Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-09-19, 18:21
  #12385
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Corocotto
okok! Om du behövde annat också så förstår jag .

Vilken Grievous som helst är ju bättre än den gröna du hade haha.
Rep/Valor är 522 dock.. Inte högre.

Vad pratar du om?
Citera
2018-09-21, 21:17
  #12386
Medlem
Jag har nu under senaste månaden för första gången sedan 2006 dragit igång en karaktär och är nu på lvl50 med en ret paladin.
För det första är jag riktigt överraskad av hur snabbt det har gått att levla mot att jag under 6mån under 2006 kom till level 48.

MEN. Det är en del som jag inte förstår mig på.
1. Hur skaffar man bra gear? är tanken att jag ska köra samma dungeons om och om igen, eller finns det specifika quests man ska göra?

2. Hur kommer det sig att ibland kan man stöta på en spelare från tex Alliance (jag horde) som är grön i namntext och som jag Inte kan tex fightas mot?

3, jag har märkt att en del andra spelare är då gröna i sitt namn, medans vissa är blå. Vad är skillnaden?

4. Är det bättre att försöka hitta en grupp att göra quests med?

5. Jag är totalt värdelös på att veta vilka spells eller knappar jag ska använda i situationer, så det medför att jag suger i dungeons, tycker det är sjukt svårt att hålla reda på allting. Lyckades få in ett addon som heter Hekili som hjälper till lite iaf.
Citera
2018-09-21, 21:34
  #12387
Medlem
Ferdawoons avatar
Så, spammat en del Warfronts på alts senaste tiden för att få lite upgrades.
Noterat att vissa delar av 7th Legion (Alliance side) inte räknas för att få ett fullt Transmog set i min Wardrobe.
Exempelvis. Jag har en [7th Legionnaire's Amice] i min väska (har haft den equippad) men i min lista över Transmog Sets har jag inga Shoulder-pieces! Varken för Aspirant, Gladiator eller Warfront settet. Samma med [7th Legionnaire's Silk Cloak] och [7th Legionnaire's Cord]. För dessa står det Quest som sätt jag får delarna tillgängliga. Tidigare delar har jag kunnat låsa upp som Transmog dock.

Någon som vet om detta är en allmän bug eller är det jag som missförstått något?
Citera
2018-09-22, 15:22
  #12388
Medlem
Itemisation på sockets känns helt fel, hade ett par 355-legs med socket och fick nya med ilvl 385 och det är ingen upgrade. 30 itemlevlar!
Citera
2018-09-22, 16:06
  #12389
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Varian
Itemisation på sockets känns helt fel, hade ett par 355-legs med socket och fick nya med ilvl 385 och det är ingen upgrade. 30 itemlevlar!

Därför att det är det, Blizzard har sagt det själva i en AMA nyligen. Många som har klagat på detta. Att dom lät det gå igenom är helt sjukt, att ingen på Blizzard sa att det är den sämsta game designen genom WoWs historia är sjukt.
Citera
2018-09-24, 10:55
  #12390
Medlem
Har jagat Jaina och kommit fram till [siege of boralus lady ashvane return]. Är inte med i någon guild, hur gör jag för att köra questet då instansen inte finns med i Dungeon finder?
Citera
2018-09-24, 11:20
  #12391
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Han där borta
Har jagat Jaina och kommit fram till [siege of boralus lady ashvane return]. Är inte med i någon guild, hur gör jag för att köra questet då instansen inte finns med i Dungeon finder?

Den finns bara som Mythic, dvs du hittar den i "Premade groups" eller vad den fliken heter.
Citera
2018-09-24, 18:04
  #12392
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av J.G.R
Den finns bara som Mythic, dvs du hittar den i "Premade groups" eller vad den fliken heter.
Hmm. Ok tack.
Citera
2018-09-28, 07:48
  #12393
Medlem
jtds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eg0n
1


1) Gear är inget du behöver oroa dig för just nu p.g det du själv nämnde - det går så pass fort att levla. Ta det som kommer på vägen genom det du väljer att göra. Quests/Dungeons.

2) Det låter som att du har valt en server som är PVE inriktad. Det står i serverlistan om det är en PVP/PVE/RP eller kombinerad server du spelar på. Är det en PVE server måste spelare som vill delta i öppen world pvp själva aktivera statusen för att fightas i neutrala zoner, den är inte automatiskt påslagen. Statusen är heller inte påslagen om du härjar i alliance-zoner och ser alliance spelare. Så har det alltid varit. Dem måste aktivera eller attackera dig. (Då visas zonens namn för dig med röd text, gul för neutral).

3) Som i 2 beror det på zon och status kombination.

4) Om du menar en grupp som härjar tillsammans på solo quests så är det typ utdött idag, till 99% är allt designat för att kunna göras själv till skillnad från förr. Det finns på maxlevel quests som grupper kommer till nytta för.

5) Det kommer med tiden när du kommer in i spelstilen av paladin. Jag rekommenderar dig att läsa någon lathunds guide, finns ett exempel jag skulle rekommendera här
HTML-kod:
här
Citera
2018-09-28, 13:40
  #12394
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jtd
2) Det låter som att du har valt en server som är PVE inriktad. Det står i serverlistan om det är en PVP/PVE/RP eller kombinerad server du spelar på. Är det en PVE server måste spelare som vill delta i öppen world pvp själva aktivera statusen för att fightas i neutrala zoner, den är inte automatiskt påslagen. Statusen är heller inte påslagen om du härjar i alliance-zoner och ser alliance spelare. Så har det alltid varit. Dem måste aktivera eller attackera dig. (Då visas zonens namn för dig med röd text, gul för neutral).
Men så är det ju inte riktigt längre. Nu väljer man att slå av eller på pvp (war mode) när man är i sin fraktions huvudstad. Är den påslagen hamnar man i en realm där alla har slagit på war mode, avslagen tvärt om. Man kan ändra hur man vill, men bara i huvudstaden. Det finns alltså inga pvp- eller pve-servrar längre sedan BFA. Var man hamnar beror på om war mode är av eller på. Man får bonus på XP och WQ-belöningar samt ökad DPS/HPS med war mode på.
Citera
2018-09-28, 14:47
  #12395
Medlem
jtds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av osmiumkaka
Men så är det ju inte riktigt längre. Nu väljer man att slå av eller på pvp (war mode) när man är i sin fraktions huvudstad. Är den påslagen hamnar man i en realm där alla har slagit på war mode, avslagen tvärt om. Man kan ändra hur man vill, men bara i huvudstaden. Det finns alltså inga pvp- eller pve-servrar längre sedan BFA. Var man hamnar beror på om war mode är av eller på. Man får bonus på XP och WQ-belöningar samt ökad DPS/HPS med war mode på.

Då får jag ursäkta och tacka för rättelsen. Så jag hade förstått det var warmode enbart aktuellt i neutrala zoner också eftersom att alla BFA zoner är just neutrala. Jag är ganska dåligt påläst på senaste expansionen.
Citera
2018-09-28, 15:03
  #12396
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jtd
Då får jag ursäkta och tacka för rättelsen. Så jag hade förstått det var warmode enbart aktuellt i neutrala zoner också eftersom att alla BFA zoner är just neutrala. Jag är ganska dåligt påläst på senaste expansionen.
No worries Det är inte så speciellt kul att vara låglevlad nära fiendefraktionen med war mode på. Det gankas väldigt mycket.
__________________
Senast redigerad av osmiumkaka 2018-09-28 kl. 15:05. Anledning: Tillägg + stavning
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback