Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-09-21, 14:42
  #733
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av manolito.
Ingen kommer köpa den kontant då det är inte många här i Sverige som har dessa summor som 15tusen cash för en mobil telefon, nej fan utan det blir 99% abonnemang på 7-800kr per månad då abonnemangen gått upp dubbelt på bara 1år tack vare iphone X

Äger sj en iphone X och måste säga att den är faktiskt bäst på marknaden då typ allt är super fräscht och helt nya gestures på sitt eget sätt då hem knappen saknas. Sen att den är ramfri "nästan" gör det inte sämre. Jag e slutändan supernöjd med allt vad X erbjuder. Det enda jag är emot är det höga priset men nu kör jag på ett abonnemang "sveriges billigaste för X modellen" Comviq 545:- när den kom men i efterhand gick mobilen upp i pris men jag behöll samma prisplan fast att man fick mer surf så man får tacka o buga för comviq

Att slanta 10-20k kontant är det massor med folk som kan göra, annars skulle ju inte folk kunna köpa bilar hus eller vad som helst kontant som så många ändå gör. Så att ha den summan kontant eller inte skiljer ju inte för om det är en mobiltelefon man ska köpa eller nåt annat. Så många kommer att köpa kontant även om säkert fler köper på någon form av avbetalning.

Jag har beställt en ny XS, betalar luren kontant. Har faktiskt betalat allt jag kört de senaste 20 åren kontant, bilar, lägenheter, elektronikvaror...

Tror jag blir nöjd med XS, byter ju upp mig från en 6S. Vet inte när jag får den, men den kommer när den kommer.
Citera
2018-09-21, 16:08
  #734
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr Tinnitus
Att slanta 10-20k kontant är det massor med folk som kan göra, annars skulle ju inte folk kunna köpa bilar hus eller vad som helst kontant som så många ändå gör. Så att ha den summan kontant eller inte skiljer ju inte för om det är en mobiltelefon man ska köpa eller nåt annat. Så många kommer att köpa kontant även om säkert fler köper på någon form av avbetalning.

Jag har beställt en ny XS, betalar luren kontant. Har faktiskt betalat allt jag kört de senaste 20 åren kontant, bilar, lägenheter, elektronikvaror...

Tror jag blir nöjd med XS, byter ju upp mig från en 6S. Vet inte när jag får den, men den kommer när den kommer.

Att slanta upp kontant insatsen 10-20% på en bil eller bostad är typ ett måste från banken och det är en helt annan grej än att slanta upp nästan 15K bara sådär för en mobil telefon speciellt när du fick flaggskeppen för bara 3-4år sedan för halva pris billigare. Iphone 6 gick för 5999:- 2014, Iphone 6S på 6499:- 2015, Iphone 7 på 7499:- 2016 och Iphone 8 8499:- 2017 och nu hela 13000:- för den minsta XS och 14000:- för XS Max nu 2018. Du ser att apple smyghöjt varje år med en tusen lapp och förra året 3000 tusen och nu hela 5tusen jämfört mot Iphone 7 2016

Det är mycket pengar för de flesta då det är teknik vi snackar om då teknik rasar i pris direkt efter du köpt den och inga livs besparingar på bil och hus plus att dessa två är en investering i många år

Grattis att du byter upp dig från 6S till XS
Citera
2018-09-21, 18:29
  #735
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av manolito.
Att slanta upp kontant insatsen 10-20% på en bil eller bostad är typ ett måste från banken och det är en helt annan grej än att slanta upp nästan 15K bara sådär för en mobil telefon speciellt när du fick flaggskeppen för bara 3-4år sedan för halva pris billigare. Iphone 6 gick för 5999:- 2014, Iphone 6S på 6499:- 2015, Iphone 7 på 7499:- 2016 och Iphone 8 8499:- 2017 och nu hela 13000:- för den minsta XS och 14000:- för XS Max nu 2018. Du ser att apple smyghöjt varje år med en tusen lapp och förra året 3000 tusen och nu hela 5tusen jämfört mot Iphone 7 2016

Det är mycket pengar för de flesta då det är teknik vi snackar om då teknik rasar i pris direkt efter du köpt den och inga livs besparingar på bil och hus plus att dessa två är en investering i många år

Grattis att du byter upp dig från 6S till XS

När ja menade kontant så menade jag kontant, inte bara kontantinsats, utan kontant casha rubbet direkt på huset eller bilen. Det är sant att majoriteten inte gör det, mendu skulle bli förvånad om du visste hur många som faktiskt betalar rubbet kontant.

Sen är 15-20K alltid samma belopp oavsett om det är för en mobil, resa, nytt tak på garaget eller ja vad som helst. Har man det kontant så har man.

Ny iPhone i den högsta serien har högt pris ja, men väldigt många röker ju upp lika mycket varje år utan att blinka.... så, jag förstår inte problemet för det handlar om vilka prioriteringar man gör.

Ja, jag blir nog nöjd med den nya XS, men det blir säkert lite ovant utan Home-knapp och lite annat nytt i början.
Citera
2018-09-23, 00:05
  #736
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr Tinnitus
När ja menade kontant så menade jag kontant, inte bara kontantinsats, utan kontant casha rubbet direkt på huset eller bilen. Det är sant att majoriteten inte gör det, mendu skulle bli förvånad om du visste hur många som faktiskt betalar rubbet kontant.

Sen är 15-20K alltid samma belopp oavsett om det är för en mobil, resa, nytt tak på garaget eller ja vad som helst. Har man det kontant så har man.

Ny iPhone i den högsta serien har högt pris ja, men väldigt många röker ju upp lika mycket varje år utan att blinka.... så, jag förstår inte problemet för det handlar om vilka prioriteringar man gör.

Ja, jag blir nog nöjd med den nya XS, men det blir säkert lite ovant utan Home-knapp och lite annat nytt i början.

Nä det blir inte alls ovant, däremot kommer du swipea uppåt på alla andra enheter typ iPad och bli förvånad att det inte fungerar.

X är en grymt skön telefon och allt flyter på perfekt fortfarande efter 1år.

Sen pengar hit och dit en iPhone behåller ju värdet lääääänge du får liksom fortfarande uppåt 2papp för din gamla så bara det motiverar ju ett par tusen av det höga priset.

Själv valde jag en Xmax för den stora och förhoppningsvis grymt sköna skärmen, såklart cashar jag skiten nu på måndag så slipper man det problemet!

Sålänge Apple levererar köper jag den nya nu ska jag nog klara 2 år på innan suget blir för stort
Citera
2018-09-25, 19:50
  #737
Avstängd
Sj har jag redan en Iphone X från förra året så skippar årets modeller då jag inväntar Iphone 11 med ny design. Men frugan vill ha en ny iphone o jag rekomenderar XR modellen som släpps nästa månad. Frågan lyder tror ni förra årets X är bättre än XR eller tvärtom eller är det lika grymma ?

Angående upplösningen då vissa snackar om att XR kommer bara köra på 720p skärm men spelar det någon större roll på en mobil skärm. Har kollar en iphone 8 vs min egen X o visst är skärmen ljusstarkare, finare färger ja allt e bättre men endast 20% kanske så stor jävla skillnad ser man inte därför undrar jag om vi ens kommer se någon skillnad på de bättre x modellerna jämfört mot XR Vad tror ni ?
Citera
2018-09-25, 19:54
  #738
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tavlor
Sj har jag redan en Iphone X från förra året så skippar årets modeller då jag inväntar Iphone 11 med ny design. Men frugan vill ha en ny iphone o jag rekomenderar XR modellen som släpps nästa månad. Frågan lyder tror ni förra årets X är bättre än XR eller tvärtom eller är det lika grymma ?

Angående upplösningen då vissa snackar om att XR kommer bara köra på 720p skärm men spelar det någon större roll på en mobil skärm. Har kollar en iphone 8 vs min egen X o visst är skärmen ljusstarkare, finare färger ja allt e bättre men endast 20% kanske så stor jävla skillnad ser man inte därför undrar jag om vi ens kommer se någon skillnad på de bättre x modellerna jämfört mot XR Vad tror ni ?

Du/ni inser inte det tragikomiska med att xr med sämre kamera bara kostar typ 9000 kr?
Citera
2018-09-25, 21:52
  #739
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gary-loomis
Du/ni inser inte det tragikomiska med att xr med sämre kamera bara kostar typ 9000 kr?

Varför skulle det vara tragikomiskt?

XR kostar från 9495kr, och XS kostar från 12795kr, och det är ju faktiskt en del fler saker som man missar på XR än bara sämre kamera, eller hur? Eller har du inte kollat upp fakta först?

Så för de 3300kr mer som XS kostar så får man ju flera saker som förklarar det högre priset, om sen folk tycker det är värt det är ju helt upp till var och en.
Citera
2018-09-26, 12:34
  #740
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr Tinnitus
Varför skulle det vara tragikomiskt?

XR kostar från 9495kr, och XS kostar från 12795kr, och det är ju faktiskt en del fler saker som man missar på XR än bara sämre kamera, eller hur? Eller har du inte kollat upp fakta först?

Så för de 3300kr mer som XS kostar så får man ju flera saker som förklarar det högre priset, om sen folk tycker det är värt det är ju helt upp till var och en.

En budget lur för endast 9495 kr, sitter trotts allt en logga där bak.
Så den saknar än mer prestanda än själva kameran, då är den onekligen prisvärd.
Citera
2018-10-01, 13:27
  #741
Medlem
filurenss avatar
Någon i denna forumtråd som beställt iPhone XS från 3? Jag undrar om någon fått sin telefon utskickad än och vad ni hade för beräknat leveransdatum (vecka)?

Jag fick ändrat mitt leveransdatum från v.39 till "förhoppningsvis" v.40-41..
Citera
2018-10-01, 17:33
  #742
Medlem
Denoms avatar
Kommer Apple byta från lightning-kontakten till USB-C nästa år kanske? Med tanke på att de ändrade till det på sina bärbara datorer så känns det ju inte helt orimligt att det dyker upp i deras telefoner också en vacker dag.
Citera
2018-10-01, 19:17
  #743
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Denom
Kommer Apple byta från lightning-kontakten till USB-C nästa år kanske? Med tanke på att de ändrade till det på sina bärbara datorer så känns det ju inte helt orimligt att det dyker upp i deras telefoner också en vacker dag.

Svårt att sia om, men ett byte av kontakt lär ju komma nån gång.

Men att bestämma tidpunkt är en svår nöt, för hur Apple än väljer att göra så kommer det att bli ett jäkla liv. Väntar de med bytet så kommer många att gorma om att de är idioter som inte går över till USB-C, och väljer de att byta så kommer många att gorma om att detvär idioter som sabbar för så många som har div tillbehör som har Lightning-kontakten. Personligen förstår jag både fördelar nackdelar och problematiken runt båda valen.
Citera
2018-10-01, 19:48
  #744
Moderator
Rassas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Denom
Kommer Apple byta från lightning-kontakten till USB-C nästa år kanske? Med tanke på att de ändrade till det på sina bärbara datorer så känns det ju inte helt orimligt att det dyker upp i deras telefoner också en vacker dag.

Skulle tro det. Eftersom det är standard på Apples bärbara nu och även finns på iMac känns det troligt att dom kommer köra det på alla produkter framöver. Jag trodde faktiskt att det skulle inplementerats på dom nya telefonerna i år, men det blir väl troligen nästa år då.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback