2018-10-03, 18:07
Medlem
Yinool0401s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av paras0nic
Har haft IPTV i över ett år och har inte fått något besök av Farbror Blå. Använder inte VPN.

Farbror blå har fullt upp med helt andra saker,, om dom mot förmodan skulle göra en razzia så skulle dom börja med den som tillhandahåller tjänsten inte Kreti och Pleti som råka abonnera.
2018-10-03, 18:18
Medlem
FreeBirdSeeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yinool0401
Farbror blå har fullt upp med helt andra saker,, om dom mot förmodan skulle göra en razzia så skulle dom börja med den som tillhandahåller tjänsten inte Kreti och Pleti som råka abonnera.

Håller inte helt med det är ju snarare sånt dom verkar lägga krut på va ju bara nått år sen som dom åkte runt och samlade in alla pirat boxar när det begav sig.
2018-10-03, 18:34
Medlem
deadhead.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av robin81
ibland tar det ca 1,5-2sek att byta kanal upplevt att den står och tuggar när man startar upp den ett bra tag får man gå in i spel listan och trycka på ett antal kanaler innan den går igång. Så brukar det inte vara va?
Ju högre buffer size du har desto segare blir det att byta kanal, dock blir kanalerna stabilare
2018-10-03, 18:43
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
ibland tar det ca 1,5-2sek att byta kanal upplevt att den står och tuggar när man startar upp den ett bra tag får man gå in i spel listan och trycka på ett antal kanaler innan den går igång. Så brukar det inte vara va?

1 sekund tar det för mig att byta kanal i Smart IPTV. Vissa gånger laddar den ett tag när jag startar upp den för första gången, typ 10-15 sekunder skulle jag gissa på. Den ska ändå ladda in 11000 kanaler.

Helt ärligt tror jag inte iptv är passande ifall det känns jobbigt med 1 sekund för kanalbyte och en liten stund att ladda vid uppstart. Hoppas det inte lät otrevligt, men det får man nog köpa. Startar man upp en vanlig box från typ Telia tar det ungefär lika länge innan bilden hoppar igång.
2018-10-03, 19:52
Medlem
Hej ingen fara bara undrar vad som är normalt.Har prov just nu och bilden frös en gång samt att titt som tätt när man bläddrar bland kanaler så hakar den upp sig.
2018-10-03, 19:57
Medlem
Frågar informativt ber om ursäkt ifall det verkar annorlunda man vill ju veta vad som är normalt eller inte?😊 felfritt är ju det inte hos någon ialla fall.
2018-10-03, 20:01
Medlem
deadhead.s avatar
Citat:
Frågar informativt ber om ursäkt ifall det verkar annorlunda man vill ju veta vad som är normalt eller inte?😊 felfritt är ju det inte hos någon ialla fall.
Nej det ska flyta på bra, beroende på leverantör ☺️
2018-10-03, 20:09
Medlem
Ok så du menar att det är hos leverantören oftast det är problem om det fryser eller hakar upp sig?😊
2018-10-03, 20:12
Medlem
deadhead.s avatar
Citat:
Ok så du menar att det är hos leverantören oftast det är problem om det fryser eller hakar upp sig?😊
Nej, oftast ligger det i kundens utrustning. Sen finns det givetvis olika klasser på leverantörer
2018-10-03, 20:25
Medlem
Ok har gjort det en gång på två dagar medans jag kollar fotboll så kanske inte så farligt endå?😊
2018-10-03, 20:26
Medlem
deadhead.s avatar
Citat:
Ok har gjort det en gång på två dagar medans jag kollar fotboll så kanske inte så farligt endå?😊
Nej, man får vara beredd på att göra en norsk reset ibland
2018-10-03, 20:28
Medlem
Har ju tänkt på det.

En leverantör som har mindre kanaler men erbjuder catchup har cloudflare mm. kanske har bättre saker än en leverantör som har 10 000+kanaler och inte erbjuder det?
Kvalite före kvantitet rätta mig om jag har fel?😊

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in