Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-09-15, 11:06
  #37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lekbarn
Du får panikångest, då känns det som att du ska dö. Psykos är när du inte kan skilja på vad som är verkligt och vad som inte är verkligt te x hallucinationer som är lika "verkliga som verkligheten" och paranoida vanföreställningar som att folk är ute efter dig. Detta är inget som bara håller i sig till dess att ruset går bort. Det kan vara i dagar/veckor/månader även med hjälp utav antipsykotiska mediciner. Jag har fått psykos en gång, jag blev inlagd och vistades 14 dagar på psykiatriska intensiv vårdavdelningen PIVA. Hade full on hallucinationer där jag såg folk ha sex runt omkring mig, hade konversationer med mina vänner och deras släktingar som absolut inte var där men det trodde jag förstås, hörde viskande röster när jag gick omkring. När folk pratade så hörde jag inte vad de egentligen sa utan det byttes ut till hemska saker. När jag hade kollapsat på golvet och läkaren gav mig något lugnande medel i flytande form hörde jag henne säga " Du måste dricka det här, du är benzo beroende, vi måste göra dig hjärndöd."

Det var det mest traumatiska jag någonsin varit med om....

Du får inte psykos när du röker och mår dåligt, du snear och får panikångest. Panikångest är något otroligt obehagligt, som du säger det känns som att du kommer att dö. Mitt råd är att röka mindre, rök bara ett bloss och då menar jag ett. Det tar tid innan cannabis får full effekt, vänta 30 minuter och ta 2 bloss om du inte är bäng nog. Köp inte det fetaste rökat, köp hellre någon standard/bush weed. Du behöver inte det starkaste rökat om du har noll tolerans och får otrolig ångest utav Cannabis, du behöver det motsatta.

Att få ångest i olika former när man röker är vanligt, folk löser det genom att röka mindre mängder eller ta benzo samtidigt för att neutralisera ångesten och få ett mjukt och fint rus . En stesolid/Xanor/Iktrovil innan du röker kommer lösa ditt problem. Du är säkert väldigt ung så jag borde förstås inte säga det här.... Drugs are bad mmmkay?

Men jag kan inte heller skilja vad som är verkligt och overkligt. Jag har hallucinerar också och ser mycket sjukt och varje gång får jag vanföreställningen att min syster är en demon och ska döda mig. Kanske inte heter psykos men det är fan mer än panikångest.
Citera
2018-09-15, 11:08
  #38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HighwayDelight
Något tynger onekligen TS, och det är tråkigt att vederbörande inte fått samma mentala hjälp som jag fått från rökat.

Ja, det är jättetråkigt. Har ju hört så mycket positivt om cannabis och ångestproblematik.
Citera
2018-09-15, 13:53
  #39
Medlem
Lekbarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scorpiorizing
Men jag kan inte heller skilja vad som är verkligt och overkligt. Jag har hallucinerar också och ser mycket sjukt och varje gång får jag vanföreställningen att min syster är en demon och ska döda mig. Kanske inte heter psykos men det är fan mer än panikångest.

Det sätter det i annan dager, jag kan inte svara på vad det där är men det låter som psykotiska symtom helt klart. Vid snetrippar på hallucinogener kan man få liknande upplevelser som klingar av när ruset går
bort.
Citera
2018-09-16, 03:26
  #40
Medlem
Vissa människor tål inte cannabis och du blir beroende av cannabis efter detta då du kommer att inse att du kan röka mer!!
Vilket du kommer kunna okså!
Jag rökte i ca 6 år efter min första psykos på 2 år nu har jag massiv psykos igen och schizofreni är 6 månader psykos vilket är sjukt! Då man rökt lite för mycket får man neuroleptika vilket jag är på själv!
Riktigt äcklig psykos har jag just nu och önskar med jag kunde röka cannabis utan att flippa tillslut!
Sanningen är den att du blir sjukskriven om du röker! Men du kommer kunna röka mer i framtiden!
Jag rekommenderar sommrarna med 2 små jointar och 1 halvsstor och bonghits på morgnarna i ca 2 månader om året då hinner psykosen gå över till nästa sommar så kan du röka igen!
Jag gör så och det fungerar! Efter detta kommer du må som en kung och jag rekommenderar stryketräning och Att du köper Melatoninng tillskott medans du röker senare och nu borde du köpa Gaba kosttillskott!
Lyssna på mig det sissta du ska göra nu är att supa! Du får värre problem då!
Inta soffläge! Kolla på sköna filmer och försök njuta av livet ta några bärs Fredag eller Lördag!
Det hjälper! Du blir frisk ifrån detta, det är faktiskt cannabiset som gör det!
Och det kommer ta dig ett ganska bra tag innan det går över!
Jag rökte en period med och fick en 2 årig psykos sen fick jag mitt första jobb!
Kunde inte plugga i gymnasiet för det!
Håll det till 2 månader på sommrarna efter detta o du röker bara lite 2 kattholkar en mellan stor och bonghits på mornarna! Rekommenderar Kali mist och Acapulco gold riktigt bra strains för dig !
Eller Durbain poison! Lyssna på mig jag är erfaren inom psykoser! Jag repeterar det kommer att gå över inom 2 år! Du mår röv va? Chilla! Du kommer åtehämta dig ifrån detta!
Du förstår inte hur bra du kommer att må snart!
Jag åker snart till Australien igen ;D
__________________
Senast redigerad av Laxed 2018-09-16 kl. 04:04.
Citera
2018-09-17, 00:54
  #41
Medlem
Du behöver äta socker och blanda i mindre hasch!!! Så enkelt är det !
Citera
2018-09-17, 03:17
  #42
Medlem
Bdonks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scorpiorizing
Ja, det är jättetråkigt. Har ju hört så mycket positivt om cannabis och ångestproblematik.
Att ta droger generellt är ofta att självmedicinera mot ångest i någon form och att man mår dåligt. Cannabis är inte speciellt bra mot ångest skulle jag vilja säga men det erbjuder en utmärkt verklighetsflykt om man vill döva och glömma sånt som är problem. Så cannabis kan funka ibland och ge ångestlindring men verkligen inte alltid.

För en del människor funkar det inte alls och du verkar tillhöra den kategorin av människor. Ta det för vad det är och inse att cannabis inte passar dig. Du behöver inte känna att du går miste om något speciellt och har du ångest gör du hursomhelst bäst i att hantera din ångest utan droger.
Citera
2018-09-17, 09:46
  #43
Medlem
Argzons avatar
Har du psykos så e det så skruvat att du inte lägger märke till det själv. Du har fått panikångest av cannabis och borde söka dig till en drog som får dig att må bra om du nu måste bruka något.
Citera
2018-09-17, 09:51
  #44
Medlem
Sanningen är ju att du är döende. Det är vi alla. Deal with it.

En dag ska du dö, alla andra dagar ska du leva.
Citera
2018-09-17, 11:46
  #45
Medlem
BrunteVIs avatar
Tröttsamma kommentarer om "svagt psyke". Du kanske borde ställa dig frågan om varför du ens röker? Gå en drejkurs eller nåt istället. Cannabis har aldrig några lösningar.
Citera
2018-09-18, 20:39
  #46
Medlem
Sho-zs avatar
Alla klarar inte av sött. Ibland e're psyket men kan även vara att din kropp reagerar keft mot THC.
Testa göra en riktig svag joppe. E man könslig mot THC så bangar skallen ur o skickar paniksignaler.
Chilla ner, drick nåt varmt o sen puffa en svag.
Citera
2018-09-18, 20:55
  #47
Medlem
Argzons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sho-z
Alla klarar inte av sött. Ibland e're psyket men kan även vara att din kropp reagerar keft mot THC.
Testa göra en riktig svag joppe. E man könslig mot THC så bangar skallen ur o skickar paniksignaler.
Chilla ner, drick nåt varmt o sen puffa en svag.

Jag är lite nyfiken på hur det skulle hjälpa genom att dricka något varmt?
Citera
2018-09-18, 21:14
  #48
Medlem
Sho-zs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Argzon
Jag är lite nyfiken på hur det skulle hjälpa genom att dricka något varmt?
Det lugnar ner kroppen och därför också hjärnan. Ångestattacker e precis samma sak som när du går ut i gatan framför en bil, och hjärnan skickar paniksignal som gör att du hoppar bakåt.
Den skickar ut paniksignaler, men det finns inget farligt så man får en jäkla ångest istället.
Dricker man nåt varmt så skickar man signaler till hjärnan att allt är ok.
En bra grej om ångesten kommer ändå e att krama is i händerna.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback