• 46 890 online
  • 1 188 521 medlemmar
  • 61 497 727 inlägg
  • 1
  • 2
2018-09-15, 17:20
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enzyme
Alltid hatat GANT. Så jävla tråkigt märke! De där rycksäckarna från Sandqvist är lite i samma division. Men visst riktigt medelklass att ha lite dyrare men tråkiga kläder med ointressant design.

Att visa sig med varumärken beror på att man inte klarar av att bekräfta/"hävda" sig själv, man behöver visa ett varumärke som "råg i ryggen".. Men GANT i sig vet jag inte så mycket om, då jag inte köpt något av varumärket. Är GANT kanske 2010-talets "svar" på 80-talets "Aqua Limone"?
-Verkar vara samma sorts folk/samhällsgrupp menar jag som bär klädesplaggen..

Själv köper jag kläder (och allt annat) som jag trivs med, är medelålders och medelklass, och kanske tråkig, men det kvittar för mig för jag HAR INTE tråkigt, och det är huvudsaken för min del..

(Ett tag sedan var etiketten "L.O.G.G" väldigt populärt bland vissa, kanske samma folk som numera är "nerkärade i" GANT?)
Citera
2018-09-15, 18:22
Medlem
MrChows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OrganiC
Det finns inget medelklass med Tommy Hilfiger. Det märket har samma WT-klass som Gant.
Även RL börjar dra sig ditåt, tyvärr.
Mycket är tack vare alla förortsbabbar som envist tror att dessa märken innebär hög status i samhället och därmed "bär sönder" märken och släpar dem i WT-gruset.

Man kan förvisso vara WT och medelklass..
Citera
2018-09-15, 18:25
Medlem
MrChows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kraftfoder
[..](Ett tag sedan var etiketten "L.O.G.G" väldigt populärt bland vissa, kanske samma folk som numera är "nerkärade i" GANT?)

L.O.G.G. är, och har alltid varit, ett H&M-varumärke och sålts i deras butiker och går inte riktigt att jämföra med "riktiga" märken i denna diskussionen. Boomerang var nog mer vad Gant är nu för medelklassen.
Citera
2018-09-15, 19:15
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrChow
L.O.G.G. är, och har alltid varit, ett H&M-varumärke och sålts i deras butiker och går inte riktigt att jämföra med "riktiga" märken i denna diskussionen. Boomerang var nog mer vad Gant är nu för medelklassen.

Jovisst, håller väl med, men det går "flugor i allt", och enbart idioter "kör på detta"..
(Hennes och Mauritz ses knepigt nog som ett "bättre märke" utomlands, har jag hört..)

GANT kanske har okej kvalitet på varorna, vad vet jag.. Men antagligen bara "branschstandard", som man inte ska betala överpris för.. Enbart för "märket"..
Citera
2018-09-15, 19:42
Medlem
Skojtens avatar
Finns det fortfarande folk som bär Gant i sådan utsträckning alltså? Känns som att det var minst 10 år sedan jag och någon i min bekantskapskrets klädde sig i det märkets produkter. Var väl strax innan Peak Performance började bli inne, som för övrigt verkar ha försvunnit helt bland folk.
Citera
2018-09-15, 20:15
Medlem
MrChows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skojten
Finns det fortfarande folk som bär Gant i sådan utsträckning alltså? Känns som att det var minst 10 år sedan jag och någon i min bekantskapskrets klädde sig i det märkets produkter. Var väl strax innan Peak Performance började bli inne, som för övrigt verkar ha försvunnit helt bland folk.

Peak Performance har väl aldrig "spelat i samma gren" av modekläder som t.ex. Gant. PP gör bl.a. utmärkta fritids- och sportkläder.

Både Gant och Ralph Lauren tilltalar folk som klär sig preppy och bägge är fortfarande stora märken i den genren. Gant kanske mer i Sverige och Ralph Lauren lite mer i resten av världen eftersom Gant trots allt är ganska okända internationellt.
Citera
  • 1
  • 2