Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-09-20, 21:01
  #481
Medlem
Browndawgs avatar
felpost, fel tråd
__________________
Senast redigerad av Browndawg 2018-09-20 kl. 21:11.
2018-09-21, 20:41
  #482
Medlem
hksnismos avatar
Då är en Dreamlink dlite på väg hem ska bli intressant om den är ett steg bättre än mag och tvip boxarna.
2018-09-21, 21:13
  #483
Medlem
deadhead.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hksnismo
Då är en Dreamlink dlite på väg hem ska bli intressant om den är ett steg bättre än mag och tvip boxarna.
Ska bli trevligt och få en kommentar av den sen.
2018-09-22, 13:23
  #484
Medlem
hksnismos avatar
Någon som har koll om någon server har canal digital sport kanaler samt viasats filmkanaler i fullhd dvs 1920 ser att dom flesta har dom i lägre upplösning i loggarna då jag hoppar mellan leverantörer.

Har någon stött på någon som kör alla sport kanaler i 1920 upplösning?
2018-09-22, 13:26
  #485
Medlem
deadhead.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hksnismo
Någon som har koll om någon server har canal digital sport kanaler samt viasats filmkanaler i fullhd dvs 1920 ser att dom flesta har dom i lägre upplösning i loggarna då jag hoppar mellan leverantörer.

Har någon stött på någon som kör alla sport kanaler i 1920 upplösning?
Viasats filmkanaler finns inte i FHD att få tag i. Dock finns det flera sportkanaler i FHD (1080).
2018-09-23, 21:17
  #486
Medlem
Newbie på området.. Går det att spela in program med MAG-box/annan box?
Eller är det en funktion som inte finns i dagsläget?
Hur är bildkvalité jämfört med samma kanal/er fast den vanliga vägen?
Tack på förhand.
2018-09-23, 21:39
  #487
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rollepolle
Newbie på området.. Går det att spela in program med MAG-box/annan box?
Eller är det en funktion som inte finns i dagsläget?
Hur är bildkvalité jämfört med samma kanal/er fast den vanliga vägen?
Tack på förhand.

Enigma2 går ialf
2018-09-23, 22:16
  #488
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rollepolle
Newbie på området.. Går det att spela in program med MAG-box/annan box?
Eller är det en funktion som inte finns i dagsläget?
Hur är bildkvalité jämfört med samma kanal/er fast den vanliga vägen?
Tack på förhand.

Det beror mycket på om din leverantör av kanalerna tillåter inspelning. Men man kan hos vissa leverantörer spela upp tv-program bakåt i tiden också, typ upp till 24h bakåt. Tror det kallas catchup eller nåt, och är olika från leverantör till leverantör, hur långt bakåt och om det är möjligt överhuvudtaget.

Det ska gå på Mag-box, om leverantören tillåter det.

Här kan du läsa;
https://www.satandpcguy.com/iptv-int...nto-usb-stick/
2018-09-23, 22:18
  #489
Medlem
deadhead.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Browndawg
Det beror mycket på om din leverantör av kanalerna tillåter inspelning. Men man kan hos vissa leverantörer spela upp tv-program bakåt i tiden också, typ upp till 24h bakåt. Tror det kallas catchup eller nåt, och är olika från leverantör till leverantör, hur långt bakåt och om det är möjligt överhuvudtaget.

Det ska gå på Mag-box, om leverantören tillåter det.

Här kan du läsa;
https://www.satandpcguy.com/iptv-int...nto-usb-stick/
Precis. Leverantören väljer själv hur långt tillbaka den vill spara datan innan den ska skrivas över. Tar otroligt med resurser.
2018-09-23, 23:19
  #490
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ichwill
Om du ska skaffa IPTV så rekommenderar jag dig att använda en vpn. Vissa säger att det är laglig och andra säger tvärtom, så själv så använder jag mig utav en vpn, annars så är risken stor att man kan åka fast. (om det nu är olagligt)

Haft IP-TV genom IP-TVking i snart 1,5 år..

Aktiverade vpn hemma för ett tag sedan. Blev efter 2 månader bannad från iptvking efter 119 abuse anmälningar med ip-adresser från Kanada på mitt konto. Så att använda vpn går bort i fortsättningen.
2018-09-23, 23:29
  #491
Medlem
deadhead.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RosenQvisten
Haft IP-TV genom IP-TVking i snart 1,5 år..

Aktiverade vpn hemma för ett tag sedan. Blev efter 2 månader bannad från iptvking efter 119 abuse anmälningar med ip-adresser från Kanada på mitt konto. Så att använda vpn går bort i fortsättningen.
Vissa leverantörer får man inte använda VPN. Vissa får man. Viktigt att man kollar upp det
2018-09-23, 23:42
  #492
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av deadhead.
Vissa leverantörer får man inte använda VPN. Vissa får man. Viktigt att man kollar upp det
Sant. Även det svar jag fick när jag kontaktade de. De var vänliga och hävde avstängningen.
Så nu använder jag inte Vpn längre.

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback