Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2018-08-07, 11:10
  #25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av maallgan
Jag har alltid undrat vad det är för missfoster som eldar sönder klipphällar och lämnar fula märken som blir kvar i århundraden . Får jag bara tag i någon av dem så kommer de begravas så att framtida arkeologer får finna dem

Buhu roligt att snacka?
Citera
2018-08-07, 11:30
  #26
Medlem
flaskborstes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Diablitozastava
Lösningen på ditt problem är att sluta vara en jävla mes, om du vill grilla så skall du GRILLA!!!!
Givetvis inte mitt i bushen utan på en stenklippa? Vad jag hört brukar inte sten brinna men fyfan för sånna ryggradslösa töntar som inte förstår vad ordet sund förnuft betyder

Oerhört korkad kommentar. Tyder på att du har utländskt bakgrund och inte har en susning om Natur, skog eller camping. Naturligtvis följer man endningsförbud. Bland annat för att man inte vill se sin favoritskog nedbrunnen eller skadad. Man vill att den skall finnas kvar så man kan vistas i den när man får lust. Även rent säkerhetsmässigt. Tuttar du på skogen du befinner dig i kan du ganska fort bli "omringad" av den eld du själv skapat.. Karma is a bitch.

Kostar att få böter och som sagt helt meningslöst. Skall du någonsin kunna få någon respekt i detta liv så skall du börja med att respektera naturen och skogsmiljöerna med dess djurliv och ekologi.

Ge dig ut i ex Jämtland/Härjedalens skogar och Campa med ett enmanstält en vecka eller två helt ensam. Lär dig undvika björn/varg och lev i harmoni men naturen.. då fattar du bättre vad det handlar om.
Citera
2018-08-07, 11:35
  #27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flaskborste
Oerhört korkad kommentar. Tyder på att du har utländskt bakgrund och inte har en susning om Natur, skog eller camping. Naturligtvis följer man endningsförbud. Bland annat för att man inte vill se sin favoritskog nedbrunnen eller skadad. Man vill att den skall finnas kvar så man kan vistas i den när man får lust. Även rent säkerhetsmässigt. Tuttar du på skogen du befinner dig i kan du ganska fort bli "omringad" av den eld du själv skapat.. Karma is a bitch.

Kostar att få böter och som sagt helt meningslöst. Skall du någonsin kunna få någon respekt i detta liv så skall du börja med att respektera naturen och skogsmiljöerna med dess djurliv och ekologi.

Ge dig ut i ex Jämtland/Härjedalens skogar och Campa med ett enmanstält en vecka eller två helt ensam. Lär dig undvika björn/varg och lev i harmoni men naturen.. då fattar du bättre vad det handlar om.

Finns inga vargar och björnar här
Citera
2018-08-07, 11:45
  #28
Medlem
Där det råder eldningsförbud får ingen öppen låga förekomma. Alltså ingen gasol, trangia osv.

Citat:
Vid eldningsförbud är normalt all öppen eld förbjuden.

https://www.msb.se/sv/Forebyggande/N...ldningsforbud/
Citera
2018-08-07, 11:50
  #29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Diablitozastava
Tar ingen böter? Vem kan identifiera mig när jag inte har id på mig? Då måste dom ta mig till station och pappersarbete är för jobbigt för polisen så blir man släppt och drar å grillar igen!

Men förstås, man utnyttjar nackdelar. Polisens uppgift är ju inte att gå i terräng djupt i skogen, så det är osannolikt att polisen skulle duga upp på en bergknalle i skogen. De som åker fast är ju såklart nära bostadsområden.
Varför göra det så lätt för polisen?
Citera
2018-08-10, 12:26
  #30
Medlem
Länsstyrelsen kör med diskriminering att folk med eget tomt får gräddfilen, de är nämligen det fina folket. Men bor du i lägenhet så blir du ett slödder. Flera hundratusen hushåll har inte kunnat grilla sen i maj.

Det är bara folk med tomt som får gräddfilen som är en minoritets folkmängd jämfört vid städer o stora bostadsområden.
Citera
2018-08-15, 20:46
  #31
Medlem
Youfuckingbitchs avatar
Tänkte dra ut till en skogssjö imorgon för att fiska och andas och kommer gå en bra bit.
Västra Götaland kan vi säga att det handlar om.
Tänkte därför ta med mig mitt trangiakök och laga lite mat pga att jag kommer behöva äta.
Jag tänker skita i eldningsförbud och bränna på lite käk i skogen.

Har en potentiell annan skogsmulle rätt att göra ett envarsgripande pga att det är straffbart med fängelse om det är grovt...?


Jag kommer naturligtvis inte lyckas med att starta skogsbrand.
Jag är van vid att göra upp eld och nu handlar det om nåt så enkelt som ett stormkök där man bara kan lyckas starta en brand genom att välta spritbehållaren medan den brinner i stort sett. Och det gör man inte liksom.

Så ska jag vara beredd att slå en Mulle som försöker vara duktig polis?
Citera
2018-08-19, 23:42
  #32
Medlem
Säg att du kapsejsat på en ö. All mat som går att äta kall är uppäten men du har allt du behöver på ön för att klara dig. Du kan fiska och det finns en sötvattenkälla, förutom en sak, eldningsförbudet som ställer till det.

Tänker du verkligen äta fisk rå bara för att följa lagen? Man kan bli sjuk av att äta rå fisk.
Det blir kallt och ruggigt på natten, tänker du ligga och frysa bara för att följa lagen?
Citera
2018-09-18, 13:29
  #33
Medlem
Viddernas-Mans avatar
Hahaha, detta måste ha varit den roligaste sommaren på länge när det kommer till camping och uteliv! Hela jävla Stockholms bush-hipster-elit kunde inte ens lämna tullarna när de inte fick grilla sina Ica-köpta hotdogs ens på anvisade grillplatser! Aldrig sett naturen så fri från Kånken-säckar som i år!

Ang frågan vad gäller lagen kontra din egen överlevnad så är det ju upp till dig, men jag vet ju vad jag hade valt...
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback