Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-10-07, 02:39
  #889
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tuttski
Aa, känner att jag slutar spinna vidare på denna frågan för det blir så fruktansvärt luddigt haha.
Jag får studera lite närmare

Tryck på trekant (ps) när du väljer formation för respektive defensive-offensiven du ställer in så har du kläm på det, välj taktik på din spelartrupp innan match
Citera
2018-10-07, 10:59
  #890
Medlem
https://youtu.be/XCWrSDrenok

Håller ni med?

Inte spelat så många FUT matcher utan mest Samarbetssäsong där jag inte upplever dessa problem så tydligt som han beskriver de.
Citera
2018-10-07, 11:05
  #891
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RalfSvensson
Jag förstår vad du menar men du kan byta plats på spelarna i ditt taktikupplägg i formationen som du vill byta till när du väljer att spela defensivt/offensivt, innan matchen börjar. Du kan välja vilken position alla spelare ska ha på varje vald taktik. Nu känns det som att jag svarade dig lite luddigt också, men det finns verkligen inget dåligt med det nya taktikupplägget, utan allt kan ställas in innan matchen börjar.

Det finns visst saker som är dåligt.

1) det går inte välja snabbyten för defensiv/offensiv taktik utan bara balanserad. Det vill säga om man kör tex 4-3-1-2 balanserad sen vill ha 5-3-2 för extrem defensiv måste du pausa o göra byten så inte en mittfältare tvingas spela försvarare osv.

2) säg att ett lag har 4-4-2 och du vill ändra formation för balanserad så kommer defensiv/offensiv förbli 4-4-2. Skulle finnas ett val typ ”ändra till denna formation för samtliga taktiker”

3) när du är klar med balanserad sen ändrat defensiv/offensiv med med annan formation än lagets grundformation blir vissa positioner ej korrekta i den balanserade så du får gå tillbaka sen in igen o ändra.

2 och 3 gäller nog alla spellägen förutom FUT dock men vill bara belysa det nya taktikupplägget är långt ifrån klanderfritt.
Citera
2018-10-07, 11:33
  #892
Medlem
Trillskes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maxnbm
https://youtu.be/XCWrSDrenok

Håller ni med?

Inte spelat så många FUT matcher utan mest Samarbetssäsong där jag inte upplever dessa problem så tydligt som han beskriver de.
Har du någon TLDR på vad han ogillar så man slipper se en 17 minuters kass video? Jag såg de första minuterna, och de låg i linje med en av kommentarerna:
Citat:
"I'm still trying to play proper football and I'm ending every game 25 shots 17 on target and I lose to a guy with 2 and 2 cause he got a corner and a finesse shot through 2 defenders legs"
Det här spelet kommer utan tvekan vara frustrerande för den som är dålig. Och med dålig menar jag då inte bara den som är dålig på att skjuta, utan den som är generellt dålig och har svårt att lära sig. Det finns inget "spring iväg på kanten och skjut ett driven shot målvakterna inte har animationen för att rädda så blir det bra".

I videon nämner han skott, vilket innebär att han tex har backat hem till mållinjen och låter motståndarna skjuta. Att täppa till den luckan handlar inte om att lära sig en knapp någon visar på youtube. Är det för lätt att sätta den i krysset med fri sikt? Ptjah, visst, men det är samtidigt (som sig bör) lite för svårt att sätta sämre placerade bollar målvakten klantar sig på/blir lurad av osv.

Men som sagt, gärna TLDR på vad mer han sa.

Att dåliga spelare får och kommer få det riktigt svårt är enligt mig positivt. Jag fattar att det riskerar att drabba mainstream appeal precis som för snubben i videon ovan, men jag tycker att det är utan tvekan värt det. Punkterna jag själv stör mig på i övrigt:

* Input lag i divison rivals. Väldigt slumpmässigt hur mycket, och har såklart helt enorm påverkan. Det är riktigt, riktigt illa att de har de problemen.
* Bugg där man plötsligt kontrollerar fel spelare (trots att den inte är på väg att få bollen). Väldigt störigt. Kan gå från kontrollerad defensiv till mål via ett sånt skifte. Detta är en av få saker (den enda?) som är ett större problem i 19 än 18.
* De har heller inte åtgärdat att man ofta inte har möjlighet att kontrollera den spelaren man behöver. Markören för vilken spelare man kan skifta till är bra, men det räcker inte.

Alla dessa tre punkter skapar hjärndöd slumpmässighet.
__________________
Senast redigerad av Trillske 2018-10-07 kl. 11:38.
Citera
2018-10-07, 12:37
  #893
Medlem
två frågor =P

1. fick alla samma spelare i dagens swap deal utmaning, eller var det olika? (jag fick burnic från dortmund)

2. är det ofta spelare backar ur i divisions rivals när det är dags att välja tröja? det händer för mig konstant och jag funderar på om att det för att min klubb är etablerad 2010 och folk tror att man är nån jävla fifa gud bara för det
Citera
2018-10-07, 12:53
  #894
Medlem
RolfRolands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crille666
två frågor =P

1. fick alla samma spelare i dagens swap deal utmaning, eller var det olika? (jag fick burnic från dortmund)

2. är det ofta spelare backar ur i divisions rivals när det är dags att välja tröja? det händer för mig konstant och jag funderar på om att det för att min klubb är etablerad 2010 och folk tror att man är nån jävla fifa gud bara för det
Är "FUT-grundare" och det händer konstant. Tänk om de visste att det var en tunnhårig 3-barns farsa som satt på andra sidan...
Citera
2018-10-07, 13:09
  #895
Medlem
Nån som har tips på lag för 10-15.000, som back-up lag?
Citera
2018-10-07, 13:23
  #896
Medlem
eshkoshkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maxnbm
Det finns visst saker som är dåligt.

1) det går inte välja snabbyten för defensiv/offensiv taktik utan bara balanserad. Det vill säga om man kör tex 4-3-1-2 balanserad sen vill ha 5-3-2 för extrem defensiv måste du pausa o göra byten så inte en mittfältare tvingas spela försvarare osv.
Ett tips här är väl att ha extrem def/off för precis det (andra formationer. 5-backslinje defensivt alltså) och rätta till positionerna innan man startar.
Citera
2018-10-07, 15:00
  #897
Medlem
Varför ska man ha dyra spelare så som Ronaldo som blir ikapp sprungen av baines ? Det är såååå hjärndött!!!
Citera
2018-10-07, 15:40
  #898
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av barreh90
Varför ska man ha dyra spelare så som Ronaldo som blir ikapp sprungen av baines ? Det är såååå hjärndött!!!
Sluta ta bollen och spring mot närmsta hörnflagga då! Passningspel!
Citera
2018-10-07, 15:54
  #899
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Intellectuo
Sluta ta bollen och spring mot närmsta hörnflagga då! Passningspel!


Det är ju det jag gör!! Jag aldrig varit någon som har tagit bollen och sprungit.. när det finns yta dvs yta och springa på ja absolut..

Mitt spel går ut på att hitta trianglar,
Instick och när det finns läge att lägga den på djupet på Ronaldo.. då ska inte en på rullator hinna ikapp än..som det är just nu vilket jag tycker är ett stort fel är att du inte bestraffas av ditt dåliga försvarspel.. du kan oftast springa bort dig men ändå komma tillbaka..

Därav min frustration!

Lr som förgående talare har nämnt innan, du kan låta kanterna vara fria och låta
Mbappe få 15 meter försprång men ändå komma ikapp.. haha jag skulle vilja se det på riktigt...

Tror skarpt att ea kommer se över detta!
__________________
Senast redigerad av barreh90 2018-10-07 kl. 15:57.
Citera
2018-10-07, 15:56
  #900
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av barreh90
Det är ju det jag gör!! Jag aldrig varit någon som har tagit bollen och sprungit.. när det finns yta dvs yta och springa på ja absolut..

Mitt spel går ut på att hitta trianglar,
Instick och när det finns läge att lägga den på djupet på Ronaldo.. då ska inte en på rullator hinns ikapp än.. just nu vilket jag tycker är ett stort fel är att du inte bestraffas av ditt dåliga försvarspel.. du oftast springa bort dig men öndå komma tillbaka..

Därav min frustration!

Jag menar på att om du blir påmind gång på gång att Pace inte är lika effektivt i år, byt spelstil. Därför är en sån som IF Talisca jävligt bra
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback