Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-08-07, 20:25
  #493
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Firefly
Vad fan är detta? Något nytt som Youtube har börjat med?
Har iaf aldrig sett det förut.

Säg att man letar efter klipp/vids med en spec artist- men då är vartannat klipp "ej tillgängligt i ditt land"!
Vad är det för geografisk diskriminering?
Och varför har de börjat med det?

Information wants to be free, ju!

Har ni också märkt det och vet vad det beror på - skriv i tråden så jag får min nattsömn tillbaks

Ägarna har varit ända upp i senatorförhör..Det rör som regelrätta rensningar av historik. De är oklart villa som drabbas med det verkar vara alla kommentarer äldre än 1 år för alla samt hälften av alla videor. I övrigt kam man ju skriva vad man vill. Annars för man vända sig till klimakterieforumet Klimakterieliv .s e ( familkeliv)
.
Citera
2018-09-16, 11:04
  #494
Medlem
IPAD-SWEs avatar
VALPÅVERKAN => Google äger JewTube som flera ggr under valåret 2018 censurerade det demokratiska lagligt registrerade riksdagspartiet Alternativ för Sverige (AfS) och även inkräktade på en privatpersons yttrandefrihet genom att stänga av & censurera en privatpersons youtube-konto, [dvs. mitt konto, mitt under brinnande valår]

(FB) Youtube censur (Samlingstråd)

VALPÅVERKAN => Läckt video från judiskt ägda Google visar tydlig politisk agenda
https://www.breitbart.com/news/leake...rump-election/

Googles veckomöte efter Donald Trumps seger i valet 2016 var annorlunda. Det var inte den vanliga glada stämningen. Istället fick de anställda se flera höga företrädare för företaget uttrycka sin avsky och rädsla inför valresultatet. En läckt videoinspelning av mötet har skickats till tidningen Breitbart och väckt starka reaktioner.

VALPÅVERKAN => En av Googles grundare, Sergey Brin, inleder mötet med att säga att ”det inte är det roligaste veckomötet vi har haft” och att ”de flesta här är upprörda och ledsna på grund av valet”. Själv är Brin ”väldigt kränkt” över valet då han själv är både flykting och invandrare. (Brin är av judisk börd och född i dåvarande Sovjetunionen.)
— Jag, som själv är invandrare och flykting, känner mig djupt kränkt över valet och jag vet att många av er känner samma. Detta är en mycket påfrestande tid som går emot många av våra värderingar.

Leaked video shows Google leadership's political bias and conspiracy
https://www.youtube.com/watch?v=FRf9UxsM-NE

In this leaked video from 2016, we can see Google leadership's dismay over the results of the US election and hear their discussing their conspiracy to provide "in-kind" political efforts to one party to attempt to sway the outcome As an aside, here is a response to the video from Styxhexxenhammer who breaks down the dangers shown in this video.
https://www.youtube.com/watch?v=NJfQ_PzSamk
Thanks to user Floyd Maxwell for timestamps Key moments from the video can be found at the following timestamps:
(00:00:00 – 00:01:12) Google co-founder Sergey Brin states that the weekly meeting is “probably not the most joyous we’ve had” and that “most people here are pretty upset and pretty sad.”
(00:00:24) Brin contrasts the disappointment of Trump’s election with his excitement at the legalization of cannabis in California, triggering laughs and applause from the audience of Google employees.
(00:01:12) Returning to seriousness, Brin says he is “deeply offen[ded]” by the election of Trump, and that the election “conflicts with many of [Google’s] values.”
(00:09:10) Trying to explain the motivations of Trump supporters, Senior VP for Global Affairs, Kent Walker concludes: “fear, not just in the United States, but around the world is fueling concerns, xenophobia, hatred, and a desire for answers that may or may not be there.”
(00:09:35) Walker goes on to describe the Trump phenomenon as a sign of “tribalism that’s self-destructive [in] the long-term.”
(00:09:55) Striking an optimistic tone, Walker assures Google employees that despite the election, “history is on our side” and that the “moral arc of history bends towards progress.”
(00:10:45) Walker approvingly quotes former Italian Prime Minister Matteo Renzi’s comparison between “the world of the wall” with its “isolation and defensiveness” and the “world of the square, the piazza, the marketplace, where people come together into a community and enrich each other’s lives.”
(00:15:20) Porat promises that Google will “use the great strength and resources and reach we have to continue to advance really important values.”
(00:20:24) Eileen Naughton, VP of People Operations, promises that Google’s policy team in DC is “all over” the immigration issue and that the company will “keep a close watch on it.”
(00:21:26) Naughton jokes about Google employees asking, ‘Can I move to Canada?’ after the election. She goes on to seriously discuss the options available to Google employees who wish to leave the country.
(00:23:12) Naughton does acknowledge “diversity of opinion and political persuasion” and notes that she has heard from conservative Google employees who say they “haven’t felt entirely comfortable revealing who [they] are.” and urged “tolerance.” (Several months later, the company would fire James Damore allegedly for disagreeing with progressive narratives.)
(00:27:00) Responding to a question about “filter bubbles,” Sundar Pichai promises to work towards “correcting” Google’s role in them
(00:27:30) Sergey Brin praises an audience member’s suggestion of increasing matched Google employee donations to progressive groups.
(00:34:40) Brin compares Trump voters to “extremists,” arguing for a correlation between the economic background of Trump supporters and the kinds of voters who back extremist movements. Brin says that “voting is not a rational act” and that not all of Trump’s support can be attributed to “income disparity.” He suggests that Trump voters might have been motivated by boredom rather than legitimate concerns.
(00:54:33) An employee asks what Google is going to do about “misinformation” and “fake news” shared by “low-information voters.” Pichai responds by stating that “investments in machine learning and AI” are a “big opportunity” to fix the problem.
(00:56:12) Responding to an audience member, Walker says Google must ensure the rise of populism doesn’t turn into “a world war or something catastrophic … and instead is a blip, a hiccup.” (00:58:22) Brin compares Trump voters to supporters of fascism and communism, linking the former movement to “boredom,” which Brin previously linked to Trump voters. “It sort of sneaks up sometimes, really bad things” says Brin.
(01:01:57) An audience member asks if the executives see “anything positive from this election result.” The audience of Google employees, and the executives on stage, burst into laughter. “Boy, that’s a really tough one right now” says Brin.
__________________
Senast redigerad av IPAD-SWE 2018-09-16 kl. 11:13.
Citera
2018-09-16, 12:25
  #495
Medlem
HipToBeSquares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IPAD-SWE
VALPÅVERKAN => En av Googles grundare, Sergey Brin, inleder mötet med att säga att ”det inte är det roligaste veckomötet vi har haft” och att ”de flesta här är upprörda och ledsna på grund av valet”. Själv är Brin ”väldigt kränkt” över valet då han själv är både flykting och invandrare. (Brin är av judisk börd och född i dåvarande Sovjetunionen.)
— Jag, som själv är invandrare och flykting, känner mig djupt kränkt över valet och jag vet att många av er känner samma. Detta är en mycket påfrestande tid som går emot många av våra värderingar.

Egentligen kan man säga att Sergey Brin ljuger om att han var en flykting. Han och han föräldrar flydde inte pga att de var förföljda utan pga ekonomiska/utbildning för Sergey. Alla är judar och de hade hört att diasporan var bättre i USA än i Sovjet. Om de hade stannat i Sovjet hade de klarat sig relativt bra. Dessutom fick de exitvisas i Sovjet, trots att risken att de skulle hoppa av var hög. Kan det vara så att Sovjet tillät Sergey Brin + föräldrar att hoppa av för att infiltrera USA, jag tycker denna förklaring är mer sannolik.

Tillbaka till 2018, någonting som är mycket ironiskt är att Sergey Brin påstått sig flytt från Sovjet och detta samtidigt som han stödjer censur och förtryck i kommunistkina, aktivt censurerar Youtube från höger, kristet, nationalistisk, frimarknad material. Hjälper till att censurera politiskt material samt hjälper till att politiska dissidenter i Europa fängslas. Officiellt stödjer kommunistisk NWO politik i USA och Europa.

Sergey Brin påstår sig att flytt Sovjet men vill nu införa samma totalitära feodalsamhälle i det land han har flytt från. Sergey Brin är en lögnare, hycklare och full av skit.
Citera
2019-02-22, 22:34
  #496
Medlem
SugaredThoughtss avatar
Pågår något väldigt intressant just nu. En youtuber, antagligen uppbackad av ett corporate etablissemang har spunnit upp ett pedofili-narrativ kring youtube, och flera större företag som gissningsvis står bakom initiativet har dragit tillbaka all reklam från youtube.

Det sätts med andra ord press på youtube. Om youtube viker sig kan det komma ännu mera censur från dem framöver. Mot det riskerar de att förlora en betydande marknadsandel. Om de istället står upp kommer de stora företagens blockad mot dem troligtvis att fortsätta, och de kan komma att anklagas för att främja mörka krafter.

Intressant att se om detta är början på ett större initiativ att låsa ner youtube och hela internet, och ännu mer intressant att se hur youtube kommer att svara.

https://www.aftonbladet.se/family/a/...youtube-reklam
Citera
2019-02-23, 01:25
  #497
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SugaredThoughts
Pågår något väldigt intressant just nu. En youtuber, antagligen uppbackad av ett corporate etablissemang har spunnit upp ett pedofili-narrativ kring youtube, och flera större företag som gissningsvis står bakom initiativet har dragit tillbaka all reklam från youtube.

Det sätts med andra ord press på youtube. Om youtube viker sig kan det komma ännu mera censur från dem framöver. Mot det riskerar de att förlora en betydande marknadsandel. Om de istället står upp kommer de stora företagens blockad mot dem troligtvis att fortsätta, och de kan komma att anklagas för att främja mörka krafter.

Intressant att se om detta är början på ett större initiativ att låsa ner youtube och hela internet, och ännu mer intressant att se hur youtube kommer att svara.

https://www.aftonbladet.se/family/a/...youtube-reklam

Njae, framstår mest som att han försöker tjäna pengar på det. Han har redan tjänat troligtvis en hel del på all reklam han gör under sina videos. Men vi kommer nog höra mer ju mer folk gräver i hans privatliv.

Det har dock redan haft konsekvenser. Enorma företag (Epic Games, Disney mfl) har redan dragit ut all reklam. Sen såklart Ikea också.

YouTubers ska nu också kunna förlora sina annonser (dvs sin inkomst) pga kommentarer som folk lämnar på deras videos.

Ska bli otroligt roligt att följa det här.

Värt att påpeka att killen bakom det här själv har tvivelaktigt innehåll på sin kanal, där han bland annat kör upp till en (till synes) minderårig flicka och erbjuder henne en roll i en "vuxenfilm", allt för "komedi". Notera att det så vitt det går att se alltså är en vilt främmande tjej han kör upp med bilen till, inte en skådis.

Sjukt creepy kille som borde granskas mera med tanke på alla lögner han åkt dit på redan. Bl.a att han inte äger en Twitter (det gör han visst) samt att han inte har en annan YouTube kanal (det har han visst, där tidigarenämnda video hittades).
Citera
2019-02-23, 09:49
  #498
Medlem
SugaredThoughtss avatar
Citat:
Det har dock redan haft konsekvenser. Enorma företag (Epic Games, Disney mfl) har redan dragit ut all reklam. Sen såklart Ikea också.

Jag är konspiratoriskt lagd och tror att det ligger mer bakom än bara ett försök att undvika dålig PR.

Du kan dock komma att få rätt i att det inte blir något mer än ännu en adpocalypse.
Citera
2019-03-02, 12:47
  #499
Medlem
IPAD-SWEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SugaredThoughts
Pågår något väldigt intressant just nu. En youtuber, antagligen uppbackad av ett corporate etablissemang har spunnit upp ett pedofili-narrativ kring youtube, och flera större företag som gissningsvis står bakom initiativet har dragit tillbaka all reklam från youtube.

Det sätts med andra ord press på youtube. Om youtube viker sig kan det komma ännu mera censur från dem framöver. Mot det riskerar de att förlora en betydande marknadsandel. Om de istället står upp kommer de stora företagens blockad mot dem troligtvis att fortsätta, och de kan komma att anklagas för att främja mörka krafter.

Intressant att se om detta är början på ett större initiativ att låsa ner youtube och hela internet, och ännu mer intressant att se hur youtube kommer att svara.

https://www.aftonbladet.se/family/a/...youtube-reklam
Olle Lidblom på twitter:
https://twitter.com/vassaeggen/statu...55005768531968

Aftonbladet följer upp vårt inslag i @mediepodden om pedofilerna på Youtube som fått svenska YouTubers kommentarsfält nedstängda:
https://www.aftonbladet.se/family/a/...-pedofillarmet

Citat:
Avslöjandet om att pedofiler använder sig av Youtubes kommentarsfält för att hitta barn i ”sexuella poseringar” har lett till ett stort bakslag för sociala medie-jätten. Nu stänger de alla kommentarsfält som innehåller klipp på minderåriga.

I en viral video berättade videobloggaren Matt Watson förra söndagen att Youtubes algoritmer utnyttjas av pedofiler, vilket Aftonbladet skrivit om tidigare.

Detta har lett till ett stort bakslag för sociala medie-jätten som övergetts av tunga annonsörer som Ikea, Coop, Epic Games, McDonald’s och Disney.

Algoritmerna gör det enkelt att hitta videoklipp på barn som befinner sig i olika ställningar eller situationer – som av pedofiler kan tolkas som ”sexuella”. Det kan handla om barn som gör gymnastik, badar eller hoppar på studsmattor.

Genom metoden tipsar de varandra om videos med barn som anses vara suggestiva – i kommentarer som till synes är helt harmlösa.

Nu meddelar Youtube att de stänger inaktiverar alla kommentarsfält – på klipp som innehåller minderåriga.

De skriver att de är ”djupt oroade” och att avstängningen syftar till att ”skydda unga människor” på deras plattform.

Åtminstone två svenska youtubers har drabbats av tilltaget och fått sina kommentarfält avstängda.

Familjen Reinhold och Bingo Rimérs och Katrin Zytomierskas Youtubekanal är båda drabbade, vilket Mediepodden rapporterat.
Citera
2019-03-03, 13:14
  #500
Medlem
SugaredThoughtss avatar
Då har youtube numera ännu ett verktyg för att stänga ner kommentatorsfält om de skulle vilja.

Trist. Dock verkar uppståndelsen kring det ha dött lite nu. För se om Youtube förlorar något på sikt.
Citera
2019-03-03, 15:57
  #501
Medlem
johanjosefssons avatar
Youtube borde ha sina servar på mars, där obehöriga inte kan släcka ner dem. Eller egentligen borde alla ha sina servrar där så att ingenting på internet kan censureras. Vad fantastiskt det hade varit!
Citera
2019-03-03, 16:43
  #502
Medlem
Messerschmittzs avatar
Det YouTube håller på med nu verkar vara att försöka strypa ned folks åsikter i skilda ämnen och jag undrar var i den världsomvälvande agendan vi befinner oss nu i.o.m detta med flera andra ställen på nätet. Skapar bara ännu mer funderingar. YouTube användaren http://illwillpress.com/IWP.html Foamy The Squirrel https://youtu.be/uELvqfhTvrU gick nyligen ut med ett meddelande att han fått alla sina kommentarer nedstängda pga innehållet i många av dessa svar som tydligen gav rasistiska och folkhetsande individer möjlighet att plita ned sina svar till innehållet i filmerna om en tecknad ekorres liv !?.. Vad värre var att YouTube hade sagt till honom att om han inte själv plockade bort dessa störande svar från kommentarsfältet så stängde man ned allihop !?.

Naturligtvis omöjligt att gå igenom miljoner kommentarer så man undrar som sagt vad som händer när tydligen vem som helst kan drabbas. Har även läst på flera ställen att det sedan många år försvinner kommentarer så fort folk inte är inloggade på detta YouTube där de dyker upp igen vid nästa inloggning. Inte alla som drabbas men tydligen en hel del ändå som får en att undra. Testade detta på mina egna inloggningar och mycket riktigt i bla politiska sammanhang så var kommentarerna borta när jag var utloggad där även andra inte kunde se dom på sina datorer !?. Denna form av smygcensur är bara allmänt retsam och lär inte bidra till något positivt för YouTube eller det alltmer maffia liknande Google i längden.
Citera
2019-03-06, 07:12
  #503
Moderator
Ruskigbusss avatar
Nej, tråden är inte till för att länka till sina egna favoritklipp. Vi har ett eget forum för sånt: (FB) Länktips

OT raderat.
/Mod
Citera
2019-03-06, 09:18
  #504
Medlem
IPAD-SWEs avatar
Citat:
Citat: Ursprungligen postat av pantera1776
Ja det händer mig också. Jag försöker skriva på Skogssjön's konto men )ewtube döljer mina kommentarer.
På min dator kan jag se mina kommentera, men inte från min väns dator/konto.
Efterblivna vänster och rasister får skriva nästan vad som helst.
Jag försöker länka dessa video klipp som bevisar att )udarna har skapat och kontrollerar(de) massinvandringen samtidigt som kritiken mot den är kontrollerad av )udarna.

Not: 4 länkar var också givna, men blev borttagna av moderator.

Så är det.
Så snart Du har skrivit något om framförallt Judisk Makt, på Twitter, Jewtube men även på flashback ("fb"), så blir Du "märkt & punktmarkerad".

Mina noteringar:

Kritik mot (internationell & organiserad) Judisk Makt
Kritik mot massinvaderingen och då man pekar på vilka som ligger bakom och sponsrar bankomatinvandrarna.
Kritik mot HBTQ(+P) där P står för Pedofili …(känsligt det där i synnerhet då politiker som hade gått på QX-galan också öppet ifrågasattes på Twitter)
Kritik mot EU-sekten, Secret societies såsom Frimurarna, Bilderberg och Skull & Bones, and their likes.
Kritik eller snarare ifrågasättande mot alltför överdrivna domedags-& miljö alarmister. Cui bono?

Ja då blir du antingen avstängd en tid, massanmäld och/eller punktmarkerad och får dina kommentarer smygcensurerade på både Twitter & Jewtube samt avstängd en tid, även på *fb, (med hävdande av ngn plötslig *tramsorsak förut, såsom att man påstås ha gjort "reklam".)

Försökte – exempelvis – för en vecka sedan, kommentera under den pyramidflashande (frimuraren?) Jonas från Palaestra Media, video, på Jewtube: Gick överhuvudtaget inte!?

Däremot kom exakt samma kommentar med under en video där Fabian Fjälling från GS också intervjuar Lasse Wilhelmsson på Jewtube.

Apropå: (FB) Judiskt inflytande som bidragande orsak till massinvandringen (sammanfogade ämnen)

På Facebook ("FB") synes det vara ännu värre riktad censur och där har bl.a. Izabella Nilsson Jarvandis FB-konto blivit avstängt 2ggr, då hon främst velat informera om kommande Gula Västar demonstrationer.

https://twitter.com/izabellamarianj/...44214503100416

Detta är inget annat än en demokratisk skandal och bör anses vara en attack på allas vår grundlagsskyddade yttrandefrihet, som även understöds av FN:s internationella regler.

Att inte fler reagerar och gemensamt står upp och vill försvara den är sorgligt, än mer då dessa sociala medier, (visserligen är Youtube privatägd, som jag tidigare påpekat), i princip har en monopolställning för närvarande på marknaden.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback