Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-09-21, 17:36
  #1117
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EuropeanCastle
Oj är det så illa? Var ska man bo några dagar som turist då?

När jag var i LA bodde jag i en airbnb i Culver City, det ligger typ mellan downtown, Santa Monica och Hollywood. Lugnt område. Vi har ingen bil utan tog antingen uber eller metro. Det funkade ganska smidigt men på metron är det jävligt mycket skumt folk som inte är jättetrevliga att vara nära.. Hade jag varit du hade jag nog åkt någon annanstans då LA är är en riktigt jävla skitstad..
Citera
2018-09-21, 17:53
  #1118
Medlem
Skojtens avatar
Båda gångerna jag varit i Los Angeles har jag bott i Beverly Hills. Mycket trevligt område för en bilnörd som mig. En kväll kom jag i samspråk med ett äldre par på en uteservering. De beklagade sig över att det kommer så mycket araber till staden för att flasha sina bilar precis som i London. Ett par i Flashbacks smak
Citera
2018-09-22, 19:02
  #1119
Medlem
Bravess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pr33
När jag var i LA bodde jag i en airbnb i Culver City, det ligger typ mellan downtown, Santa Monica och Hollywood. Lugnt område. Vi har ingen bil utan tog antingen uber eller metro. Det funkade ganska smidigt men på metron är det jävligt mycket skumt folk som inte är jättetrevliga att vara nära.. Hade jag varit du hade jag nog åkt någon annanstans då LA är är en riktigt jävla skitstad..

Håller med om att det är en skitstad. Hade jag varit turist här hade jag hållit mig till OC och SDC, och bara tagit någon liten dagstur till LAC om det verkligen var något speciellt jag ville se här. Hade absolut inte spenderat min vistelse här.

Palm Springs kan även vara trevligt att se som turist, men ligger lite avlägset/isolerat från allt annat.
Citera
2018-09-22, 21:24
  #1120
Medlem
snabelts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Braves
Håller med om att det är en skitstad. Hade jag varit turist här hade jag hållit mig till OC och SDC, och bara tagit någon liten dagstur till LAC om det verkligen var något speciellt jag ville se här. Hade absolut inte spenderat min vistelse här.

Palm Springs kan även vara trevligt att se som turist, men ligger lite avlägset/isolerat från allt annat.

OC är bästa stället där, synd bara att det är så dyrt.
Citera
2018-10-04, 11:08
  #1121
Medlem
Ska åka till Vegas två veckor nästa år och tänker på att hoppa över till LA 1,5 dag för att träffa min syster som bor i närheten. Flyget är väldigt billigt och det är bara 1 timme flygresa. Är det lönt att åka till LA för så lite tid? Typ från måndag kväll till onsdag kväll. Tack!
Citera
2018-10-04, 11:43
  #1122
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rawbiz
Ska åka till Vegas två veckor nästa år och tänker på att hoppa över till LA 1,5 dag för att träffa min syster som bor i närheten. Flyget är väldigt billigt och det är bara 1 timme flygresa. Är det lönt att åka till LA för så lite tid? Typ från måndag kväll till onsdag kväll. Tack!

Antar att du ska jobba? Annars är man helt slut efter 4 dagar i Vegas.
Citera
2018-10-04, 18:03
  #1123
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trippelkola
Antar att du ska jobba? Annars är man helt slut efter 4 dagar i Vegas.

Typ. Jobba som att spela poker två veckor. Åker oftast två gånger om året, minst två veckor.
Citera
2018-10-09, 11:28
  #1124
Medlem
Bump?
Citera
2018-11-05, 00:35
  #1125
Medlem
Det som suger med LA är trafiken, hade det inte varit för den så tror jag att jag hade åkt dit fler gånger.
Älskar Griffith Park.
Citera
2018-11-05, 10:27
  #1126
Medlem
Jag brukar söka på Flygresor.se. De har smidig sökning där man kan justera resedatum +/- x antal dagar för att se lägsta priserna i en kalendervy. Dessutom tycker jag att deras sökning är bra vad gäller mellanlandningar, restider, väntetider o.s.v.

När jag bokat mina USA-flyg brukar jag dessutom prova "open jaw-sökning", så att jag kan t.ex. flyga från Arlanda på ditresan men landa i Köpenhamn på hemresan för att spara pengar. Vanligtvis brukar flygen för mig (direktflyg) gått på 4 500 - 5 000 kr. Lyckades med bedriften att flyga...
Arlanda - New York.
New York - San Francisco.
San Francisco - Los Angeles.
Los Angeles - Arlanda.
...en gång, för ca 4 500 - 5 000 kr (påbörjade resan sista veckan i augusti 2016).

Är man flexibel och orkar jämföra/gräva lite kan man hitta riktigt bra dealar!

Lycka till!
Citera
2018-11-05, 10:28
  #1127
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trippelkola
Antar att du ska jobba? Annars är man helt slut efter 4 dagar i Vegas.

Nja, jag körde 10 dagar i Vegas senast. Och skulle lätt kunna köra en längre period där. Fundera på typ 2 veckor där nästa gång, kanske mer... sjukt rolig stad (och jävligt fina områden runt omkring).

Dock jävligt varmt (mitt i sommaren).
Citera
2018-11-08, 11:25
  #1128
Medlem
FreeWorldNows avatar
Brukar använda Kayak för att hitta billigare resor, och sen köpa direkt från flygbolagens hemsida, det blir bättre service att köpa direkt från flygbolagen om något inträffar. Men det är inte alla bolag som är med där, ex ryanair och norwegian får man kolla separat. Dock gör Kayak ganska kreativa kombinationer som kan få ner priset.
Citera
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f1318146

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback