• 1
  • 2
2018-10-06, 11:05
Medlem
bunjackens avatar
Hej jag har nyss lagat till några schnitzlar i mikrovågs ungen och det funkade likaså har jag tidigare kört räkor men även djupfrusen köttfärs men med sistnämnda rätt dåligt resultat så inga köttbitar som är djupfrysta rekommenderas

Håller ni med mig och kör mycket mat i mikrovågs ungen?

Fördelarna är enligt mig följande

slipper passas kontinuerligt

Snabbare tillagningstid

möjligen billigare och skonsammare emot livsmedlet

Enklare tillagning du ställer in tiden bara

Vad säger ni vilka är era erfarenheter av mikrovågsugnar?
Citera
2018-10-06, 11:09
Medlem
Cheeswisss avatar
Jag har faktiskt dragigt ut sladden till mikrovågsugnen och förvarar betalda räkningar där..
Maten blir otroligt mycket godare i en vanlig ugn, det tar längre tid men det är det värt
Citera
2018-10-06, 11:11
Medlem
zepofans avatar
Hur får du till en schysst panering på schnitzlar i en micro?
Citera
2018-10-06, 11:18
Medlem
bunjackens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zepofan
Hur får du till en schysst panering på schnitzlar i en micro?

Tack för frågan nej bra panering det får jag inte men schnitzlarna blir varma och smakar gott= tillagat
Citera
2018-10-06, 11:22
Medlem
zepofans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bunjacken
Tack för frågan nej bra panering det får jag inte men schnitzlarna blir varma och smakar gott= tillagat
Okej, du har inte högre krav på din mat än att den är varm? I så fall förstår jag att du tycker att micron är ett fantastiskt köksredskap. Jag gissar också på att schnitzlarna du "lagade" var färdiga, djupfrysta? Det är alltså inte fråga om att "laga" mat utan om att värma färdig mat?
Citera
2018-10-06, 11:24
Medlem
bunjackens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cheeswiss
Jag har faktiskt dragigt ut sladden till mikrovågsugnen och förvarar betalda räkningar där..
Maten blir otroligt mycket godare i en vanlig ugn, det tar längre tid men det är det värt

Okej udda ja de får väl bättre färg kan jag hålla med om men tråden går ut på att du kan få din hamburgare eller liknande ätbara i mikron på kort tid så mikro får man väl oftast ser som ett komplement förutom tex färdigrätter

så mikron skulle du kanske använda om du hade mer bråttom till nåt maten måste bli klar snabbt?
Citera
2018-10-06, 11:28
Bannlyst
I dont like it.

Pröva att värma kaffe i micron och du förstår varför.

Min slutsats är att allting ur en micro smakar sämre än innan. Med fördel värmer jag i ugn.
Citera
2018-10-06, 11:30
Medlem
bunjackens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zepofan
Okej, du har inte högre krav på din mat än att den är varm? I så fall förstår jag att du tycker att micron är ett fantastiskt köksredskap. Jag gissar också på att schnitzlarna du "lagade" var färdiga, djupfrysta? Det är alltså inte fråga om att "laga" mat utan om att värma färdig mat?

Jo varm var den och den smakade gott inte illa så den biten avklarad

djupfrysta men stekfärdiga körde 8 minuter i mikron laga mat är det väl ändå frågan om lite men förstår din tanke att då är det spisen som gäller eller ugn för att laga en rätt i marginalen så är ju rökning också en tillagningsmetod utan rökning är inte livsmedlet tjänligt// gott
Citera
2018-10-06, 11:31
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av therefore
I dont like it.

Pröva att värma kaffe i micron och du förstår varför.

Min slutsats är att allting ur en micro smakar sämre än innan. Med fördel värmer jag i ugn.
Det blir inte så jävla mycket godare om man slår ut sin kopp i en kastrull och värmer på spisen.
Citera
2018-10-06, 11:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Det blir inte så jävla mycket godare om man slår ut sin kopp i en kastrull och värmer på spisen.

Aldrig prövat den metoden faktiskt. Har du?
Citera
2018-10-06, 11:34
Medlem
AmazonenRosas avatar
Varför i hela fridens namn vill du bestråla din mat?
Efter en liten stund i mikron har näringen strålat sönder. Använd den så lite som möjligt.
Citera
2018-10-06, 11:35
Medlem
Jag har ingen micro nu o saknar en. Det går snabbt att göra gröt och varma mackor och tina saker i. Blir lite sämre smak ibland på vissa saker dock.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in