Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-09-18, 22:31
  #38281
Medlem
rebekks avatar
Hur gör sig tram+cannabis på krogen? Hiss eller diss
Citera
2018-09-18, 23:20
  #38282
Avstängd
KringExs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rebekk
Hur gör sig tram+cannabis på krogen? Hiss eller diss

Det beror sig helt på. Om du är van substanserna eller inte... vilken typ av röka osv. Jag avråder
Citera
2018-09-19, 01:36
  #38283
Medlem
Om man kör 500-800 mg i säg en vecka- tio dagar (nybörjare)
Får man fortfarande räkna med den hemska avtändningen ni alla skriver om? Alltså om jag slutar tvärt.

Fosterställning i en vecka typ med samma ångest som om man lämnat heroin...
Citera
2018-09-19, 13:54
  #38284
Medlem
Har toleransen sjunkt helt än? Tramadol

Ni får ursäkta om detta kanske ska vara i tramadoltråden, men...

Hej! Så jag har tagit tramadol i ungefär 3-4 dagar under och innan helgen. Sista jag tog var i lördags, 300mg o kände next to nothing. Totalt tog jag väl 1700mg under dessa dagarna, alltså nästan en karta. När tror ni jag kan ta mina 300mg jag sparat för maximal effekt? Det har gått snart 4 dagar sen senaste intaget.
Citera
2018-09-19, 14:06
  #38285
Avstängd
KringExs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Undrande87
Om man kör 500-800 mg i säg en vecka- tio dagar (nybörjare)
Får man fortfarande räkna med den hemska avtändningen ni alla skriver om? Alltså om jag slutar tvärt.

Fosterställning i en vecka typ med samma ångest som om man lämnat heroin...

Nej du får ingen AT efter så kort tid
Citera
2018-09-19, 14:14
  #38286
Avstängd
KringExs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JagArEnFilbunke
Ni får ursäkta om detta kanske ska vara i tramadoltråden, men...

Hej! Så jag har tagit tramadol i ungefär 3-4 dagar under och innan helgen. Sista jag tog var i lördags, 300mg o kände next to nothing. Totalt tog jag väl 1700mg under dessa dagarna, alltså nästan en karta. När tror ni jag kan ta mina 300mg jag sparat för maximal effekt? Det har gått snart 4 dagar sen senaste intaget.

Nej du bör vänta ganska mkt längre innan du tar 300 mg och vill känna av det
Citera
2018-09-19, 15:41
  #38287
Medlem
R.Bloodworths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Q2000
Kan någon vara snäll att förklara hur det kan komma sig att en del eller alla blir uppåt på detta när det är motsatsen till centralstimulerande som amfetamin?

Beror på mängden, men jag är definitivt en av de som blir väldigt uppåt på tram (200mg). Glad, energisk, aktiv, social etc. Alla får inte dock den effekten även om de också ligger på samma mängd.
Citera
2018-09-19, 17:24
  #38288
Avstängd
KringExs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av R.Bloodworth
Beror på mängden, men jag är definitivt en av de som blir väldigt uppåt på tram (200mg). Glad, energisk, aktiv, social etc. Alla får inte dock den effekten även om de också ligger på samma mängd.

Framförallt i början (om man inte tagit opiater förr) så kan man bli väldigt pigg, glad och energisk när man gör saker, typ städar diskar osv. Och om man ligger ner och ser på TV blir man väldigt slö, go och glad
Citera
2018-09-19, 17:35
  #38289
Medlem
R.Bloodworths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KringEx
Framförallt i början (om man inte tagit opiater förr) så kan man bli väldigt pigg, glad och energisk när man gör saker, typ städar diskar osv. Och om man ligger ner och ser på TV blir man väldigt slö, go och glad

Möjligt. Men jag är ingen färsking. Inte en tungviktsmästare heller, men har tagit tramadol till och från under en längre period. I rätt dos (som jag alltid håller mig till) så blir jag alltid uppåt! Vissa kan ju bli sjukt sänkta på 100-250 mg. Underligt hur Tramadol påverkar människor så olika egentligen. Mina vänner får ju också ett helt annat rus än mig.
Citera
2018-09-21, 09:53
  #38290
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rebekk
Hur gör sig tram+cannabis på krogen? Hiss eller diss

Är du van vid att blanda tram och röka? Om du inte är, då kommer du garanterat somna på krogen.

Annars kommer du nog bara vara slö. Drick istället om du vill ha roligare. Jag säger diss
Citera
2018-09-21, 11:53
  #38291
Medlem
rebekks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KringEx
Det beror sig helt på. Om du är van substanserna eller inte... vilken typ av röka osv. Jag avråder

Citat:
Ursprungligen postat av Filosof14
Är du van vid att blanda tram och röka? Om du inte är, då kommer du garanterat somna på krogen.

Annars kommer du nog bara vara slö. Drick istället om du vill ha roligare. Jag säger diss

Såpass alltså, ja tack för svar. Nej ingen erfarenhet av tram och har endast kört sub några gånger för ett par år sen, då blandat med röka men då blev jag så sänkt att jag knappt kom upp ur soffan.


Något annat; Tramadol-X "Signature", 200mg - är det depon eller icke? Petat 200mg sen ca 2h och känner inte ett smack om jag ska va helt ärlig, tom mage ofc. Ingen tolerans what so ever

"Välrenommerad" säljare, men är ju indiska.. Funderar på att krossa ytterligare 200 och köra, sen en fet på det. EDIT: sagt och gjort
__________________
Senast redigerad av rebekk 2018-09-21 kl. 12:42.
Citera
2018-09-21, 13:41
  #38292
Medlem
R.Bloodworths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rebekk
Såpass alltså, ja tack för svar. Nej ingen erfarenhet av tram och har endast kört sub några gånger för ett par år sen, då blandat med röka men då blev jag så sänkt att jag knappt kom upp ur soffan.


Något annat; Tramadol-X "Signature", 200mg - är det depon eller icke? Petat 200mg sen ca 2h och känner inte ett smack om jag ska va helt ärlig, tom mage ofc. Ingen tolerans what so ever

"Välrenommerad" säljare, men är ju indiska.. Funderar på att krossa ytterligare 200 och köra, sen en fet på det. EDIT: sagt och gjort

Menar du Tamol-XX 200 mg? Underligt i såna fall. För att den specifikt slår på mig på rekordtid och har även bekanta som stryker under på det.

edit: Tabletten ser ju ut som en typisk depot-tablett, men jag körde på denna i ett par månader, ruset fick jag som sagt på rekordtid. Kunde ta mellan 20-30 min.
__________________
Senast redigerad av R.Bloodworth 2018-09-21 kl. 13:44.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback