2016-01-25, 00:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zerorex
Jag är en såndär smutsig serb blatte enligt OP och kan säga att jag definitivt är emot den idiotiska politik som Sverige bedriver idag. Bara kolla på resultaten av den här skiten och man kan nog ganska snabbt inse att det inte går att trycka in analfabeter i en civiliserad värld och förvänta sig att de beter sig som man bör göra. Förstår även inte agget OP har emot serber, kom igen nu du kan inte bjuda in alla jugge grupper och sen ha favoriter, det är som en invit till tjafs.

Sitter fan och är orolig om nätterna om någon av mina systrar eller någon nära tjejkompis är ute sent..
2008 när serberna demonstrerade att Kosovo tas från dom då kom sådant djävla pack som OP och ville kasta sten på dom fredligt demonstrerande serberna. Du är inte bättre än fega folkmördande aset Naser Oric och liknande som slaktade allt serbiskt med västs hjälp i dom serbiska byarna kring Srebrenica. Du verkar skita i terrorn som serberna i Kosovo utsätts för dagligen av albanerna, som ditt kära Sverige och väst stödjer. Kroaterna får likaså bete sig hur dom vill i det dom kallar Kroatien med hjälp av väst får Ustasa en klapp på huvudet. Har du ens ett uns av serb i dig så böjer du dig inte för pack som OP och negligerar inte folkmordet på serberna.
Senast redigerad av Persetan 2016-01-25 kl. 00:17.
Citera
2016-01-25, 02:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZmajOdBosne
Varför ska man sträva efter att bli svensk? Räcker väl att bara anamma det svenska levnadssättet och ha en sysselsättning som upptar en stor del av ens vardag. Finns inget mer patetiskt att vara en adopterad neger från Sri Lanka med ett svenskt för - och efternamn som tror sig vara en större rasforskare än självaste Adolf, något i mig säger att du är det.
Vi bosniaker är vita, ta en titt på Google om du inte är färgblind det vill säga. Adoptivbarn brukar ha svårt att skilja på folks hudfärg, det finns bara ljusbrun och mörkbrun i deras färgseende, men jag förstår dig inte lätt att vara accepterad trots en vit uppväxt i västvärlden.

Kommer man hit får man ta seden dit man kommer, de jag syftade på var vita människor, de kan ha möjlighet att bli svenskar med rätt förutsättningar och etnicitet.

Många bosnier har blattiga drag, jag vet att det är tufft att höra men så är det. Albaner = turkar.

Kommer man hit och är en avskrädesmuslim, något i mig säger att du är det, så kan man aldrig bli svensk, man kan förmodligen inte ens räknas som europé.

Haha jag är sjukt stolt över mitt vita svenska ursprung som sträcker sig bak tusende år i det här landet.

Det är inte krig i balkan längre, att du inte sticker tillbaka? Du kan ju inte riskera att bli svensk, om du ändå lever som en bosnier kan du väl lika gärna åka tillbaka och leva med dem istället.
Citera
2016-01-25, 20:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Persetan
2008 när serberna demonstrerade att Kosovo tas från dom då kom sådant djävla pack som OP och ville kasta sten på dom fredligt demonstrerande serberna. Du är inte bättre än fega folkmördande aset Naser Oric och liknande som slaktade allt serbiskt med västs hjälp i dom serbiska byarna kring Srebrenica. Du verkar skita i terrorn som serberna i Kosovo utsätts för dagligen av albanerna, som ditt kära Sverige och väst stödjer. Kroaterna får likaså bete sig hur dom vill i det dom kallar Kroatien med hjälp av väst får Ustasa en klapp på huvudet. Har du ens ett uns av serb i dig så böjer du dig inte för pack som OP och negligerar inte folkmordet på serberna.
Vafan pratar du om? Är du helt dum i huvudet eller? Hur fan fick du ut det där ifrån vad jag skrev? Jävla idiot.
Citera
2016-01-25, 22:04
Medlem
Citat:
Vafan pratar du om? Är du helt dum i huvudet eller? Hur fan fick du ut det där ifrån vad jag skrev? Jävla idiot.
Du som är idiot. Väst (Sverige är del av väst) har hjälpt turkar att folkmörda bl.a ditt folk. Det som har ändrats är att Sverige och många västländer fått massor av muslimer som kommer bara vara en enorm belastning och som dom inte vill veta av. Poetisk rättvisa.
Citera
2016-01-26, 01:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Persetan
Du som är idiot. Väst (Sverige är del av väst) har hjälpt turkar att folkmörda bl.a ditt folk. Det som har ändrats är att Sverige och många västländer fått massor av muslimer som kommer bara vara en enorm belastning och som dom inte vill veta av. Poetisk rättvisa.
Men flytta ur Sverige då din jävla nationalist bonde, gå och bo i ärorika Serbien där man tjänar 5000kr i månaden. Är för fan inte ens helserb din dummefan, har bott i Sverige i hela mitt liv och har uppfostrats här. Tro inte fan att jag har någon lojalitet mot ett land som inte gjort ett piss för mig överhuvudtaget.
Jag vill leva och jag vill dö i norden, inte mer inte mindre.

Sjukaste av allt är hur du ens fick det här ur det jag skrev i början? Skrev att jag tyckte att Sveriges politiska klimat var efterblivet och du började prata om att att jag böjer mig inför folk och att jag negligerar folkmord? Har det brunnit i huvudet på dig? Om du menar att jag sa att man inte kan ha favoriter så sa jag att HAN inte kunde ha det om han vill ha en saklig diskussion, du får nog gå om SFI och plugga upp på läsförståelsen lite.
Citera
2016-01-26, 01:20
Medlem
denfinastavens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Poltava
Jag är svensk men har fått chansen att arbeta med många ifrån balkan och andra folkgrupper också för den delen.

Är det dina egna observationer eller finns det några officiella siffror du skulle tänka dig att dela med dig av?

Jag har upplevt det tvärtom det du skriver men det är bara mina egna upplevelser jag har tillgodo.
Citera
2016-01-26, 13:03
Medlem
Citat:
Men flytta ur Sverige då din jävla nationalist bonde, gå och bo i ärorika Serbien där man tjänar 5000kr i månaden. Är för fan inte ens helserb din dummefan, har bott i Sverige i hela mitt liv och har uppfostrats här. Tro inte fan att jag har någon lojalitet mot ett land som inte gjort ett piss för mig överhuvudtaget.
Jag vill leva och jag vill dö i norden, inte mer inte mindre.

Sjukaste av allt är hur du ens fick det här ur det jag skrev i början? Skrev att jag tyckte att Sveriges politiska klimat var efterblivet och du började prata om att att jag böjer mig inför folk och att jag negligerar folkmord? Har det brunnit i huvudet på dig? Om du menar att jag sa att man inte kan ha favoriter så sa jag att HAN inte kunde ha det om han vill ha en saklig diskussion, du får nog gå om SFI och plugga upp på läsförståelsen lite.
Du bara bekräftar att du är en efterbliven idiot. Sverige och väst har finansierat antiserbiskt avskum att ta makten, väst kommer med ständiga hot mot Serbien. Så att klaga på att Serbien inte gjort något för dig är sannerligen idioti. Sverige och väst som stödjer terrorn mot serberna i ockuperade Kosovo. Sverige och väst som hjälpte turkar och kroater att folkmörda serber och ta deras mark. 150.000 serber fanns innan kriget i delarna av Sarajevo som nu är helt rensat på serber som turkarna ockuperar, finns bara ett par gamlingar kvar som turkarna visar sitt hat mot, under kriget massmördade dom 5000 serber i Sarajevo, serber som naivt trodde att turkarna inte skulle ta livet av dom. Sverige och väst stödjer folkmordet och etniska rensningen som kroaterna började med redan 1990 innan kriget hade börjat, då hade Belgrad fullt med serber som blivit utdrivna ur sina hem av kroater. Du är sinnessjuk att begära av serber att vara tacksamma mot Sverige och väst som stött och fortfarande stödjer folkmord etnisk rensning och terror mot serberna i deras land som till många delar är fråntaget dom och etniskt rensat på serber med Sveriges och västs hjälp.
Senast redigerad av Persetan 2016-01-26 kl. 13:09.
Citera
2017-11-05, 14:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Drenica28
Helt annorlunda när min far och dom kom från Kosovo! Dom kunde bete sig och visste vad rätt och fel var! Till skillnad från nu! Så alla jag känner med bakgrund från Balkan är emot detta massinvandring som pågår.
Jag själv kommer inte från Balkan men jag arbetade i Sverige med mång Jugoslaver innan balkankriget och det enda jag kan säga att det är arbetsviliga , trävliga och kloka folk med varm hjärta som var lätt att umgås och bli vän med. Tom. efter 4 år med grupen kunde jag näst intill prica odlicno syrbsko horvatski. Ni är som jag själv dvs. europeer och vi kommer alldrig att acceptera dagens invadring.
Jimmy Åkesson är duktig politiker.
Citera
2018-03-10, 17:38
Avslutad
Synen på invandringen från Mellanöstern och andra outvecklade länder beror på vilken invandrargeneration man tillhör. Är man en etablerad och försvenskad person med europeiska föräldrar, med en upparbetad status i samhället, förlorar man mycket på att det kommer in lågutbildade personer till Sverige.

Det som händer är att begreppet invandrare blandas med flyktingar. Är du t ex en person med slovenska föräldrar, högutbildad, men ända klassas som invandrare, och jämförs med nyanlända flyktingar med låg social status, måste du hantera ditt invandrarskap och ständigt associeras med den negativa invandrarproblematiken i media. Detta kräver energi och bryter sönder även de mest starka personer. Det förklarar t ex att en lågutbildad etnisk svensk man från någon mindre utvecklad stad i Skåne kan uppkeva en högre status än en äldre läkare med slovensk bakgrund. I regel är det bättre att vara en skötsam minoritet, helst högutbildad, än att beblandas och associeras med stora grupper av ekonomiska eller humanitära flyktingar.

Detta gäller även för nyare invandrare från fd. Jugoslavien. Äldre invandrare och den andra/tredje generationen har inget att vinna på att det kommer nya invandrare från fd Jugoslavien. Möjligtvis om de är högutbildade och kan försörja sig och bidra till Sveriges utveckling. De andra borde helst stanna hemma och inte förstöra för etablerade och försvenskade personer. Sverige borde inte vara en magnet för alla lågutvecklade regioner från Mellanösten, Turkiet eller deras fd intressesfärer (inkl. Balkan). Den osmanska kulturen är i regel inte förenlig med den europeiska traditionen och det märks väl ganska tydligt här i Sverige, liksom övriga Europa.

Slutsatsen är då att de flesta kristna dvs slovener, kroater och serber med högre utbildning i regel borde vara emot massinvandring från Mellanöstern och liknande länder. Deras status blir lägre i Sverige eftersom de beblandas med lågutvecklade subkulturer från Balkan, men även andra invandrargrupper från den osmanska kulturen. Muslimer från Balkan känner mer sympati med andra muslimer, och har oftast inget emot massinvandringen till Europa.
Senast redigerad av SvDekomposition 2018-03-10 kl. 17:43. Anledning: Stavfel och förtydliganden
Citera
2018-10-03, 00:23
Medlem
Personligen så är jag för stängda gränser och utvisning av ickeskötsamma oavsett nationalitet.

Det jag tror generellt är att det finns nog mycket fördommar och få från balkan i sverige höjer på ögonbrynen om man benämner en person som tex arabenjäveln, negern, zigenarjäveln m.m även om man för en konversation med någon man knappt känner som är från balkan.

Misstänksamhet, fördommar mot främmande människor som har dåligt rykte tror jag finns i kulturen. Däremot så har man inga problem med den trevlige och skötsamme araben på jobbet, som man även ganska enkelt skulle kunna ta en lunch med utan problem just för att det är en trevlig person, medan man kan tänka ”jävla arab” om en person i en vardagssituation där någon t.ex beter sig som en idiot i trafiken där kanske en svensk tänk ”jävla idiot” istället
Senast redigerad av engodcevap 2018-10-03 kl. 00:28.
Citera
  • 9
  • 10

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in