Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-09-18, 16:17
  #133
Medlem
Såg inget östro test, tog du ett blodprov under kur och vad hade du för värden innan samt under kur?
Intresserad mtp att du kört på 0,5mg eod samt e3d.
Citera
2018-09-18, 21:58
  #134
Medlem
caecos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av saywhaat000
Såg inget östro test, tog du ett blodprov under kur och vad hade du för värden innan samt under kur?
Intresserad mtp att du kört på 0,5mg eod samt e3d.
Hmm ska leta fram siffrorna senare. Är inte postat i kurrapporten utan i en annan tråd angående östrogen. Annars får jag logga in på werlabs bara.

Men minns följande:
Testo E 350mg EW utan arimidex gav 440 pmol/L.
Testo E 350mg EW med 0.5mg arimidex eod gav ~80 pmol/L.

Hade lite problem att hålla uppe ståndet på denna dosering dock. Både med och utan arimidex. När jag höjde till 500mg EW med 0.5mg eod så var sexlusten bra och allt fungerade som det ska. Sänkte dosering till E3D då jag hoppades på att det kunde ha haft någon påverkan gällande håravfallet. Möjligtvis var det någon påverkan, men under för kort tid för att hinna utvärdera.

Tyvärr tog jag aldrig något prov innan kur. Kommer ta ett om några månader när PCTn är färdig och allt är ute ur blodet.
Citera
2018-09-19, 18:20
  #135
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av caeco
Hmm ska leta fram siffrorna senare. Är inte postat i kurrapporten utan i en annan tråd angående östrogen. Annars får jag logga in på werlabs bara.

Men minns följande:
Testo E 350mg EW utan arimidex gav 440 pmol/L.
Testo E 350mg EW med 0.5mg arimidex eod gav ~80 pmol/L.

Hade lite problem att hålla uppe ståndet på denna dosering dock. Både med och utan arimidex. När jag höjde till 500mg EW med 0.5mg eod så var sexlusten bra och allt fungerade som det ska. Sänkte dosering till E3D då jag hoppades på att det kunde ha haft någon påverkan gällande håravfallet. Möjligtvis var det någon påverkan, men under för kort tid för att hinna utvärdera.

Tyvärr tog jag aldrig något prov innan kur. Kommer ta ett om några månader när PCTn är färdig och allt är ute ur blodet.
Grym info! Stort tack!

Jag förstår inte det här med 1/1 ratio mellan Test och Öst.
När man är OFF ligger nog den ration snarare på 1/10 hos mig så varför ska man ha 1/1 som mål när man inte har det normalt? Jag tror det kan ge biverkningar om man går så lågt, mådde som en kung vid 300 nmol men förstår att det inte är optimalt om man ska vara ON längre vilket är anledningen till att jag vill hålla mig kring 150-200.

Jag hade följande:
Testo E 350mg EW utan arimidex gav 300 pmol/L.
2v efter PCT gav 150 pmol/L med 20 i testosterone

Nu har jag börjat en Test+Deca kur(300-350mg Test C e7d + 200mg Deca e7d) ganska precis 2mån efter PCT och ska själv ligga på 0,25mg Måndagar och Torsdagar sen får jag se vilka värden jag har i vecka 4. Känslan är att det är för låg dosering men man kan iaf hoppas att det räcker då jag helst håller mig utan sånt där då biverkningarna på packsedeln får magen att vrida sig.
Citera
2018-09-26, 09:09
  #136
Medlem
caecos avatar
Kuken fungerar som den ska igen. Träningen känns lättare denna vecka jämfört med förra. Återhämtningen är fortfarande dålig dock. Tre dagars träningsvärk efter ett pass så gått över från mitt över/underkroppssplitt.

Så blir PPL nu istället och träna lite hårdare de dagarna. Försöker hålla samma volym annars.
Citera
2018-10-02, 09:11
  #137
Medlem
caecos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av saywhaat000
Grym info! Stort tack!

Jag förstår inte det här med 1/1 ratio mellan Test och Öst.
När man är OFF ligger nog den ration snarare på 1/10 hos mig så varför ska man ha 1/1 som mål när man inte har det normalt? Jag tror det kan ge biverkningar om man går så lågt, mådde som en kung vid 300 nmol men förstår att det inte är optimalt om man ska vara ON längre vilket är anledningen till att jag vill hålla mig kring 150-200.

Jag hade följande:
Testo E 350mg EW utan arimidex gav 300 pmol/L.
2v efter PCT gav 150 pmol/L med 20 i testosterone

Nu har jag börjat en Test+Deca kur(300-350mg Test C e7d + 200mg Deca e7d) ganska precis 2mån efter PCT och ska själv ligga på 0,25mg Måndagar och Torsdagar sen får jag se vilka värden jag har i vecka 4. Känslan är att det är för låg dosering men man kan iaf hoppas att det räcker då jag helst håller mig utan sånt där då biverkningarna på packsedeln får magen att vrida sig.
Jag vet faktiskt inte. Jag har stött på detta med ration 1:1 på flera internationella forum samt av karlalfred här. Karlalfred verkar däremot mer ha inställningen att det bör vara ett riktmärke och att man kan låta det öka lite om man fungerar/mår bättre av det. Jag är tyvärr lite seg gällande uppdateringar o.s.v. då det inte finns så mycket att rapportera för nuvarande. Lovar att jag ska leta upp mitt östrogentest snart dock haha.

Citat:
Ursprungligen postat av -KarlAlfred
Gör såhär, så får vi se om karlalfred orkar svara. Ska försöka hitta något mer själv angående det, så annars får jag försöka återkomma med ett svar.
Jag tror jag testar att slänga in clomid nu faktiskt. Läst lite angående synergin mellan clomid och nolva, är lite orolig för biverkningar gällande synen men i så fall droppar jag det direkt. Dosen blir 50mg ED till en början för att senare sänkas till 25mg ED.

Angående skadan så känns den fortfarande helt bra. Eller jag tror axeln aldrig kommer bli lika bra som den var före. Men så länge jag slipper smärtan, domningar och stickningar på grund av att den är så inflammerad är jag nöjd. Kan äntligen jobba vid datorn utan några som helst problem. Kör fortfarande lite stretch-övningar som sjukgymnasten gav mig efter en längre dag vid datorn. Detta blev faktiskt bättre än vad jag hade hoppats på. Köpte hem en burk med anavar som jag har ifall problemen skulle återkomma.

Detta var en av de främsta anledningarna till att jag började kura. Givetvis inte den enda, jag ska inte ljuga. Det är ganska trevligt att växa från pass till pass. Men detta gjorde att jag helt enkelt var beredd att ta en hel del biverkningar om resultatet var att min karriär inte förstördes helt.

Håravfall, akne, problem med kuken, ökad behåring, gynekomasti eller andra ytliga biverkningar var jag beredd att ta. Var givetvis rädd för en del av dessa biverkningar, vilket ni kan se bland mina inlägg på forumet innan denna kurrapport skapades. Rädslan var hjärtproblem främst då jag åkt på en hjärtmuskelinflammation tidigare p.g.a osunt leverne. Fick göra en ultraljudsundersökning och magnetröntgen bland annat. Så något fel på hjärtat har jag däremot inte enligt de undersökningarna.
__________________
Senast redigerad av caeco 2018-10-02 kl. 09:29.
Citera
2018-10-02, 11:40
  #138
Medlem
-KarlAlfreds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av saywhaat000
Jag förstår inte det här med 1/1 ratio mellan Test och Öst.
När man är OFF ligger nog den ration snarare på 1/10 hos mig så varför ska man ha 1/1 som mål när man inte har det normalt? Jag tror det kan ge biverkningar om man går så lågt, mådde som en kung vid 300 nmol men förstår att det inte är optimalt om man ska vara ON längre vilket är anledningen till att jag vill hålla mig kring 150-200.

Citat:
Ursprungligen postat av caeco
Gör såhär, så får vi se om karlalfred orkar svara. Ska försöka hitta något mer själv angående det, så annars får jag försöka återkomma med ett svar.


Jo precis, det är riktvärden. Som sagt så fungerar vissa bättre på mer östradiol och andra på mindre relativt till testo.
Har ju hört oräkneligt antal historier om folk som inte har några som helst problem att ligga på runt 5-600 pmol östradiol, dock givetvis då med en kraftigt höjd androgen aktivitet, varpå andra får gynokänningar till och med kring 1:1 ratio även om det är mindre vanligt.
Hur som helst så får man studera vad östradiol gör vid receptor ER-alpha för att själv avgöra hur högt man vågar/vill gå för att nå extra anabol aktivitet och/eller välmående.

Att ha 1:10 i testo:östradiol-ratio vid endogen drift så att säga tror jag dock inte är bra alls. Det är långt ifrån en androgen ratio och eftersom män oftast mår bra av en androgendominant ratio eller åtminstone mer åt en balanserad nivå så kan man laborera med välmåendet och funktion även här genom att blockera aromatisering delvis för att behålla mer fritt testo och komma ner lite på östradiol.
Man får dock aldrig glömma att vi är alla olika och våra kroppar uppvisar således olika hormonprofiler. Vissa hormonprofiler är komna av naturliga skäl och även en profil som individen mår och fungerar bra med. Andra profiler kan vara uppkomna av misskötsel av kroppen (drogmissbruk, stress/karriärsyndromet, taskig näringsrutin etc) och således lite missvisande räknas till "normal-värden". I dessa fall hittar man ofta individer som får "aha-upplevelser" när de försöker rätta till profilen och upptäcker hur bra de kan må - de har glömt bort att den nedsatta livskvalitet de upplevt under en längre period inte är hur de egentligen borde känna.

Vad vill jag ha sagt med detta? Jo att ingen kan konstatera en gyldene väg eller modell som fungerar på alla om man inte kallar det för metod att arbeta enligt insikterna ovan.
Man får hitta sina egna tongångar helt enkelt men det är väldigt bra att i förväg lära sig vilka noter som finns och hur saker hänger ihop så att säga.


Mvh,

-Alfred
Citera
2018-10-07, 10:27
  #139
Medlem
caecos avatar
Hade en dag nyligen jag verkligen inte kände mig toppen. Psyket kändes skört och mådde bara allmänt dåligt utan att kunna placera det. Är vad det är, inget jag inte har upplevt före eller kan tillskriva PCT:n.
Styrkan är okej, ser helt okej ut. Det är såhär det känns att kliva av, allt är okej. Inget är toppen när det kommer till gymmet. Än har jag inte tappat något varken gällande styrka eller massa vad jag kan urskilja.
Citera
2018-10-07, 11:42
  #140
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av caeco
pumpen var verkligen brutal när jag slängde in anavar till testot. Pumpen i ländryggen gjorde det minst sagt svårt att gå efter passen. Likaså om jag gick för fort i backar så fick jag nästan stanna p.g.a pumpen i vaderna.
Hur känns pump i ländryggen?

Jag har någon äcklig känsla där som inte vill ge sig. Känns som muskeln är trött och sträcker sig nästan runt hela midjan men gör inte ont.
Fick det efter mark samt böjen så vet inte vad det är som felar.
Citera
2018-10-09, 19:39
  #141
Medlem
caecos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av saywhaat000
Hur känns pump i ländryggen?

Jag har någon äcklig känsla där som inte vill ge sig. Känns som muskeln är trött och sträcker sig nästan runt hela midjan men gör inte ont.
Fick det efter mark samt böjen så vet inte vad det är som felar.
Som pump i övrigt fast det smärtar. Det smärtar rejält faktiskt. Legat på prepp och gått fort i backar? Det har en tendens att orsaka pump till den grad att jag måste stanna.
Ryggen är värst dock. Men jag känner inte något runt hela midjan. Mitt är centrerat till ländryggen, mot mitten av det.
Citera
2018-10-11, 08:34
  #142
Medlem
caecos avatar
Har hittat bilder från första kuren faktiskt. Innan min tatuering. Har även en under kur två som dock är sämre än den förra så AASsubject, du är förberedd . Samt en bild på bena nu under PCT.

Men fan vad bröstet slackar efter. Måste göra något drastiskt åt detta efter PCT:n. Likaså axlarna och armarna skulle behöva förbättras. Armarna är okej under kur med pump, men inte annars.
Gently vill ha en bild kanske? Har för mig att karlalfred frågade med. Om någon annan är intresserad och trovärdig skickar jag möjligtvis en bild.
__________________
Senast redigerad av caeco 2018-10-11 kl. 09:00.
Citera
2018-10-12, 19:07
  #143
Medlem
Fick se lite bilder och han ser ut att ha behållt mycket efter pct

Man kan inte heller se några yttre sides vilket är skönt för han

Ser bra ut kompis!
Citera
2018-10-26, 15:04
  #144
Medlem
caecos avatar
Finns inte så mycket att uppdatera. Mår bra och träningen rullar på. Håret faller inte av nu heller. Blir lite färre uppdateringar nu, men skriver ett inlägg då och då tills jag påbörjar nästa kur antar jag.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback