Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-09-17, 11:32
  #805
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chantre
Han skriver många seriösa artiklar i tidningen också.

Ja att han kan skriva bra artiklar i tidningen förstärker endast intrycket att han skriver av ilska i sina krönikor där han brunsmetar allt som står till höger om kommunisterna. Om Lindström la ned sina krönikor och blev en allmänreporter istället med saklighet och objektivitet som ledord skulle han må bättre och Expressen öka i läsvärde, men Lindström bestämmer inte över sina arbetsuppgifter.
Citera
2018-09-17, 18:22
  #806
Medlem
Enydrions avatar
Han verkar vara lite sent ute... (typ nåt decennium eller två...)

Dagens rubrik...
Citat:
Snälla någon, låt mig aldrig bli en grinig gammal gubbe

Citera
2018-09-17, 19:31
  #807
Medlem
JBernards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enydrion
Han verkar vara lite sent ute... (typ nåt decennium eller två...)

Dagens rubrik...



Han har i vart fall varit gaggig ett bra tag och man kan tydligt identifiera början på demens (eller dilerium). Det finns ingen annan rimlig förklaring till hans "Jag är en apa"-klipp.
Citera
2018-09-17, 20:15
  #808
Medlem
hrwdtjs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enydrion
Han verkar vara lite sent ute... (typ nåt decennium eller två...)

Dagens rubrik...


Självinsikt saknar han helt. Han är förmodligen helt humorlös också.

Om det är något som Lars gör varenda vecka i sina krönikor så är det att gnälla och vara grinig.

Citat:
Varför blir många av oss män än märkligare när vi blir gubbar? Äldre kvinnor blir aktiva, går på teater och bildar bokcirklar. Äldre män stannar vid köksbordet, röstar SD, ringer P1 och klagar och skriver till mig att jag är mentalsjuk och har bajs i skägget. Den som har kollat kommentarerna till min direktsändning på Facebook på torsdagar fattar vad jag menar.
Citera
2018-09-23, 12:43
  #809
Medlem
Grus-Olles avatar
https://www.expressen.se/kronikorer/...faktiskt-inte/

Slutklämmen: " Länge har Sverige lyfts fram av andra nationer som ett föredöme när det gäller öppenhet, välstånd, progressivitet, jämställdhet, hållbarhetsfrågor, åsiktsfrihet, pressfrihet, religionsfrihet och andra fri- och rättigheter ".

Svenska folket har heller aldrig blivit tillfrågade om att vi ska vara ett sorts jäkla föredöme i allting. Men det är förstås ingenting som bekymrar honom.
Citera
2018-10-01, 10:02
  #810
Medlem
/---/ Över en miljon svenskar valde detta parti 2018. I den gruppen väljare finns människor som inte uppskattar ett öppet, inkluderande samhälle som försvarar de universella mänskliga värdena. Självklart finns här väljare med såväl rasistiska som nazistiska åsikter/---/.
Så skriver Lars Lindström i sin krönika idag i Expressen. Med filmen om Stieg Larsson som murbräcka.

Han har inga som helst bevis för det han skriver om väljarna, han bara antar och spekulerar så det passar in i hans trånga föreställningsvärld. Han är besatt och har fått råg i ryggen i sin förföljelse av SD och deras väljare av vad Löfven, Sjöstedt, Fridolin, Lööf och Björklund sagt.

Det går på SVt nu en programserie om världens värsta förbrytare. Stalin och Mao får här var sitt program. Dessa båda despoter tog livet av uppskattningsvis 300 miljoner tillsammans med Mao som vinnare över Stalin. Om Lindström någon gång i sina propagandaalster kunde angripa V och Sjöstedt om detta och peka på faran med kommunister i Sverige, nu t o m med en representant som 2:a talman?

Lindström kan i det politiska apspelet före och efter valet ta skydd bakom trygga ryggar som bekräftat hans teorier om SD och numera också alla deras 1,1 miljoner väljare. Och då går han med förtjusning till rasande attack.

Lindström har alltid framhävt sig själv i sina illa skrivna skrönor som den goda mänskan med oantastlig etik. I sitt återkommande hat till SD och nu också 1,1 miljoner svenskar kommer hans billighet som mänska fram och han står där som motsatsen till den han tror han är.

Har jag i någon svag stund skrivit något förmildrande om denne pajas i detta forum tas detta härmed tillbaka.
Lindström är en farlig mänska. Eftersom dumhet är det farligaste som finns.
__________________
Senast redigerad av Lantarbetaren 2018-10-01 kl. 10:18.
Citera
2018-10-01, 11:32
  #811
Medlem
Lars Lindström är en välbehövlig röst mot extremhögern i Sverige. Och vad i består problemet eller det olämpliga i att vara en god människa?
Citera
2018-10-01, 11:49
  #812
Medlem
Enydrions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bahusia55
Lars Lindström är en välbehövlig röst mot extremhögern i Sverige. Och vad i består problemet eller det olämpliga i att vara en god människa?


Tja, han äv väl god på samma sätt som en person som släpper ut en stackars tiger ur en bur på en cirkus som är på besök i en stad... (jag vet att cirkusar inte får ha rovdjur numera)

Alltså en person som försöker vara god utan att fundera på konsekvenserna för andra människor (och sig själv)

Var det en tillräckligt lättförståelig förklaring för att du skulle förstå den?

Men du är inte ensam, här är ytterligare en person (dåre?) som tror att godhetsknarkare gör gott...
https://www.aftonbladet.se/debatt/a/...odhetsknarkare

Edit: Einhorn är nog ett judiskt namn, så där ligger nog förklaringen
__________________
Senast redigerad av Enydrion 2018-10-01 kl. 12:32.
Citera
2018-10-01, 12:44
  #813
Avstängd
MagnusBengtsens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bahusia55
Lars Lindström är en välbehövlig röst mot extremhögern i Sverige. Och vad i består problemet eller det olämpliga i att vara en god människa?

Varför kallar du den där hetsande muppen för att vara "god människa"???

Jag är en god människa. Har donerat till NMR. Jag vet att i ett nytt litet Sverige med homogen svensk befolkning blir samhällslivet lika varmt och omhändertagande som hela Sverige var före massinvandringen. Lars Lindström däremot är bara ett as för han motsätter sig det där.
Citera
2018-10-01, 14:55
  #814
Medlem
longbow4ys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bahusia55
Lars Lindström..... Och vad i består problemet eller det olämpliga i att vara en god människa?

Det finns massvis med människor som gör allt för att bli stämplade goda. Inte för att de är goda utan för att de vill uppfattas som goda. Det är skillnaden som gör skillnad.

Kapten klänning är ett exempel. Virtanen mfl

Lars Lindström visar alla tecken på samma desperata godhetssignalerande som tyder på att det ligger något helt annat bakom hans beteende än viljan att vara god.
Det är viljan att uppfattas som god som är viktig för han snarare än att faktiskt vara god.

Det brukar tyda på att brukar det ligga en hel drös lik i garderoben som behöver kamoufleras av desperat godhetssignalerande.
Citera
2018-10-01, 15:02
  #815
Medlem
Nordanvindarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av longbow4y
Det brukar tyda på att brukar det ligga en hel drös lik i garderoben som behöver kamoufleras av desperat godhetssignalerande.

Det kom ju en ledtråd till en annan sida av Lars när han avslöjades som en simpel porrsurfare för en tid sedan. Men han lyckades ju ducka detta ganska snyggt. De är hala dessa "journalister".
Citera
2018-10-01, 18:22
  #816
Medlem
Bland dessa 1,1 miljoner väljare som Lindström med bred målarpensel brunsmetar finns sannolikt lejonparten av svenska poliskåren som trots en övermakt kämpar på för att även en som Lars Lindström skall kunna känna hygglig trygghet i vardagen.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback