Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-09-14, 15:41
  #25
Medlem
Krickerts avatar
Fan vad jag är trött på dessa trådar om folk som påstår sig få psykos som inte har en jävla aning om vad en psykos är.

Nej,du har inte fått någon psykos

Men röka verkar verkar ju inte vara din grej.

Så varför fortsätter du?

Det är inte coolt att röka,speciellt om man mår dåligt av det.

Men om man gillar det så ska man så klart klippa en hövding.
Citera
2018-09-14, 22:37
  #26
Medlem
HighwayDelights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AndersJohanssen
Svagt psyke som i en speciell genuppsättning som gör en mottaglig för psykos.

Ts: Det där är inte din kopp te.

Jag har hört om folk som snear utan gräs. Läskigt är det.
Citera
2018-09-14, 22:38
  #27
Medlem
HighwayDelights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sainsburys
Det här håller jag med om. Det låter som du kanske är deprimerad eller har ångest TS som gör att du inte mår bra när du röker.

Nu vet jag inte hur mycket du röker, men du kanske ska testa en lägre dos om du planerar att röka igen. Men det låter som att du inte bör röka alls om det är så att du är deprimerad och/eller lider av ångest.

Något tynger onekligen TS, och det är tråkigt att vederbörande inte fått samma mentala hjälp som jag fått från rökat.
Citera
2018-09-14, 22:41
  #28
Medlem
HighwayDelights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scorpiorizing
Jag vet folk som har ännu mer skevt psyke än mig som tycker cannabis funkar jättebra för dem. Så det är nog inte det.

Då har det funkat bra för dem i terapeutiskt syfte, har man svagt psyke kan man nog snea på vadsomhelst.
Citera
2018-09-14, 22:51
  #29
Medlem
Rufoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HighwayDelight
Folk med ett svagt och skevt psyke ska låta bli rökat.
Det här var det första jag tänkte när jag läste trådskaparens märkliga inlägg. Känner inte igen mig för fem öre.

Vissa ska nog inte hålla på med rökat.

Själv har jag just tagit en lagom dos LSD och ska strax tända en feting indica, helt utan problem, precis som vanligt.

Vad jag försöker säga är att antingen är man skapt för det inre ögat, eller så är man bara en höna som drömmer om att kunna flyga, men som bara blir höjdsjuk av minsta lilla flygtur.. Ta ett glas rödvin istället, kanske med några ostkex och lite annat mumsmums. Var glad över det lilla. Det finns flera vägar till Eldorado.
__________________
Senast redigerad av Rufos 2018-09-14 kl. 23:03.
Citera
2018-09-14, 23:00
  #30
Medlem
Ranndalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HighwayDelight
Folk med ett svagt och skevt psyke ska låta bli rökat.
Det håller jag med om. Men tror inte nödvätningis det betyder att TS eller någon annan som får ångest/panikattack av cannabis har svagt psyke.

Såg någon studie som visade att vi har en gen som kan förutspå om man lättare kan få ångest av cannabis. Har man genen och ofta "snear" av röka betyder det inte att man har svagt psyke, men att man inte tål cannabis.

Inte konstigt att det skulle kunna vara så. Alla känner väl någon som t.ex. inte kan dricka alkohol.
__________________
Senast redigerad av Ranndall 2018-09-14 kl. 23:06.
Citera
2018-09-14, 23:12
  #31
Medlem
Lekbarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scorpiorizing
Hm okej. Mina symptom stämmer in på psykos.


Du får panikångest, då känns det som att du ska dö. Psykos är när du inte kan skilja på vad som är verkligt och vad som inte är verkligt te x hallucinationer som är lika "verkliga som verkligheten" och paranoida vanföreställningar som att folk är ute efter dig. Detta är inget som bara håller i sig till dess att ruset går bort. Det kan vara i dagar/veckor/månader även med hjälp utav antipsykotiska mediciner. Jag har fått psykos en gång, jag blev inlagd och vistades 14 dagar på psykiatriska intensiv vårdavdelningen PIVA. Hade full on hallucinationer där jag såg folk ha sex runt omkring mig, hade konversationer med mina vänner och deras släktingar som absolut inte var där men det trodde jag förstås, hörde viskande röster när jag gick omkring. När folk pratade så hörde jag inte vad de egentligen sa utan det byttes ut till hemska saker. När jag hade kollapsat på golvet och läkaren gav mig något lugnande medel i flytande form hörde jag henne säga " Du måste dricka det här, du är benzo beroende, vi måste göra dig hjärndöd."

Det var det mest traumatiska jag någonsin varit med om....

Du får inte psykos när du röker och mår dåligt, du snear och får panikångest. Panikångest är något otroligt obehagligt, som du säger det känns som att du kommer att dö. Mitt råd är att röka mindre, rök bara ett bloss och då menar jag ett. Det tar tid innan cannabis får full effekt, vänta 30 minuter och ta 2 bloss om du inte är bäng nog. Köp inte det fetaste rökat, köp hellre någon standard/bush weed. Du behöver inte det starkaste rökat om du har noll tolerans och får otrolig ångest utav Cannabis, du behöver det motsatta.

Att få ångest i olika former när man röker är vanligt, folk löser det genom att röka mindre mängder eller ta benzo samtidigt för att neutralisera ångesten och få ett mjukt och fint rus . En stesolid/Xanor/Iktrovil innan du röker kommer lösa ditt problem. Du är säkert väldigt ung så jag borde förstås inte säga det här.... Drugs are bad mmmkay?
__________________
Senast redigerad av Lekbarn 2018-09-14 kl. 23:22.
Citera
2018-09-14, 23:38
  #32
Medlem
Lekbarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HighwayDelight
Då har det funkat bra för dem i terapeutiskt syfte, har man svagt psyke kan man nog snea på vadsomhelst.

Vad menar du med svagt psyke? Jag har massor med olika diagnoser men har tagit höga doser utav i stort sätt alla droger. Älskade psykedeliska droger som svamp och LSD när jag var yngre. Fick otrolig hjälp utav dessa ur min depression. Tar idag Ketamin analoger i syfte att hålla min depression under kontroll.

Jag är psykiskt sjuk men har genomlevt fler trauman än jag kan räkna och då menar jag trauman! Normala människor hade fan inte klarat det, dem hade fan hoppat från en bro direkt.

Jag skulle säga att de som är vana vid att världen är skev kan hantera en skev resa bättre än en människa som aldrig flyger på egen hand. Shamaner var individer med vad du skulle säga svagt psyke, de var mycket ofta schizofrena. Se vad Terence McKenna har att säga:

Terence McKenna: On Shamanic Schizophrenia and Cultural Healing

https://www.wilderutopia.com/perform...tural-healing/
Citera
2018-09-15, 01:59
  #33
Medlem
Rufoss avatar
Nu kan jag inte redigera mitt senaste inlägg i den här tråden. Det är försent. Men glöm allt jag skrev.. Endast en naiv dåre skulle kunna tala om hur lättvindigt det är att blanda dessa två substanser. Det finns inget facit där ute.

I alla fall, allt det som TS beskriver är fullt möjligt och kan faktiskt hända vem som helst. Dessa preparat blottlägger våra sinnen för en mycket främmande, och ibland skrämmande värld.. Något som ingen enskild individ kan tygla eller förstå sig på fullt ut, eftersom att allting är så oerhört individuellt.

Snacket är så enkelt. Det är är lätt att prata om att ta droger, tills man ligger ner i duschen med tankarna flygandes åt alla håll, och man vill spy upp något som inte ens finns i magsäcken. Jag har just kommit ut på andra sidan.
__________________
Senast redigerad av Rufos 2018-09-15 kl. 02:56.
Citera
2018-09-15, 04:13
  #34
Medlem
Flusons avatar
Asså! Ibland, speciellt om man inte har rökt på ett tag och börjar puffa på en gås med bra röka, så kan det kännas lite trippigt typ. Menar inget visuellt utan mentalt, vissa freakar ur helt enkelt för att effekten och själva upplevelsen i sig blir för intensiv att hantera för personen. Jag har sett personer börja gråta på röka

Upplevelsen kan kännas lite "psykotisk" vilket är förståeligt, men det är absolut ingen "haschpsykos" som många påstår sig få. En psykos som förmodligen legat latent hos en människa kan eventuellt utlösas av Cannabis, det är mycket möjligt men risken är så minimal att drabbas så att det är inget man behöver oroa sig för. En psykos går inte över på några timmar

Till er "pyskos-drabbade", pröva att slappna av när ni röker och börja med några bloss och känn av, det är bara att tacka nej när det blir ens pass. Men som sagt, det är väldigt, VÄLDIGT viktigt att bara lära sig SLAPPNA AV när man röker och bara acceptera att man blir sinnesförändrad. Och vara bland ett schysst umgänge om man inte är själv dvs. Good vibes good times
Citera
2018-09-15, 09:33
  #35
Medlem
Bara för att du får en dålig upplevelse på cannabis har du inte fått en psykos, du får kraftig ångest. Tro mig, jag vet att det är jävligt obehagligt men det är ingen psykos.

Om du upplever de här grejerna så sluta rök cannabis. Vissa får ångest när de har druckit ett par öl, andra av en lina tjack och vissa börjar slåss på benso. Alla droger är inte för alla. Vänta tills du blir äldre, +25, och prova då igen.
Citera
2018-09-15, 09:46
  #36
Medlem
Detevigaavigas avatar
du ska inte hålla på med droger. du verkar ha för lågt IQ för att kunna njuta
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback