Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-10-05, 14:35
  #28225
Medlem
AfS borde istället för att söka fånga upp ett imaginärt "utbrett missnöje" fundera över hur man kan radikalisera svenska väljare. Hur ska vi få fler att tycka och tänka som vi?
Citera
2018-10-05, 14:39
  #28226
Medlem
Psychedelicbirds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kwato
Vad betyder "UT"?

Uppehålls Tillstånd?
Citera
2018-10-05, 19:22
  #28227
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dubbelbottnad
Om man får tro allmänna uppgifter, har ju alternativmedia ca miljonen läsare. Därmed torde totalt minst en miljon känna till AfS, då partiet varit bl. a. Fria Tiders favorit, och omskrivits varje dag i nya artiklar under valrörelsen. De, som läser alternativmedia är väl i regel invandringskritiker. Om inte ens de efter all denna publicitet kan förmås rösta på AfS, är det väl inte troligt att de övriga, sjuklöverröstarna, skulle gå direkt över till AfS bara de blev kända av samtliga väljare.

Vi håller med varandra.

Kasselstrand och AFS-fanboys i tråden är övertygade om att AFS är på rätt väg.

Påminner om en kille jag kände som sålde väldigt dyra hamburgare... han hade väldigt få kunder, men var övertygad om att han bara behövde mer reklam för stället...

AFS är inte det första "högerextrema" partiet i Sverige. Är man 18-24 år tycker man kanske att AFSs "höga energi" är jättehäftig, särskilt om man lever i en bubbla med alla de "otroligt många" AFS-följarna, men de flesta svenskar bara skakar på huvudet.

Hade Matikainen eller Jan-Olof Bengtsson varit partiledare hade partiet känts seriöst. Citerar:
Dessutom har jag haft intrycket att de drar till sig ungdomar utan sunkig grobiannationalistisk eller annan problematisk bakgrund, som i stället har de sociala, kulturella och utbildningsmässiga kvalifikationer som krävs för att, med Jimmie Åkessons ord, ta SD till nästa nivå.
https://janolofbengtsson.com/
Exakt så kände jag också, och röstade därför AFS. Jag ångrar inte det.
Men blir det nyval blir det nog SD. AFS verkar leva i sin egen bubbla och tanken på att rösta på en fnittrande Kasselstrand utan verklighetsanknytning som skriker "ut med packet" ger mig dålig smak i munnen. Trots att jag tror på AFS partiprogram och ideologi!
Citera
2018-10-05, 19:32
  #28228
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dubbelbottnad
AfS borde istället för att söka fånga upp ett imaginärt "utbrett missnöje" fundera över hur man kan radikalisera svenska väljare. Hur ska vi få fler att tycka och tänka som vi?

Ta som exempel gräsrotsrörelser.

Jag funderade under dagen på att gå med i en viss förening (en ideell förening) för att kunna sprida info om t.ex. AFS.
Men eftersom AFS verkar sitta där uppe i Stockholm och ryggdunka, och deras enda aktivitet verkar vara en fnittrig podd så kan jag inte entusiasmera någon att rösta AFS. Vad ska jag hänvisa folk till? En facebooksida som sprider invandringskritiska nyheter? En podd som jag själv tycker är meningslös lyssna på?

SD är förstås ännu värre. AFS trodde jag skulle kunna bli något.

Hade man kunnat starta gräsrotsrörelser på riktigt tror jag man hade kunnat uppnå något.
SD har lyckats på sina håll, t.ex. i Hörby, men överlag består SD-aktiva av sura gubbar i pensionsåldern och andra tokar, och SD motarbetar aktivt sina gräsrötter.

"Sverigevänliga rörelsen" är skitsnack. Det finns ingen rörelse, förutom tangentbordskrigare.

Själv försöker jag blogga för att få lite driv. Har erbjudit mig skriva för AFS men inte fått svar. Och då skriver jag ändå för andra internationella sajter där mina inlägg lästs sammanlagt över 1 miljon gånger. Att skriva i Sverige är tyvärr ganska meningslöst.

Det skulle finnas mycket potential. Man kan hålla tal eller dela ut flygblad eller vad som helst. Men det måste ju finnas någon rörelse bakom också. Något med substans. Just nu håller vi på duka under för vänstern, främst feministerna, som har rörelser överallt. Vad har vi? Sura gubbar med sina bloggar som bara läses av de närmaste.
Citera
2018-10-05, 19:34
  #28229
Medlem
Kwatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psychedelicbird
Uppehålls Tillstånd?
Han kanske menade något annat, tänker jag.
Citera
2018-10-05, 19:59
  #28230
Medlem
Tjyvass avatar
Pryda konservativa fikusar av Bengtssons sort borde ägna sig åt att recensera automatkaffe på obemannade bensinstationer. Det här är en person som är rädd för elgitarrer för de låter otäckt. Hans fjolliga ålderstigna ideal är det som har gjort att konservativa har förlorat i princip hela tiden.

Man behöver givetvis inte välja på att vara antingen brölig skinnskallenasse som knäcker ölburkar mot pannbenet eller vara intellektuell och salongsfähig. Man kan lära sig när vilket passar bäst och till vilken grad man lever ut dessa motpoler. För mycket av endera är dåligt. Däremot ska man alltid undvika att bli en räddhågsen akademiker med svaga handleder och skitnödig attityd som gör på sig i byxorna så fort någon höjer rösten, eller ställer förstärkaren på 11.

“Truthfully, in this age those with intellect have no courage and those with some modicum of physical courage have no intellect. If things are to alter during the next fifty years then we must re-embrace Byron's ideal: the cultured thug.” - Jonathan Bowden
__________________
Senast redigerad av Tjyvas 2018-10-05 kl. 20:03.
Citera
2018-10-06, 00:11
  #28231
Medlem
Kasselstrand sa i dagens Den Kokta Grodan att AfS kommer fortsätta, även i nästa val. Visserligen kan skit hända, men i nuläget finns det inte någonting som pekar på att partiet kommer lägga ned, som vissa skribenter här påstår.

Om någon månad eller två bör man ha ett första torgmöte eller aktion. Någonting som skapar uppmärksamhet och som triggar igång sympatisörerna. Jag tror att det är väldigt viktigt att man inte ligger lågt för länge om man vill nå resultat på sikt. Och så är det inte hela världen heller ifall partiet inte kommer in i Riksdagen på kort sikt. Bara NyD har lyckas på den punkten i svensk politisk historia. Man måste helt enkelt orka ha tålamod. Förstår inte tänket hos dem som säger att "nej, vi fick inte 5-6%" ska nog gå ur partiet då och rösta på någonting annat". Det är en konstig, och extremt individualistisk inställning. Alla svenskar borde rösta på det parti som de verkligen känner sympatier för. Man ska helt enkelt inte ge upp - det är förlorarmentalitet. Jag visste långt innan valet att AfS inte skulle komma in, även om även jag blev överraskad av valresultatet. Jag har inga planer på att lägga ned mina sympatier - utan jag röstar och stödjer det som jag tycker är rätt oavsett partistorlek.
Citera
2018-10-06, 07:31
  #28232
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dubbelbottnad
AfS borde istället för att söka fånga upp ett imaginärt "utbrett missnöje" fundera över hur man kan radikalisera svenska väljare. Hur ska vi få fler att tycka och tänka som vi?

Såg under valet hundratals riktigt gamla gamlingar som röstade och tänkte, -"detta är inte bra, de röstar inte på oss, utan på det de alltid röstat på". Alltså röstade de på samma parti som de invandrare som är det största hotet mot deras sjukvård, pension, och omvårdnad. Dumheten kan inte brytas förrän de inte längre står under medias inflytande. Nu hoppas man bara en sak, att de dör så fort som möjligt så vi slipper dem som röstboskap för S i kommande val.

Men framför allt vill man ha en extraval när det är kallt ute, då förlorar sossarna minst 2% kanske 3-4%.
Tillsvidare får man lägga sin aktivism i träda tills Europa valet och hoppas på vi går in för det med informationsmaterial. Road show landet runt tror jag däremot inte ger så mycket utan media uppmärksamhet talat man för döva öron. Fokus måste vara på Europamotståndet mot invandring. Sverige är sämst i klassen och förlorat så jobbet måste göras i EU parlamentet.

Negativ kampanj riktat mot liberalerna och deras vidriga representanter där.
Citera
2018-10-06, 14:04
  #28233
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grelin1999
Vi håller med varandra.

Kasselstrand och AFS-fanboys i tråden är övertygade om att AFS är på rätt väg.

Påminner om en kille jag kände som sålde väldigt dyra hamburgare... han hade väldigt få kunder, men var övertygad om att han bara behövde mer reklam för stället...

AFS är inte det första "högerextrema" partiet i Sverige. Är man 18-24 år tycker man kanske att AFSs "höga energi" är jättehäftig, särskilt om man lever i en bubbla med alla de "otroligt många" AFS-följarna, men de flesta svenskar bara skakar på huvudet.

Hade Matikainen eller Jan-Olof Bengtsson varit partiledare hade partiet känts seriöst. Citerar:
Dessutom har jag haft intrycket att de drar till sig ungdomar utan sunkig grobiannationalistisk eller annan problematisk bakgrund, som i stället har de sociala, kulturella och utbildningsmässiga kvalifikationer som krävs för att, med Jimmie Åkessons ord, ta SD till nästa nivå.
https://janolofbengtsson.com/
Exakt så kände jag också, och röstade därför AFS. Jag ångrar inte det.
Men blir det nyval blir det nog SD. AFS verkar leva i sin egen bubbla och tanken på att rösta på en fnittrande Kasselstrand utan verklighetsanknytning som skriker "ut med packet" ger mig dålig smak i munnen. Trots att jag tror på AFS partiprogram och ideologi!

Nej, stick till en moderat-tråd, om det nu finns någon, och leta sympatisörer istället! Du är ingen AfS:are, utan en, som vill undergräva deras verksamhet.

Matikainen? En gammal dörrvakt som partiledare, nej tack! Bengtsson har ju inte ens synts i valrörelsen.
Citera
2018-10-06, 16:45
  #28234
Medlem
von Hindenburgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dubbelbottnad
AfS borde istället för att söka fånga upp ett imaginärt "utbrett missnöje" fundera över hur man kan radikalisera svenska väljare. Hur ska vi få fler att tycka och tänka som vi?

Synd att du förstått det först nu istället för att ha gjort det före valet. Det var precis av den här anledningen jag hela tiden argumenterat mot den grundlösa optimismen hos AfS fanboys i tråden.

AfS:arna har suttit i sin ekokammare i den här tråden och inbillat sig att svensken stödjer deras radikalism men i verkligheten backar Svenne när det börjar låta hårt.

Vad gör man då som politiker? Gapar "ut med packet" eller anpassar retoriken utifrån ett långsiktigt mål? Jag har argumenterat för det sistnämnda och blivit idiotförklarad av bland annat dig.

Som sagt synd att polletten trillat ned först nu för dig.
Citera
2018-10-06, 18:17
  #28235
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dubbelbottnad
Nej, stick till en moderat-tråd, om det nu finns någon, och leta sympatisörer istället! Du är ingen AfS:are, utan en, som vill undergräva deras verksamhet.

Matikainen? En gammal dörrvakt som partiledare, nej tack! Bengtsson har ju inte ens synts i valrörelsen.

Det tråkiga med AFS fanboys är att ni är övertygade om att "sunt förnuft", "framåt framåt" och "hög energi" kommer ge er fler procent och att Kasselstrand är så fantastisk. Troligen är det min kritik mot allt det ovannämnda som irriterar dig. Ja, jag tycker att Kasselstrand är en enormt egodriven person utan substans bakom. Han ständiga politiska missbedömningar borde väl tala för det.

Jag lyssnar på några videos med Matikainen. Där resonerar han bättre än AFS-toppen. T.o.m jag själv skriver mer intressanta saker på en vecka än AFS tryckt fram sedan de grundades.

Att dela nyheter på Fria Tider och skriva som kommentar "han ska ut" - hur långt kommer man med det, liksom?

Men du har kanske rätt i att jag borde sluta göra reklam för AFS. Jag håller nog med Jan Olof Bengtsson i att det verkar osannolikt att AFS kan ändra sin inriktning, och därför förblir de ett <1% parti, medan deras krympande medlemmar väntar på den stora tillströmningen. Jag orkar nog inte dunka huvudet i väggen i en fråga till.

Trist att vi som vill göra Sverige bättre ska behöva utstå detta. Jag tänker ofta att svensken förtjänar det han fått. Han lyckas inte ställa sig upp och säga vad som är bra med Sverige. Istället startas det extremorganisationer som ingen vill sammankopplas med, och rätt snabbt försvinner de. Kanske svenskar behöver en förmyndare? Typ Kina.

Nåväl, jag har väl sagt vad jag har att säga i frågan. AFS kan fortsätta fnissa i sin podd, skrika "ut med packet" och dela invandringskritiska artiklar och om några år återkommer jag till den tråden och säger "vad var det jag sa".

Kanske räcker jag väntar till EU-valet. Blir det mindre än en procent där så tappar nog många sugen, eller vad tror du?

Jag kommer nog rösta på dem ändå, trots allt. SD klarar jag helt enkelt inte av att rösta på. Jag står inte ut med korkade människor, så det får bli AFS, även om de hatar mig. Jag har gett massor av bra förslag men allt jag får till svar är "stick härifrån". Trist.
Citera
2018-10-06, 18:28
  #28236
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tjyvas
Pryda konservativa fikusar av Bengtssons sort borde ägna sig åt att recensera automatkaffe på obemannade bensinstationer. Det här är en person som är rädd för elgitarrer för de låter otäckt. Hans fjolliga ålderstigna ideal är det som har gjort att konservativa har förlorat i princip hela tiden.

Man behöver givetvis inte välja på att vara antingen brölig skinnskallenasse som knäcker ölburkar mot pannbenet eller vara intellektuell och salongsfähig. Man kan lära sig när vilket passar bäst och till vilken grad man lever ut dessa motpoler. För mycket av endera är dåligt. Däremot ska man alltid undvika att bli en räddhågsen akademiker med svaga handleder och skitnödig attityd som gör på sig i byxorna så fort någon höjer rösten, eller ställer förstärkaren på 11.

“Truthfully, in this age those with intellect have no courage and those with some modicum of physical courage have no intellect. If things are to alter during the next fifty years then we must re-embrace Byron's ideal: the cultured thug.” - Jonathan Bowden

På vilket sätt är JOB en pryd fikus?
Hans kritik riktar sig mot att AFS retorik inte fungerat. Vi som är 30+ har ju sett denna typ av retorik förr. Det var orsaken till att SD var ett marginellt parti i 15 år och att Nationaldemokraterna aldrig fick mer än några tusen röster.

Sen är det möjligt han har fel i vissa delar. Men faktum kvarstår för den som är insatt i identitetshögern: så snart den tas över av de "extrema", dvs av folk som drivs av hat, antisemitism o dylikt, så förfaller de. Kasselstrand-bögen borde inse att det är "sunt förnuft".
(Oj, nu kritiserade jag den upphöjde ledaren igen, och då blir jag väl hatad i tråden)
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback