nivå.

Jag börjar säga mitt bank nummer (för att personerna på skärmen skulle kunna skicka pengar till mig) högt. Med min egna röst. Kändes som om dem försökte lura mig för jag fick inte nå pengar på mitt konto. Solen börjar stiga upp. Himlen är fortfarande i väldigt annorlunda färg.

Jag börjar och trycka på mitt vänstra bröst samtidigt som jag säger "Skicka över 1.000.000kr till mitt konto och rabblar upp mitt kort nummer och ständigt loggar in på min bank för att se om jag fått nå pengar. Det funkar inte och det kändes som om allt var över och allt var katastrof så jag meckade en till och mitt ex undrade vad fan jag höll på med.

Hon trodde jag var dum i huvet. Hon hade rätt.

Jag blev arg och började skrika på henne och försökte att förklara för henne att jag nästan lyckades få över 1.000.000kr på mitt konto.

Hon tyckte jag var för jobbig för jag lugnade aldrig mig eller kom ur ifrån dem där tankarna. Så hon säger att vi ska gå hem till mina föräldrar.

När vi går dit (15min promenad) så säger hon en gång "Allt ser så konstigt ut" en riktig trigger. Jag tiger och följer med. Såg en kärring på en balkong som hon skrattade åt mig. Kändes det som. Mitt ex säger titta åt båda hållen innan du går över vägen.

Jag lyssnar.

Hon var mitt allt. Och jag sumpade allt med henne med den psykosen.

Vi kommer hem till mina föräldrars hus som jag hatade så mycket för jag hade knarkat där så mycket.

Exet förklarar för mina föräldrar vad som hänt och jag blir hysterisk. Jag vägrar lugna ner mig och skriker och ropar efter min bästa vän som inte äns fanns där.

Föräldrarna tappar hoppet om att jag ska lugna mig och komma tillbaka så dem ringer Polisen som kommer och hämtar mig.

Jag har alltid haft respekt för Polisen så jag lugnade mig när dem kom. Men jag var fortfarande psykotisk.

Dem sätter på mig handfängsel och leder mig ut till Polis bilen.

Det går bra dem första 10 minuterna sen börjar jag flippa totalt. Skriker "80% KLAR!!" Sliter mig och skriker Non shop.

Blå lysen är igång och vi kör riktigt fort på E18. Polis tjejen som körde fick lite panik och "O" som satt i passagerare sätet var alldeles lugn. Sen en polis kvinna som satt bredvid mig där bak försökte lugna mig. Det gick inte så bra.

Jag kommer in på psyket och dem spänner fast mig i en sjukhus säng med två handbojor. Jag skriker mitt, A's, R's och H's personnummer med fyra sista fast jag inte äns kunde dem. Men då kunde jag dem.

Jag blir inkörd på ett mindre rum efter jag fått spruta med mediciner. Vid bröstet fick jag det också.

Väl inne i det mindre rummet så kommer det in tre okända Poliser och dem låter som mina vänner. A,H,R. Sköt skumt. Jag ber H om pistolen. Jag säger "Ge mig pistolen." H- "Ne, varför ska jag göra de" anyway jag får ingen pistol och poliserna går ut och det kommer in en ensam polis som jag blir fett lack på och skriker till honom "DU HAR EN LITEN KUK" och jag såg hur mycket han tog åt sig så han gick ut direkt.

Eller så tänkte han ba vilken djävla idiot.

Dagen efter blir jag väckt av en sjuksköterska som berättar vad hon heter och berättar att jag haft en psykos. Efter det tillbringade jag två eller tre veckor på psyket.

Jag skrev jätte många texter som jag har sparat som minnen och ritade. Det var så jag gick igenom själva grejen med att varit med om en psykos.


Sorry för det långa inlägget men allt är inte med men 80% iaf
Citera
2018-10-08, 23:31
  #2
Medlem
MexicanTacoLords avatar
"haschpsykos"
Citera
2018-10-09, 00:29
  #3
Medlem
ImmortalEssences avatar
Ja man kan få psykos och andra mindre roliga effekter av cannabis, har själv blivit ganska grovt paranoid pg.a för mycket av det goda.

Ordet haschpsykos är ju fortfarande rent nonsens, man säger inte kokain psykos, LSD psykos, svamp psykos, det är en drogutlöst psykos helt enkelt.
__________________
Senast redigerad av ImmortalEssence 2018-10-09 kl. 00:59.
Citera
2018-10-09, 01:01
  #4
Medlem
Kul att du delade med dig!

Det är så jäkla intressant när sånt där sker, att en hjärna kan bli så felkopplad är fantastisk!
Mindre kul ifall man skulle ha oturen att fastna i skiten en längre tid, fin rapport 80%
Citera
2018-10-09, 07:07
  #5
Medlem
Somalier och whiz khalifa.
Det kommer gå bra för dig.
Citera
2018-10-09, 11:28
  #6
Medlem
darkomcfaces avatar
Det där va ju en bushweedpsykos och inte en haschpsykos. Rätt ska vara rätt

mvh
Citera
2018-10-09, 14:58
  #7
Medlem
Blaze.s avatar
Tack för att du delade med dig och hoppas du har kommit på ett stabilare psyke efter allt som hänt. Har du råkat ut för något liknande innan eller kännt av symtomer om vad som komma skall? Tror du att sömnbrist (kl 4 på morgonen inte många timmars sömn) kan ha hjälpt till att trigga psykosen?
Citera
2018-10-09, 15:10
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blaze.
Tack för att du delade med dig och hoppas du har kommit på ett stabilare psyke efter allt som hänt. Har du råkat ut för något liknande innan eller kännt av symtomer om vad som komma skall? Tror du att sömnbrist (kl 4 på morgonen inte många timmars sömn) kan ha hjälpt till att trigga psykosen?

Jag skulle sæga givetvis, sleep deprivation i samband med regelbundna psykoaktiva komponenter ær væl det som 'oftast' utløser en psykos. Tænk t.ex centralstimulantia missbruk + propavan
Citera
2018-10-09, 15:25
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blaze.
Tack för att du delade med dig och hoppas du har kommit på ett stabilare psyke efter allt som hänt. Har du råkat ut för något liknande innan eller kännt av symtomer om vad som komma skall? Tror du att sömnbrist (kl 4 på morgonen inte många timmars sömn) kan ha hjälpt till att trigga psykosen?

Citat:
Ursprungligen postat av FreeLazis
Jag skulle sæga givetvis, sleep deprivation i samband med regelbundna psykoaktiva komponenter ær væl det som 'oftast' utløser en psykos. Tænk t.ex centralstimulantia missbruk + propavan

Ni är inne på helt rätt spår enligt mig. Sömnbrist och högvarvs-stimulering av hjärnan är enligt mina egna erfarenheter det som "triggar" hjärnan att slå slint. Din hjärna vill sova men din användning av diverse preparat tillåter inte hjärnan att vila så tillslut kommer kroppen & din hjärna till slutsatsen om ett gemensamt beslut. Drogerna tar kroppen och sömnen tar över hjärnan, så i denna teori är alltså ditt undermedvetna och din kropp i symbios.

Du har fortfarande kvar kontrollen över din kropp medans din sömnlösa hjärna tar kommandot om viktiga beslut medans "du" känner och går igenom allt detta som ditt undermedvetna/(sovande hjärna) manifesterar. Man kan säga att du går i sömnen men endån är i medvetandet.

För det är ofta (speciellt) när sömnbrist är inblandat som saker du gjort regelbundet eller ofta tänkt på är direkt kopplat till en drogutlöst psykos. Saker du sett till exempel lägger sig i din "dröm-queue" och manifesterar sig som just det du har upplevt.

Detta är en tanke jag lekt med länge och det är inte så "far-fetcht" som man tror och man tänker efter.

Edit- Jag älskar er era jävla flashbacks, jag vet hur jävla jobbigt det är att försöka leva upp till någon annans förväntningar samtidigt som man knarkar skiten ur sig och sitter där på sängkanten och gråter.

Här har ni mig i samma edit, skrev den där raden samtidigt som en låt kom igång på spotify och den slog rakt i hjärtat. För helvete ta vara på er själva. Knarka lugnt
__________________
Senast redigerad av Dr.Kalkyr 2018-10-09 kl. 16:20.
Citera
2018-10-09, 21:00
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Kalkyr
Ni är inne på helt rätt spår enligt mig. Sömnbrist och högvarvs-stimulering av hjärnan är enligt mina egna erfarenheter det som "triggar" hjärnan att slå slint. Din hjärna vill sova men din användning av diverse preparat tillåter inte hjärnan att vila så tillslut kommer kroppen & din hjärna till slutsatsen om ett gemensamt beslut. Drogerna tar kroppen och sömnen tar över hjärnan, så i denna teori är alltså ditt undermedvetna och din kropp i symbios.

Du har fortfarande kvar kontrollen över din kropp medans din sömnlösa hjärna tar kommandot om viktiga beslut medans "du" känner och går igenom allt detta som ditt undermedvetna/(sovande hjärna) manifesterar. Man kan säga att du går i sömnen men endån är i medvetandet.

För det är ofta (speciellt) när sömnbrist är inblandat som saker du gjort regelbundet eller ofta tänkt på är direkt kopplat till en drogutlöst psykos. Saker du sett till exempel lägger sig i din "dröm-queue" och manifesterar sig som just det du har upplevt.

Detta är en tanke jag lekt med länge och det är inte så "far-fetcht" som man tror och man tänker efter.

Edit- Jag älskar er era jävla flashbacks, jag vet hur jävla jobbigt det är att försöka leva upp till någon annans förväntningar samtidigt som man knarkar skiten ur sig och sitter där på sängkanten och gråter.

Här har ni mig i samma edit, skrev den där raden samtidigt som en låt kom igång på spotify och den slog rakt i hjärtat. För helvete ta vara på er själva. Knarka lugnt

Ni verkar ju spåra i var och varannan tråd? Vad är det ni går på?
Citera
2018-10-22, 17:27
  #11
Medlem
Fick mig garva högt mer än 1 gång

Va tror du hade hänt om du inte hade rökt?
Citera
2018-10-22, 18:29
  #12
Medlem
Sista gångerna jag rökt hasch har det varit alldeles för starkt...detta ger mig lite rysningar
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback