• 40 318 online
  • 1 188 820 medlemmar
  • 61 512 963 inlägg
2018-09-13, 14:50
Medlem
Dags att söka laro.

Hörde av sjuksköterskan att dom bara ger ut suboxone nu för tiden då så många skjuter, stämmer det?

Jag har alltid gått på vanlig subutex eller ren buprenorfin. Och vill inte ha suboxone.

Någon som kan bekräfta?
Citera
2018-09-13, 23:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sesamevil
Dags att söka laro.

Hörde av sjuksköterskan att dom bara ger ut suboxone nu för tiden då så många skjuter, stämmer det?

Jag har alltid gått på vanlig subutex eller ren buprenorfin. Och vill inte ha suboxone.

Någon som kan bekräfta?

Yes om du inte får biverkningar av naloxonet..
Om du vill kliva på laro så ska du inte haka upp dig på det. Om du inte tänker slå i dig subben så kommer du inte märka någon skillnad.. Men om du går i tankarna att skjuta så sök inte. Ge platsen till någon som verkligen vill slippa hassla..
Citera
2018-09-14, 11:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sesamevil
Dags att söka laro.

Någon som kan bekräfta?

Helt olika! Suboxone ska ju vara sista alt om man tar massa dope återfall, skulle aldrig gå med på den då jag får skitont i magen & skallebank av dom....under de åren jag gick i prog så när jag fick suboxone utbytt från subutex som jag började med heroinet igen.

Idioti att peta i sig naloxone särskilt om man sköter sig, ingen ska behöva det och så kostar dem väl mer än andra sub sorter att köpa in.

Tråkigt att vissa ska behöva byta till metadon om man inte mår bra på suboxone men funkar bra på vanlig bup, så blev d för mig men bytte motag då.
Senast redigerad av Djungle 2018-09-14 kl. 11:44.
Citera
Igår, 01:16
Medlem
De brukar ge suboxone i inledningsstadiet men då det ger väsentligt sämre behandlingsresultat så byter i princip alla till vanligt buprenorfin inom tre mån. Jag själv fick massa vattenansamlingar och bytte pga det.
Citera