• 48 928 online
  • 1 188 521 medlemmar
  • 61 499 138 inlägg
Svara
  • 3
  • 4
2018-09-13, 18:46
Medlem
FuGeeLalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krickert
Det går inte att torka dom och röka då?

Fast det kanske är lika äckligt som att tugga dom...?
Att röka svamp låter inte alls nyttigt. Dra ner massa sporer i lungorna, förvisso rök men still
Citera
2018-09-13, 19:30
Medlem
Krickerts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FuGeeLala
Att röka svamp låter inte alls nyttigt. Dra ner massa sporer i lungorna, förvisso rök men still
Jag har rökt torkat Cubensis men jag kommer inte ihåg om det gav någon effekt.
Citera
2018-09-14, 18:16
Medlem
TrikkFukks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Siktarn
Flugsvamp har endast sån här effekt på mytomaner... Det är bara testa själv och eller läsa sig runt. För oss andra så får vi möjligtvis ett lite energiskt rus följt av lite konstiga drömmar under sömnen.

Finns inga fucking '' tomtar'' i andevärlden heller. Finns heller inga psykedeliska substanser som endast ger hallucinationer effekt på få personer men blanda inte in cannabis i detta.

Håller med. Att ts fick lite vägledning av en tomte tror jag inte heller ett dugg på. Men däremot att spy och må allmänt skevt är säkert helt sant.
Citera
2018-09-14, 23:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krickert
Jag har rökt torkat Cubensis men jag kommer inte ihåg om det gav någon effekt.
Nej! Det aktiva ämnet har en sån kokgrad att du kan inte ens förånga det, andas och få effekt utan det förstörs vid låga grader.

Dessutom har jag för mig att det aktiva ämnet behövs konverteras till annat ämne i/genom kroppen precis som thc som konverteras till annat ämne dock vid uppvärmning!
Citera
2018-09-16, 08:57
Medlem
Wueterichs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Siktarn
Nej! Det aktiva ämnet har en sån kokgrad att du kan inte ens förånga det, andas och få effekt utan det förstörs vid låga grader.

Dessutom har jag för mig att det aktiva ämnet behövs konverteras till annat ämne i/genom kroppen precis som thc som konverteras till annat ämne dock vid uppvärmning!

Enligt min knarkbok så konverteras ibotensyra till muscimol vid torkning och muscimol är ämnet som orsakar hallucinationer.

Annars kan man koka och dricka som te, kroppen bryter mycket riktigt inte ner den aktiva substansen och fattiglappar har enligt diverse beskrivningar druckit flygsvampsurin för att bli höga.
Citera
2018-09-16, 11:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wueterich
Enligt min knarkbok så konverteras ibotensyra till muscimol vid torkning och muscimol är ämnet som orsakar hallucinationer.

Annars kan man koka och dricka som te, kroppen bryter mycket riktigt inte ner den aktiva substansen och fattiglappar har enligt diverse beskrivningar druckit flygsvampsurin för att bli höga.
Nu var det faktiskt cubensis vi pratade om och det är inte bevisat att muscimol skulle ha en hallucinogensk effekt kolla här (dokumentär där de tar muscimol i ren form) https://m.youtube.com/watch?v=Lq3S6Ktj1Nk
En av ca 5 fick liten effekt av hög dos
Citera
2018-09-16, 21:59
Medlem
jag har hört att om man dricker urinet av ett djur/människa som tagit röd flugsvamp så får man en bättre upplevelse eller om det var att man får mindre biverkningar, nåt i den stilen. Levern filtrerar tydligen bort något ämne. Är det någon som vet om detta stämmer?
Citera
Igår, 19:08
Medlem
Elmonstrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knibis
jag har hört att om man dricker urinet av ett djur/människa som tagit röd flugsvamp så får man en bättre upplevelse eller om det var att man får mindre biverkningar, nåt i den stilen. Levern filtrerar tydligen bort något ämne. Är det någon som vet om detta stämmer?

Jag tror inte att man får en bättre tripp men det som händer är att levern inte skadas av gifterna från flugsvampen.
Citera
  • 3
  • 4