Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-09-06, 21:26
  #9493
Medlem
RayOfLights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knullkungen
https://www.resume.se/nyheter/artikl...-egen-podcast/

"Fredrik Virtanen startar egen podcast

I podden vill Fredrik Virtanen och Roland Poirier Martinsson visa att man kan vara oense utan att bli osams."

När mediamän hamnar i kylan är första försöket till comeback ofta en podcast. Lex Marcus Birro
Citera
2018-09-06, 21:56
  #9494
Medlem
Nordanvindarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knullkungen
https://www.resume.se/nyheter/artikl...-egen-podcast/

"Fredrik Virtanen startar egen podcast

Publicerat den 5 september 2018

Media
I podden vill Fredrik Virtanen och Roland Poirier Martinsson visa att man kan vara oense utan att bli osams."

Hört rykten att den ska kallas för "Våldtäktspodden" men det kan väl inte stämma? Eller?
Citera
2018-09-21, 09:34
  #9495
Medlem
crocodilelilos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RayOfLight
När mediamän hamnar i kylan är första försöket till comeback ofta en podcast. Lex Marcus Birro

Och har man något intressant att säga så kan det fungerar:

KARIN OLSSON - Metoo-männen borde inte tystas
Citat:
KRÖNIKA | METOO. Den nya podden som jag lyssnar på borde man kanske inte tala högt om. Men jag gör det ändå. De udda vännerna Fredrik Virtanen och Roland Poirier Martinsson har slagit sina påsar ihop och talas vid en gång i veckan.
De har varit med om ett och annat. Ingen är underbar och älskad av alla.

Citat:
Det gick förstås inte att behålla Fredrik Virtanen som feministisk krönikor på Aftonbladets ledarsida, men det var synd att han inte fortsatte höras på någon annan plats i detta stora mediehus.
Citera
2018-09-25, 20:29
  #9496
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av crocodilelilo
Och har man något intressant att säga så kan det fungerar:

KARIN OLSSON - Metoo-männen borde inte tystas

Ja men hon skriver just inget om innehållet.
Udda par, iofs. Kanske värt en lyssning? Porier Martinsson är väl den där katoliken so skriver krönikor i Metro,
metoomännen borde inte tystas är en konstig rubrik. Att någon inte får skriva i tidningen är inte samma sak som att de tystas. I så fall är jag också tustad.
Men ja, alla kan starta en egen podd eller blogg, som Birro.
Citera
2018-09-25, 20:34
  #9497
Medlem
Trevligt.kontos avatar
Har aldrig följt Virtanen innan skandalerna. Han har mest irriterat mig. Blev nyfiken
Och Lyssnade på piloten och första avsnittet. Tyckte faktiskt att det var rätt intressant och bra. Han säger flera gånger att det är som terapi. Kanske tar han bladet från munnen framöver? Pratar om hela soppan?

Känner inte till den andra figuren, men verkar vara någon slags konservativ kille. Lite motsats till Fredrik. Tycker dom funkar rätt bra ihop. Lite mörk galghumor klär en deprimerad och tillruffsad något mjukare Fredrik.
__________________
Senast redigerad av Trevligt.konto 2018-09-25 kl. 20:38.
Citera
2018-10-02, 10:02
  #9498
Medlem
aina08s avatar
Nu är han med i TV4 Malou efter 10.

Edit. Stackare. Han får inget nytt jobb och lever ett liv som arbetslös. Måste va jobbigt...
Kanske är svårt att få jobb inom media idag men nog finns de andra arbeten att söka. Byt bransch. Mc Donalds söker ofta nytt folk bla.
__________________
Senast redigerad av aina08 2018-10-02 kl. 10:27.
Citera
2018-10-02, 12:54
  #9499
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av luddesbro
Buhu virre känner sig orättvist behandlad buhu

Det är väl ändå något som är ganska kusligt ändå eller? Känns det rättssäkert att det räcker med påståenden helt utan bevis, för att förstöra en människas liv?

"Men han förstörde ju Cissis liv!" säger någon säkert, och det kanske han gjorde. Först och främst, det vet vi inte. För det andra så är problemet Cissi har att hon från början avstod att anmäla. Då får hon skylla sig själv när hon får anmälningar tillbaka på sig. Anmäl eller så får du väl leva med det, det går inte att komma med lösryckta påståenden 10 år senare.
Citera
2018-10-02, 13:12
  #9500
Medlem
Psychedelicbirds avatar
Personligen tycker jag en smula synd om Fredrik Virtanen. Att så fullständigt hamna ute i kylan som han gjort pga en massa envisa rykten är inte OK i min värld. Visst, en kan tycka vad en vill om det PK:ande han pysslade med som krönikör på AB under senare år, dock har han inte blivit dömd rent juridiskt för någonting. Att han levde livets glada dagar och tog chansen att ligga tack vare sitt kändisskap för tio femton år sedan, är knappast kriminellt. Både kvinnor och män har genom åren (och gör fortfarande) nyttjat sin ställning för att nå gräddfil och räkmacka.

Mycket i den här skvallertråden verkar ärligt grunda sig på en genuin avundsjuka gentemot FV, att han levt på en räkmacka ett antal år i ABs famn. Visst, det kan te sig en smula parodiskt att ena dagen skalda om att män är grisar, för att i nästa sekund hamna i det drev som FV gjorde. Men, rykten finns och kommer alltid att omge den här typen av människor, oavsett hur goda de än må vara. Jag personligen kan tycka att pressen handlat extremt oetiskt i fallet Virtanen, och, det är inte bara FV själv som jag antar har drabbats, utan även hans familj (utgår jag ifrån).
Citera
2018-10-02, 13:29
  #9501
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Psychedelicbird
Personligen tycker jag en smula synd om Fredrik Virtanen. Att så fullständigt hamna ute i kylan som han gjort pga en massa envisa rykten är inte OK i min värld. Visst, en kan tycka vad en vill om det PK:ande han pysslade med som krönikör på AB under senare år, dock har han inte blivit dömd rent juridiskt för någonting. Att han levde livets glada dagar och tog chansen att ligga tack vare sitt kändisskap för tio femton år sedan, är knappast kriminellt. Både kvinnor och män har genom åren (och gör fortfarande) nyttjat sin ställning för att nå gräddfil och räkmacka.

Mycket i den här skvallertråden verkar ärligt grunda sig på en genuin avundsjuka gentemot FV, att han levt på en räkmacka ett antal år i ABs famn. Visst, det kan te sig en smula parodiskt att ena dagen skalda om att män är grisar, för att i nästa sekund hamna i det drev som FV gjorde. Men, rykten finns och kommer alltid att omge den här typen av människor, oavsett hur goda de än må vara. Jag personligen kan tycka att pressen handlat extremt oetiskt i fallet Virtanen, och, det är inte bara FV själv som jag antar har drabbats, utan även hans familj (utgår jag ifrån).


Tror att skvallertråden speglar den buddistiska tanken på karma.
Citera
2018-10-02, 13:33
  #9502
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ottokar
Tror att skvallertråden speglar den buddistiska tanken på karma.
Jepp. Virtanen för nu skörda sin egen draksådd. En högre rättvisa har skipats, alldeles oavsett om han är skyldig till övergrepp på Wallin eller inte.

Poetisk rättvisa, om man så vill.
Citera
2018-10-02, 13:39
  #9503
Medlem
Psychedelicbirds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Jepp. Virtanen för nu skörda sin egen draksådd. En högre rättvisa har skipats, alldeles oavsett om han är skyldig till övergrepp på Wallin eller inte.

Poetisk rättvisa, om man så vill.

Är detta någonting du rent generellt vill införa här i Sverige, eller är det enbart mot kändisar och mediala figurer som trampat i klaveret?
Citera
2018-10-02, 13:46
  #9504
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psychedelicbird
Är detta någonting du rent generellt vill införa här i Sverige, eller är det enbart mot kändisar och mediala figurer som trampat i klaveret?
Jag har inte infört något. Jag har inte anmält någon. Jag tycker att #metoo är en hysterisk häxprocess.

Med allt detta sagt så är jag bara en road åskådare när tokvänstern tar död på sig själv.

What's not to like?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback