2018-09-25, 23:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av spunkankan
Hera2018 du säger att du är vän med Tess, kan du då läsa hennes facebook sida?
Vi har varit vänner i många år och helt ärligt så undrar jag om du är så bra vän med henne som du säger. Helt ärligt tycker jag du verkar instabil och upplevs som oberäknelig vad jag läst i tråden. Jag tänker inte svara dig mera .
Citera
2018-09-25, 23:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vemvisste
Lovar Du att det var sista gången Du uttalar dig med denna länk ?
Sverigedemokraterna är misstänkta i försvinnandet av Tess enligt dig.
Jag tar risken härmed risken att bli avstängd, Du är ju riktigt dum i huvudet, det är något fel på dig.
Hur fan får Du det till det ?
Ja jag har lyssnat på din länk, det måste vara något som är krypterat i det inslaget för där finns inget som för detta fallet vidare.
Jag tar ochså den risken att bli utslängd, och håller med det måste isåfall vara krypterat. Jag får fan känslan av att denna kvinna är besatt av Tess på ett väldigt udda sätt.
Citera
2018-09-26, 00:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hera2018
Den frågan ställer jag mig med, hur i helvete kan hon få det till att SD är inblandade? För att återigen falla bort från tråden som handlar om Tess?

För att bland det sista Tess skrev var att hon skulle ”intervjua” några SD:are hon träffat pä stan innan och göra lite undercover. Hon hade stämt träff med dem.
Citera
2018-09-26, 00:21
Medlem
Citat:
När Tess tog paus från sociala medier fanns hon alltid på telefonen, då ringde hon, eller så svarade hon när jag iaf ringde upp. Att ta paus från sociala medier kan vara behövligt ibland nu är frågan i det sista fallet vad hon menade med att få vara ifred och vilket datum det skrevs från henne? Det är faktiskt viktigt.

Ja, Tess hade ett extremt socialt behov och hade aldrig gått offline i mer än enstaka dag frivilligt.
Citera
2018-09-26, 00:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vemvisste
Detta är off topic.
Vad gott att tråden har styrts upp lite, nu kan man hoppas på lite vettig information.
Oaktat vad och varför hon är försvunnen så känner jag empati för och med alla närstående utom spunkkärringen.
Ölands spåret, hur stor vikt skall man lägga till det ?
Om jag tolkar er med person kännedom så var hon i sitt utsatta läge trots allt rätt stark och motståndskraftig.
Tog hon stryk och lätt det vara bra med det, eller blev hon hämnd lysten?

Hon var snabb att hota med att polisanmäla om saker skedde. Ibland skapade hon dramat själv med männen, och hotade med att anmäla sedan. Ibland var det regelrätt misshandel. Olika män, olika situationer, många år, jävligt dåligt mönster.

Jag är orolig över att hon gjorde det med fel person denna gång.
Citera
2018-09-26, 00:27
Medlem
Kan det sista inlägget om att hon ville vara ifred vara fejkat av mannen som hon var ihop med tidigare och som hade tillgång till hennes Facebook den perioden? (Osäker på när de var ihop.)

Han har sedan tidigare mailat hennes vänner via hennes profil och bett dem lämna dem ifred efter misshandel.

Kanske hon redan då var borta?

Kanske hon förlåtit honom igen?

Kanske han var hos henne i lägenheten när han gjorde något mot henne?

Kanske förklarar det att katterna haft mat och vatten i 2,5 vecka, och inte dött?

Mina tankar.
Citera
2018-09-26, 00:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Majorskan52
Kan det sista inlägget om att hon ville vara ifred vara fejkat av mannen som hon var ihop med tidigare och som hade tillgång till hennes Facebook den perioden? (Osäker på när de var ihop.)

Han har sedan tidigare mailat hennes vänner via hennes profil och bett dem lämna dem ifred efter misshandel.

Kanske hon redan då var borta?

Kanske hon förlåtit honom igen?

Kanske han var hos henne i lägenheten när han gjorde något mot henne?

Kanske förklarar det att katterna haft mat och vatten i 2,5 vecka, och inte dött?

Mina tankar.

(Katterna var i dåligt skick men inte döda)
Citera
2018-09-26, 00:41
Medlem
Citat:
Att ingen reagerade på 14 dagar tycker jag är konstigt. Hade jag varit borta från min lägenhet i två dagar hade någon reagerat. Det är ju ochså jävligt udda , hon måste ju ha varit ensam på något sätt.

Ja, hon var väldigt ensam för systern har varit allt annat än engagerad under åren. Inte heller visste hon vilka Tess umgicks med nu, vilket såklart hade underlättat.

Det är oändligt tragiskt.
Citera
2018-09-26, 06:58
Medlem
Allvar, en del av er måste fundera på vad ni skriver, besatt av Tess? Nej jag förösker hjälpa till här men ni förstör ju.

Är det någon som vet om det stått i tidningarna om misshandeln som skedde midsommarafton 2017?
Har det i så fall varit med här inne på flashback?
Kan Tess blivit avslöjad som BO och vittne här inne på flashback, är det någon som vet?
Citera
2018-09-26, 07:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Majorskan52
(Katterna var i dåligt skick men inte döda)

katterna var inte i dåligt skick, eller jo men inte så dåliga, relativt pigga enligt Pernilla.
Citera
2018-09-26, 07:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av spunkankan
Allvar, en del av er måste fundera på vad ni skriver, besatt av Tess? Nej jag förösker hjälpa till här men ni förstör ju.

Är det någon som vet om det stått i tidningarna om misshandeln som skedde midsommarafton 2017?
Har det i så fall varit med här inne på flashback?
Kan Tess blivit avslöjad som BO och vittne här inne på flashback, är det någon som vet?

Finns det någon som kan kolla det?
Citera
2018-09-26, 07:14
Medlem
Finns det någon mer som har nyckel till T´s lägenhet, vem i så fall?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in