• 13 961 online
  • 1 193 092 medlemmar
  • 61 811 391 inlägg
2018-09-03, 17:57
Medlem
farfelkrugers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Har den släppts?

Ja, den finns att beställa från DJI´s sida åtminstone, finns lite recensioner på Youtube men har inte sett något från Sverige än.
Citera
2018-09-04, 22:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cristupher
Blir nog en mavic air men funderar på om man klarar sig på ett batteri på den och hur bra signalen mellan kontroll och drönaren är, hört att den ska va speciellt sämre i Europa.

Annars blir de ät nog en pro platinum då den har längre batteritid och slipper då köpa extra batteri?

Har haft båda och skulle helt klart säga att pro platinum är mycket bättre och prisvärd. Snåla inte när du väljer mellan dessa två för batteritiden är betydligt sämre på mavic
Citera
2018-09-04, 22:48
Medlem
Harry_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av r1kkie
Har haft båda och skulle helt klart säga att pro platinum är mycket bättre och prisvärd. Snåla inte när du väljer mellan dessa två för batteritiden är betydligt sämre på mavic

håller med
27min för Mavic Pro
30min för Mavic Pro Platinum

det är ju flera timmar
Citera
2018-09-05, 15:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av farfelkruger
Någon som köpt nya DJI Mavic 2 Pro/zoom och kan ge ett utlåtande?
Verkar vara kompetenta maskiner.

Ja de verkar intressanta och prisvärda.
Citera
2018-09-15, 21:51
Medlem
Funderar på köpa en halvt ny (endast körd ett par gånger och inköpt för ej länge sedan) drönare, DJI Phantom 3.
Kikat mitt område/stad och flygförbud typ hela staden.. men jag läste man kan flyga relativt lågt, 10 meter cirka?
Sedan undra hur ens noga de är med denna lag? Tänkte så jag kan köra den ofta.

Tanken är göra lite fina videos samt ha med den till farsan när man kör skoter m.m ute i småbyar långt norrut där det ska vara fritt att köra drönare.

Någon som vet ifall den tål kyla bra? Ner till -20 C iaf.
Varit intresserad länge nu och funderat ifall jag kommer använda den tillräckligt mycket. Men jag tror faktiskt jag kommer det så länge jag kan flyga överallt med 10m höjd iaf och kanske ibland överstiga lite snabbt den höjden.
Citera