Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-09-14, 08:53
  #4177
Medlem
searchfunctions avatar
Tänkte installera nyaste versionen av BIOS för mitt moderkort. Så på asus hemsida laddar jag ner en fil som är en zip fil.
I den finns en fil av typen .CAP.
I den finns 3 filer av typer .FILE.

Vad gör jag med dessa? Hur installerar jag?
Om någon är intresserad så är det denna jag hämtar: https://www.asus.com/se/Motherboards...HelpDesk_BIOS/
Citera
2018-09-14, 09:13
  #4178
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av searchfunction
Tänkte installera nyaste versionen av BIOS för mitt moderkort. Så på asus hemsida laddar jag ner en fil som är en zip fil.
I den finns en fil av typen .CAP.
I den finns 3 filer av typer .FILE.

Vad gör jag med dessa? Hur installerar jag?
Om någon är intresserad så är det denna jag hämtar: https://www.asus.com/se/Motherboards...HelpDesk_BIOS/

Info - https://superuser.com/questions/4431...sus-p8z77-v-lx.

Det finns än mer info på nätet, sök på Engelska.
Citera
2018-09-18, 10:36
  #4179
Medlem
ladda ner drivrutiner från moderkortstillverkarn hemsida..
Citera
2018-12-02, 09:47
  #4180
Avstängd
53280s avatar
Windows 10 vägra aktivera WiFi kort

Har en dator där Windows 10 vägra aktiver wifi det finns inga nyare drivrutiner. Det är inget fel på kortet då jag har testat att starta upp datorn på ubuntu. Ubuntu har inga problem att koppla upp sej emot wifi nätverk.

Vad gör man?
Citera
2018-12-02, 09:54
  #4181
Avstängd
Kurt.Eklunds avatar
Går till hemsidan för ditt moderkort och laddar ned drivrutinerna till nätverkskortet. Eftersom det fungerar i Ubuntu så är det inga problem med BIOS.
Citera
2018-12-02, 10:16
  #4182
Medlem
sommarlovs avatar
Prova drivers för det nyaste Windows du hittar, på tillverkarens hemsida.
Citera
2018-12-07, 10:03
  #4183
Medlem
Jag har problem med att datorskärmen är helt död efter att ha återställt cmos, tagit ur cmosbatteri samt bryggat. Den är helt svart både när jag har kopplar in hdmi och dvi-kabeln.
Dvi > hdmi adaptern jag har kopplat till TVn fungerar däremot felfritt.

Han inte prova speciellt mycket då det blev sent och skulle upp tidigt.
Tips på vad man kan göra när man kommer hem från jobbet? Tänkte prova med TVns hdmi-kabel, den fungerar ju som sagt. Annars då, prova återställa cmos igen?

ASRock Z87 Pro3 ATX är moderkortet jag kör på och gtx 1050 ti grafikkortet om det hjälper något
Citera
2018-12-17, 11:30
  #4184
Medlem
Muminmuggos avatar
Jag har ett problem med att det tar cirka nån minut innan mitt internet fungerar när datorn har startats upp, detta är skit irriterande för man vill ju bara att det ska fungera direkt... Jag kör med kabel.

Moderkort: GA-Z170-Gaming K3

Hårddisk: Samsung 960 EVO 250gb

Windows 10


Väldigt tacksam för tips
Citera
2018-12-17, 12:26
  #4185
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Muminmuggo
Jag har ett problem med att det tar cirka nån minut innan mitt internet fungerar när datorn har startats upp, detta är skit irriterande för man vill ju bara att det ska fungera direkt... Jag kör med kabel.

Moderkort: GA-Z170-Gaming K3

Hårddisk: Samsung 960 EVO 250gb

Windows 10


Väldigt tacksam för tips

Har du fullt uppdaterad dator när det gäller drivrutiner? Syftar mest på drivrutinen som avser moderkortet och nätverksenheten.
Citera
2018-12-17, 12:28
  #4186
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Muminmuggo
Jag har ett problem med att det tar cirka nån minut innan mitt internet fungerar när datorn har startats upp, detta är skit irriterande för man vill ju bara att det ska fungera direkt... Jag kör med kabel.

Moderkort: GA-Z170-Gaming K3

Hårddisk: Samsung 960 EVO 250gb

Windows 10


Väldigt tacksam för tips

Har du någon funktion i BIOS under Bootorder där du kan välja i vilken ordning enheterna ska starta ?
Citera
2018-12-17, 12:39
  #4187
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av searchfunction
Tänkte installera nyaste versionen av BIOS för mitt moderkort. Så på asus hemsida laddar jag ner en fil som är en zip fil.
I den finns en fil av typen .CAP.
I den finns 3 filer av typer .FILE.

Vad gör jag med dessa? Hur installerar jag?
Om någon är intresserad så är det denna jag hämtar: https://www.asus.com/se/Motherboards...HelpDesk_BIOS/

Du ska använda ASUS update utility om du ska uppdatera i windows eller använda ASUS EZ Flash 2 i BIOS, då lägger du de uppackade biosfilerna på en usbsticka, bara av med datorn sedan i med stickan och in i bios, där under vad jag tror tools så finns E´Z flash
Citera
2018-12-17, 12:52
  #4188
Medlem
Muminmuggos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Har du fullt uppdaterad dator när det gäller drivrutiner? Syftar mest på drivrutinen som avser moderkortet och nätverksenheten.
Ja, jag har det senaste på allt :/

Citat:
Ursprungligen postat av peckapecan
Har du någon funktion i BIOS under Bootorder där du kan välja i vilken ordning enheterna ska starta ?
Jag har försökt o leta, men BIOS är en jävla djungel för mig..
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback