Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
Svara
2018-09-13, 18:46
  #37
Medlem
FuGeeLalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krickert
Det går inte att torka dom och röka då?

Fast det kanske är lika äckligt som att tugga dom...?
Att röka svamp låter inte alls nyttigt. Dra ner massa sporer i lungorna, förvisso rök men still
Citera
2018-09-13, 19:30
  #38
Medlem
Krickerts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FuGeeLala
Att röka svamp låter inte alls nyttigt. Dra ner massa sporer i lungorna, förvisso rök men still
Jag har rökt torkat Cubensis men jag kommer inte ihåg om det gav någon effekt.
Citera
2018-09-14, 18:16
  #39
Medlem
TrikkFukks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Siktarn
Flugsvamp har endast sån här effekt på mytomaner... Det är bara testa själv och eller läsa sig runt. För oss andra så får vi möjligtvis ett lite energiskt rus följt av lite konstiga drömmar under sömnen.

Finns inga fucking '' tomtar'' i andevärlden heller. Finns heller inga psykedeliska substanser som endast ger hallucinationer effekt på få personer men blanda inte in cannabis i detta.

Håller med. Att ts fick lite vägledning av en tomte tror jag inte heller ett dugg på. Men däremot att spy och må allmänt skevt är säkert helt sant.
Citera
2018-09-14, 23:17
  #40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krickert
Jag har rökt torkat Cubensis men jag kommer inte ihåg om det gav någon effekt.
Nej! Det aktiva ämnet har en sån kokgrad att du kan inte ens förånga det, andas och få effekt utan det förstörs vid låga grader.

Dessutom har jag för mig att det aktiva ämnet behövs konverteras till annat ämne i/genom kroppen precis som thc som konverteras till annat ämne dock vid uppvärmning!
Citera
2018-09-16, 08:57
  #41
Medlem
Wueterichs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Siktarn
Nej! Det aktiva ämnet har en sån kokgrad att du kan inte ens förånga det, andas och få effekt utan det förstörs vid låga grader.

Dessutom har jag för mig att det aktiva ämnet behövs konverteras till annat ämne i/genom kroppen precis som thc som konverteras till annat ämne dock vid uppvärmning!

Enligt min knarkbok så konverteras ibotensyra till muscimol vid torkning och muscimol är ämnet som orsakar hallucinationer.

Annars kan man koka och dricka som te, kroppen bryter mycket riktigt inte ner den aktiva substansen och fattiglappar har enligt diverse beskrivningar druckit flygsvampsurin för att bli höga.
Citera
2018-09-16, 11:05
  #42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wueterich
Enligt min knarkbok så konverteras ibotensyra till muscimol vid torkning och muscimol är ämnet som orsakar hallucinationer.

Annars kan man koka och dricka som te, kroppen bryter mycket riktigt inte ner den aktiva substansen och fattiglappar har enligt diverse beskrivningar druckit flygsvampsurin för att bli höga.
Nu var det faktiskt cubensis vi pratade om och det är inte bevisat att muscimol skulle ha en hallucinogensk effekt kolla här (dokumentär där de tar muscimol i ren form) https://m.youtube.com/watch?v=Lq3S6Ktj1Nk
En av ca 5 fick liten effekt av hög dos
Citera
2018-09-16, 21:59
  #43
Medlem
jag har hört att om man dricker urinet av ett djur/människa som tagit röd flugsvamp så får man en bättre upplevelse eller om det var att man får mindre biverkningar, nåt i den stilen. Levern filtrerar tydligen bort något ämne. Är det någon som vet om detta stämmer?
Citera
2018-09-18, 19:08
  #44
Medlem
Elmonstrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knibis
jag har hört att om man dricker urinet av ett djur/människa som tagit röd flugsvamp så får man en bättre upplevelse eller om det var att man får mindre biverkningar, nåt i den stilen. Levern filtrerar tydligen bort något ämne. Är det någon som vet om detta stämmer?

Jag tror inte att man får en bättre tripp men det som händer är att levern inte skadas av gifterna från flugsvampen.
Citera
2018-09-20, 17:00
  #45
Medlem
Anonymt.konto12s avatar
Grym rapport och att du vågade
Citera
2018-09-20, 18:19
  #46
Medlem
GoggeGogeliuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knibis
jag har hört att om man dricker urinet av ett djur/människa som tagit röd flugsvamp så får man en bättre upplevelse eller om det var att man får mindre biverkningar, nåt i den stilen. Levern filtrerar tydligen bort något ämne. Är det någon som vet om detta stämmer?

Är ingen mykolog men finns väl inget i just Röd flugis som går hårt åt levern? (till skillnad fr vit som förutom inte ger någon tripp är livsfarlig i största allmänhet).

Trippade lite i min ungdom på diverse svamp och kaktusar. Min erfarenhet är att det är ett utmärkt substitut för en hard-core alkis (likt undertecknad) - bättre än att bomba på med bens och sabba toleransen...

Man kanske skulle gå ut i skogen på en svampplockartur!? Toppslätskivlingen är ju ett säkert kort!
Citera
2019-10-18, 19:37
  #47
Medlem
StoffeAPBTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BarbaKlet
Vad har du för hundjävel? Så oskönt att möta en lös hund om det är en stor schäfer eller nån äcklig amstaff....medan ägaren lallar runt som nåt drägglande miffo och pratar med tomtar....
Fy fan håll dig hemma när du tramsar med sånt där. Hederligt folk ska fan inte behöva möta såna jävla losers ute i naturen.
Nog för att jag håller med om att man inte ska ta med sig sin hund ut om man ska trippa, men vad fan har du för hundsyn? "nån äcklig amstaff", en av dom mest människokära raserna som finns (om den inte är misskött, men då kan alla hundar bli farliga). Usch, spyr på såna nollor som drar förutfattade meningar med noll koll.


F.ö, hittade den här när jag googlade upp om flugsvamp. Väldigt intressant! Undrar om man kanske skulle ta med sig en påse imorgon på dagen när man är ute och går med sin "äckliga" hund i skogen . Måste man ha en svamptork, eller går det bra att torka dom i rumstemperatur? Eller behöver man värmen för att omvandla giftet? Antar iaf att så är fallet, isf får jag vänta tills nästa vecka och hoppas på att dom inte dör innan dess. Bör man skölja dom ordentligt, eller bör man undvika att skölja av dom?
Citera
2019-10-20, 21:25
  #48
Medlem
makduis avatar
Undrar vad som hade hänt om du bara återdoserat och återdoserat varje gång du kom ner.. Du hade levt i tomteland för evigt XD
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback