Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-09-15, 02:53
  #1
Medlem
qxres avatar
Hej FB,

Som de flesta andra har jag accepterat tanken att det inte finns ett liv efter det vi nu lever. Jag är runt 30 i ålder och känner nu att jag vill "leva". Jag vill utforska vår planet mer. Våga göra saker som normalt sett anses vågat/dumt.

I min omkrets så anses det t.ex. dumt att bara fixa MC-kort. Har alltid drömt att ha ett MC-kort för att kunna åka runt och känna på adrenalinet osv. Som min far har jag alltid gillat sporthoj. Samt även andra aktiviteter som kan innebära fara. T.ex. fallskärmshopp m.fl.

Är detta en typisk fas i livet när man närmar sig 30 och vill göra mer av denna typen av saker? Är det dåligt? Vad har ni andra för erfarenheter kring detta?

OBS! Möjligt felplacerat inlägg på FB. Moderator flytta gärna till rätt subforum ifall felaktigt.
Citera
2018-09-15, 03:02
  #2
Medlem
jah_man2s avatar
30-års kris? Tog inte alla hojkort när man fyllde 16 år? Jag måste ha missat nåt...
Citera
2018-09-15, 03:04
  #3
Medlem
qxres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jah_man2
30-års kris? Tog inte alla hojkort när man fyllde 16 år? Jag måste ha missat nåt...

Möjligtvis någon form av "kris". Har bara inte blivit av med MC-kort än...
Citera
2018-09-15, 03:13
  #4
Medlem
jah_man2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qxre
Möjligtvis någon form av "kris". Har bara inte blivit av med MC-kort än...

Så vad har du gjort under dina nästan trettio levnadsår? Studerat,bildat familj,sått dina frön eller bara runkat bort ditt liv bakom en datorskärm?

Mitt tips till dig är att göra vad du än drömmer om,livet är bara ditt.

Jag hoppade fallskärm för första gången i mitt liv när jag fyllde 45.

Sensmoralen är att det finns inga "årskriser".

Vi är fortfarande unga.
Citera
2018-09-15, 03:15
  #5
Medlem
qxres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jah_man2
Så vad har du gjort under dina nästan trettio levnadsår? Studerat,bildat familj,sått dina frön eller bara runkat bort ditt liv bakom en datorskärm?

Mitt tips till dig är att göra vad du än drömmer om,livet är bara ditt.

Jag hoppade fallskärm för första gången i mitt liv när jag fyllde 45.

Sensmoralen är att det finns inga "årskriser".

Vi är fortfarande unga.

Det jag har åstadkommit än så länge: skaffat bostadsrätt, börjat studera på universitet. Har sedan tidigare jobbat på diverse it-jobb.
Citera
2018-09-15, 03:30
  #6
Medlem
putteputte88s avatar
30-årskris. Önskar att jag fick detsamma.

Ja det är en typisk fas i livet. Hört att det kallas 30-årskris.

Gör de saker du känner för, så länge du har råd.

Knarka lite mer, det gör ingen skillnad så länge du inte fuckar ur.
Citera
2018-09-15, 03:37
  #7
Medlem
jah_man2s avatar
Nu förstår jag ditt problem,Hoppas för din skull att du inte torkar mig i röven om ett par år när jag behöver hemtjänst..
Ontopic . Jag hoppas verkligen att du har en livsplan,för arbetslivet är ganska rågat av 30-åriga studenter utan arbetslivserfarenhet...

Mitt råd lyder som följer,studera utomlands.

Stick till Australien eller Nya Zeeland och plugga på distans.

Du lär känna en hel del människor och kanske hittar en ny sida av livet.

Vem vet,du kanske pluggar upp dina ämnen,men du kanske slutar som en Holdenmekaniker,hjärnkirurg,vintrampare eller så finner du den största kärleken..

Lycka till.
Citera
2018-09-15, 03:42
  #8
Medlem
qxres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jah_man2
Nu förstår jag ditt problem,Hoppas för din skull att du inte torkar mig i röven om ett par år när jag behöver hemtjänst..
Ontopic . Jag hoppas verkligen att du har en livsplan,för arbetslivet är ganska rågat av 30-åriga studenter utan arbetslivserfarenhet...

Mitt råd lyder som följer,studera utomlands.

Stick till Australien eller Nya Zeeland och plugga på distans.

Du lär känna en hel del människor och kanske hittar en ny sida av livet.

Vem vet,du kanske pluggar upp dina ämnen,men du kanske slutar som en Holdenmekaniker,hjärnkirurg,vintrampare eller så finner du den största kärleken..

Lycka till.

Ursäkta mig, men du är troligen inte seriös/full/påverkad av någon substans som får ditt sinne att vara i obalans. Men jag vet vad jag gör karriärsmässigt. Jag kommer inte torka dig ur arslet, det kan du vara säker på. Jag älskar IT, och kommer alltid jobba inom det. Jag kommer jobba med antingen programmering/sysadmin jobb framöver efter utbildning.
Citera
2018-09-15, 03:51
  #9
Medlem
Captinheros avatar
Är i exakt samma sits. Känner att jag har missat en massa saker jag vill göra. Resa testa saker nya upplevelser etc. känns som man enbart jobbat sen plugget. Så bara att köra på
Citera
2018-09-15, 03:51
  #10
Medlem
patriss avatar
Det är aldrig försent för MC-kort! det är ju nu försäkringen är som billigast när man är lite äldre också. Är mellan 25-30 och har själv en liten kris. Finns så mycket grejer jag vill göra. Men en grej som har kommit med åren är att jag har slutat bry mig vad folk tycker, så skönt! Skulle bl.a vilja bila på västkusten i USA, besöka Australien/Nya Zeeland, Skaffa MC-kort och åka till Norge, Irland o.s.v. Vet inte varför men jag har fått för mig att livet efter 30 blir så himla tråkigt och stelt.
Citera
2018-09-15, 04:00
  #11
Medlem
jah_man2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qxre
Ursäkta mig, men du är troligen inte seriös/full/påverkad av någon substans som får ditt sinne att vara i obalans. Men jag vet vad jag gör karriärsmässigt. Jag kommer inte torka dig ur arslet, det kan du vara säker på. Jag älskar IT, och kommer alltid jobba inom det. Jag kommer jobba med antingen programmering/sysadmin jobb framöver efter utbildning.

Jag är jätteseriös. Din fråga var ju från början hur man gör spännande saker när man närmar sig trettio år? Ber så hemskt mycket för att jag kommenterade en person som snart ska börja på universitet i slutet av 20-årsåldern.

Som sagt, om dina drömmar inte infinner sig när du fyller 40 så är du välkommen att torka mig i röven.

Mvh. Din framtida arbetsgivare.
Citera
2018-09-15, 07:01
  #12
Medlem
Det är nog ganska vanligt att känna vid 30-strecket.
Livet rullar på och man har varit förnuftig tillräckligt, bostad, utbildning osv dags att liksom spåra ur lite....
MC, fallskärmshopp och skepparexamen är väl hyfsat vanligt att krisa sig igenom vid 30.

Den blir lite värre vid 40, för då har man kommit halvvägs....bara utför sen och snabbt går det.
Vid 40 kör du en klassiker, separerar, odlar långt hår eller skägg och börjar träna Crossfit.
Kanske iofs Triathlon det verkar vara den nya grejen för medelålderskris.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback