• 35 669 online
  • 1 193 480 medlemmar
  • 61 831 343 inlägg
  • 1
  • 2
2018-05-31, 08:50
Medlem
Popesizes avatar
I förra veckan (eller veckan innan) så portades en kund från sin lokala seriebutik, eftersom han frågade efter Jawbreakers, om jag minns allt rätt.

D&C uppmärksammar det hela här. https://youtu.be/RlugS8VlUo8

Det här är ju absurt! Han har inte betett sig otrevligt eller något. Men blir portad för att han tycker fel.

Tänk er själva att er närmsta seriebutik vägrar serva er för att ni vill läsa en viss typ av serie.
Citera
2018-06-08, 21:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lakitu
Många större bolag har tydligen förlorat massor av pengar då ingen vill köpa Fantomen som transsexual HTBQ-kämpe som slåss mot polska nationalister. Hursomhelst så ska Diversity and Comics intervjuas av en person ansluten till den podcasten jag lyssnar på, så jag ska länka till det så fort det släpps.
Vilka större bolag har förlorat pengar på det numret, och hur mycket är egentligen massor?
Med tanke på att det numret ska ha sålt 30 % mer än vad ett nummer av Fantomen brukar göra, så tycker jag inte det låter som att ingen vill läsa det.
Citera
2018-06-10, 21:04
Medlem
Popesizes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wombat1000
Vilka större bolag har förlorat pengar på det numret, och hur mycket är egentligen massor?
Med tanke på att det numret ska ha sålt 30 % mer än vad ett nummer av Fantomen brukar göra, så tycker jag inte det låter som att ingen vill läsa det.
Jag har för mig att IDW förlorade närmare 90% i inkomster från 2016 till 2017.
https://www.bleedingcool.com/2017/09...ancial-report/
(OBS gå inte in på länken utan en rejäl adblocker. Bleeding Cool's reklamer är inte nådiga mot din dator )

Publicity stunts säljer väl nästan alltid lite mer än det normala. Frågan är väl mer hur många som väljer att fortsätta köpa tidningen.

Det var till exempel många som köpte inledningen till Secret Empire, när Captain America säger "Hail Hydra".
Men majoriteten verkar ha avskytt detta tilltag. Och eventet gick från ca 163.000 utskeppade nummer i början till ca 86.000 vid det sista. För ett megaevent som detta, så var detta riktigt dåliga siffror.

Någon av höjdarna på Marvel, minns inte exakt vem, lär ha sagt att ett argt fan, är ett engagerat fan.
Men ett fan som är argt för länge, kan också sluta vara ett fan.

Så för att jämföra med det omtalade Fantomennumret, så är väl frågan om det får tidningens siffror att lyfta 20-30% över lag. I såna fall var det nog ett bra drag. Om det där emot blir så att tidningens siffror sjunker efter detta lilla tilltag, så var det inte ett smart drag. Men än är det nog för tidigt att säga något om det
Citera
2018-09-30, 11:24
Medlem
Popesizes avatar
Lite tyst i tråden på sista tiden.
Comicsgate rullar vidare och ett flertal crowdfundingkampanjer för egenproducerade serietidningar pågår i dess namn. Sammantaget beräknas de ha samlat ihop runt två miljoner dollar. Meyer har dessutom påbörjat utskicket av sin andra graphic novel Iron Sights, vilken har börjat ramla in hos de som stöttat utgivningen. (Jag väntar fortfarande på mitt exemplar, men då det innehöll en poster också, och är oversea så förstår jag om det tar ett tag extra)

Men här är nog den största nyheten på ett bra tag. Richard Meyer AKA Diversity and Comics stämmer nu Mark Waid på 75000$ för tortious interference with contract, defamation, and exemplary damages. Efter att Waid kontaktade Antarctic press och fick dem att avbryta den tänkta utgivningen av Jawbreakers Lost souls.

Mer information här: https://boundingintocomics.com/2018/...rs-lost-souls/
Citera
  • 1
  • 2