• 41 248 online
  • 1 188 820 medlemmar
  • 61 512 971 inlägg
  • 2
  • 3
2018-09-19, 16:51
Medlem
rebekks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Argzon
Cannabis förstör verkligen liv märker man. Vafan ska du göra nu då?

Precis som allt annat skit där ute, TV, Instagram, socker, shopping.

Fel grej för fel person så kan man vrida och vända på det tills dess att allting förstör.

Handlar inte om drogen, eller TV, Insta osv, det handlar om personen som gör det! Livet utanför missbruket som är problemet, för ofta är missbruk ett symptom på något
Citera
2018-09-19, 17:01
Medlem
NotBads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sho-z
Wow! Jag e fan impad på riktigt att du har sån självkontroll.
Tack! Jag har själv varit i missbruk, både gällande cannabis och andra droger. Jag tror inte jag hade kunnat hålla mig till en etta i veckan om det inte vore för det. Sorgligt nog tror jag de flesta behöver gå igenom ett missbruk för att lära sig behärska sig. Hur man motverkar missbruket vet jag inte, och det är något jag funderar mycket på.

Tror det mesta här i världen handlar om person till person.
Citera
2018-09-19, 17:22
Medlem
Sho-zs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NotBad
Tack! Jag har själv varit i missbruk, både gällande cannabis och andra droger. Jag tror inte jag hade kunnat hålla mig till en etta i veckan om det inte vore för det. Sorgligt nog tror jag de flesta behöver gå igenom ett missbruk för att lära sig behärska sig. Hur man motverkar missbruket vet jag inte, och det är något jag funderar mycket på.

Tror det mesta här i världen handlar om person till person.
Jag tror det, jag med. Självinsikt är viktigt när man jiddrar med droger.
Citera
2018-09-19, 20:50
Medlem
Ranndalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NotBad
Hur man motverkar missbruket vet jag inte, och det är något jag funderar mycket på.
.
Missbruk handlar väl i grunden om att man trixar med kroppens egna belöningssystem. Har du mycket annat för dig i livet med olika mål / belöningar så är nog risken mindre att du missbrukar. Så kanske försöka hitta något du vill studera / jobba med olika hobbys och så vidare.
Citera
2018-09-19, 21:04
Medlem
SoCos avatar
Att röka cannabis gör dig inte automatiskt till en missbrukare.

Att röka cannabis konstant från att du vaknar till natten och inte känner något av det = missbruk.

Sålänge det är gött kör på. Tänk på att ingen drog kan vara substitut för mänsklig aktivitet (utan snarare en booster), man måste ha ett intresse att ägna sig åt.
Citera
  • 2
  • 3