• 49 630 online
  • 1 188 521 medlemmar
  • 61 499 160 inlägg
Igår, 23:46
Medlem
Kreun.Kormans avatar
Ingen jävel är intresserad av att rekrytera kompetenta utvecklare idag. Det ska vara BILLIGA utvecklare som helst även bidrar till mångfalden bland de anställda. Det verkar ofta vara ett plus att vara helt oduglig så ingen känner sig hotad.
Sveriges framtid ser inte särskilt ljus ut.
Citera
Idag, 01:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LoveShy
Och därför skulle du aldrig få jobbet.

Jag brukade också vara så där. Källkodens längd, körtiden, logiken, minnesanvändningen, allt skulle effektiviseras in i minsta detalj. Sen växte jag upp

Jag skulle inte anställa dig av rädsla att du skapar nya problem i stil med Y2K på löpande band. - Kolla vad mycket reserverade bitar det finns här, varför har ingen tänkt på att använda dem?

Det var väl du som klagade på att använda if-break inuti loopar också, för att det blir ett par maskinkodsinstruktioner extra.
Citera
Idag, 01:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JagHarIngaKompisar
Det var väl du som klagade på att använda if-break inuti loopar också, för att det blir ett par maskinkodsinstruktioner extra.

Nu var det ju inte därför jag klagade på det utan för att det bryter flödet av koden. I princip ett goto i modern tappning. Vad det har med denna tråden att göra vet jag inte. Vill du att jag rotar igenom din posthistorik och hittar tveksamheter och postar här också?
Citera
Idag, 01:49
Medlem
Citat:
Nu var det ju inte därför jag klagade på det utan för att det bryter flödet av koden. I princip ett goto i modern tappning. Vad det har med denna tråden att göra vet jag inte. Vill du att jag rotar igenom din posthistorik och hittar tveksamheter och postar här också?

Jag rotar inte igenom andras posthistorik, så lågt har jag aldrig sjunkit, men jag läste ditt inlägg om det och kom ihåg det. Och du har fel även där, av samma anledning: du programmerar analt. Kanske p.g.a. osäkerhet, kanske någon form av autism, men varenda bit och byte ska ligga på rätt plats.

Du är uppenbarligen intelligent och kompetent, du behöver bara släppa loss lite. Gå ut och fixa lite fitta.
Citera
Idag, 07:52
Medlem
kaminochos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JagHarIngaKompisar
Jag brukade också vara så där. Källkodens längd, körtiden, logiken, minnesanvändningen, allt skulle effektiviseras in i minsta detalj. Sen växte jag upp

Jag skulle inte anställa dig av rädsla att du skapar nya problem i stil med Y2K på löpande band. - Kolla vad mycket reserverade bitar det finns här, varför har ingen tänkt på att använda dem?

Amatörer är mentalt fixerade på syntax och semantik.

Proffesionella programmerare tänker på pengarna.

Mästare på att koda programmerar alltid med prestanda, tydlighet och effektivitet i åtanke.
Citera
Idag, 08:00
Medlem
farfars avatar
Citat:
Och därför skulle du aldrig få jobbet.

Är du lika dryg mot dina arbetskamrater?
Citera
Idag, 10:18
Medlem
kaminochos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farfar
Är du lika dryg mot dina arbetskamrater?

Naturligtvis frågar varje kompetent rekryterare efter alternativa lösningar och vilka problem som det framlagda förslaget har, samtidigt som denne betraktar den ansökande.

Dock är det lika stor brist på kompetenta rekryterare som det är av kompetenta programmerare.
Citera
Idag, 13:06
Medlem
Vill du ha ett jobb inom 1 månad, då gör du så här.

1. Sök ett rum i Stockholm, inneboendekontrakt går snabbt att fixa.

2. Skippa alla mentala spärrar, samt praktiska.

3. Sök jobb samt bli terroriserad av rekryterare.

4. Ditt värde att bo utanför Stockholm och söka jobb i Stockholm är nästan lika med 0, pga bostadsbristen.

5. Återvänd till Örkelljunga när du har lite erfarenhet.
Senast redigerad av Krung Idag kl. 13:20.
Citera