• 43 594 online
  • 1 188 521 medlemmar
  • 61 496 570 inlägg
  • 6
  • 7
2018-09-17, 21:04
Medlem
Ziayas avatar
Så om jag fattar rätt betyder detta att man som privat anv. inte längre kan länka till bilder eller musikvideor? Det är i så fall värdelöst. Borde inte upphovsmakarna gilla att folk tar del av deras verk?
Citera
Igår, 18:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie

De HAR redan applicerats på internet! Folk BLIR redan anmälda för bildstöld, persondatainsamling utan registrering, musikstöld etc

Så vad är då problemet med dessa "nya" lagar?
Citera
Igår, 18:43
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LucianMacAndrew
Så vad är då problemet med dessa "nya" lagar?
Jag tänker inte bli varnad pga dig. Du har provocerat mig tillräckligt. Förvänta dig inga svar från mig i framtiden.
Citera
Igår, 20:05
Medlem
Wilderäng på Cornucopia har börjat skriva "inte en länk" före länken. Rundar detta länkskatten på något vis? Hurdå?
Citera
Igår, 23:26
Medlem
gersmans avatar
Det handlar inte om musikvideor eller familjebilder. EU-staterna skiter i det. Det handlar om att komma åt anonyma källor och visselblåsare.
I de flesta västerländska demokratier är de skyddade enligt lag men snart kommer diverse stater att börja kräva skadestånd, feta sådana, av vem som helst som publicerar sådant på nätet eller ens refererar till det.
Kommer man inte åt källan klämmer man åt publicisten. Sanna mina ord, inom några år börjar staterna stämma nätoperatörer och simpla innehavare av hemsidor.
"Connect the dots" som jänkarna säger.
Citera
  • 6
  • 7