Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-09-11, 19:37
  #27109
Medlem
PK-befriads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Var finns en sådan filmsnutt?

Jag har aldrig sett någon heila, men har å andra sidan bara sett en mindre del av alla filmer från Kungsträdgården.
Tror tjommen drar en vals för oss. Har inte sett något heilande.

För varje concern troll som försöker desarmera AfS så borde vi sätta upp en judenäsa. Dessa täcker några av trådens fall: 👃👃👃👃👃👃👃👃👃👃👃👃👃
__________________
Senast redigerad av PK-befriad 2018-09-11 kl. 19:40.
Citera
2018-09-11, 19:46
  #27110
Medlem
oldtimedrunks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adolf512
Autistiskt trams ingen vettig människa bryr sig om.

Tror tyvärr att kasselstrand är lite naiv
-martin hagwall med flera uteslöts inte.
-de trodde att folket skulle rösta på dem om de hade bra politik och bra företrädare.
-försökte kopiera Trump men förstod inte att Trump fick röster genom att säga vad den korkade massan ville höra.

Om man inte tar platser så är parlamentarisk verksamhet typ meningslöst, nu hade säkert AfS viss metapolitisk påverkan men frågan är om partiverksamhet är det bästa sättet att uppmärksamma en fråga? (ex återvandring).

Tror tyvärr att det kommer gå illa för AfS, partier som inte anpassar sig efter väljarnas vanföreställningar, låga intelligens och ointresse för större frågor kommer förbli promillepartier.
Afs har inte bildats för att anpassa sig, behövs inte ett nytt parti som anpassar sig. När väljarna inser att inget kommer hända med SD kanske de kommer över, men detta val var de inte redo. Det är bara att inse, att sålänge de flesta svenskar lever ett skyddat medelklassliv kommer de inte chansa att ge makten till oprövade partier.

Synd att folk inte kan tänka långsiktigt och se vad dagens demografiska tendenser leder till om 10-100år.
Citera
2018-09-11, 19:47
  #27111
Medlem
HotPopcorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Agens56
Nej men Hitler verkade i sin samtid och han om någon förstod vad som gick hem och vad som inte gjorde det. AfS-töntarna däremot har verkligen noll koll. De hade lika gärna kunnat åka till Ryssland och predikat pacifism, nedrustning och feministisk utrikespolitik.

Sociala mongon utan fingertoppskänsla kommer ingenstans i politiken. Trump förstår sig så klart ganska bra på människor, deras drivkrafter, styrkor och svagheter, annars hade han inte kommit dit han kommit.

Ja, och ett vinnarrecept i USA behöver knappast ett vinnarrecept i Sverige. Att ta efter och tjata om "Hög energi" och "Dränera träsket" tror jag är lika effektivt som att börja röka samma piptobak som Albert Einstein för att kunna få nobelpris i fysik.

Alla måste hitta sin egen unika väg. Det är inte många som lyckas bara genom att kopiera de som redan nått framgång. Jag tycker AfS redan har tillräckligt med eget, men Trumperiet kan gott skalas bort.
Citera
2018-09-11, 19:47
  #27112
Medlem
Hexen666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adolf512
Tror tyvärr att det kommer gå illa för AfS, partier som inte anpassar sig efter väljarnas vanföreställningar, låga intelligens och ointresse för större frågor kommer förbli promillepartier.

Antagligen det mest deprimerande jag läst under hela året
Citera
2018-09-11, 19:48
  #27113
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PK-befriad
Tror tjommen drar en vals för oss. Har inte sett något heilande.

För varje concern troll som försöker desarmera AfS så borde vi sätta upp en judenäsa. Dessa täcker några av trådens fall: 👃👃👃👃👃👃👃👃👃👃👃👃👃

Du måste väl ändå hålla med om att Hagwall inte föregick med gott exempel om vi ska utkräva ansvar av andra. Har han inte bättre saker för sig än att klistra näsor på affischer så ska han kanske inte ssitta i partiledningen. Bara en tanke.

Han fick i alla fall en reprimand men vad ska vi med killen till?
Citera
2018-09-11, 19:49
  #27114
Medlem
PK-befriads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hexen666
Antagligen det mest deprimerande jag läst under hela året
Killen är en nazistbesatt israelfanatiker. Ett troligt concern troll. Kanske till och med jude. Han vill inte AfS väl.

För adolf512: 👃
Citera
2018-09-11, 19:50
  #27115
Medlem
Några lärdomar för framtiden.

Man kan inte förutspå valresultat utifrån Facebook-likes.

Inte heller utifrån storleken på trådar på Flashback.

Man kan inte lita på kategorin ”övriga” i OU. Yougov sa 4,8 med F! exkluderat. Det kommer att bli en bråkdel av det.

SD-väljare är inte mer benägna att rösta på ett invandringskritiskt uppstickarparti än andra.

Jag hade fel på varje punkt ovan, i synnerhet den sista, och därför trodde jag att ett riksdagsinträdet låg inom räckhåll.

Vad vi har lärt oss i det här valet är även att de traditionella opinionsinstituten verkar ha förbättrat sina metoder och att vi kanske kan börja lita på t.ex. Demoskop. Det är alltså först när vi börjar få siffror från Demoskop som vi har något att ta på. Stor medlemstillströmning framöver är positivt men det är inte förrän jag ser AfS i Demoskop som jag tror att det är något annat än ett promilleparti.
Citera
2018-09-11, 19:54
  #27116
Medlem
Doktor Porks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PK-befriad
Killen är en nazistbesatt israelfanatiker. Ett troligt concern troll. Kanske till och med jude. Han vill inte AfS väl.

För adolf512: 👃
Framförallt verkar han ju gilla MED för genomtänkt utrikespolitik därför att de gillar EU och NATO. Han tillhör ju oavsett inte AfS målgrupp.
Citera
2018-09-11, 20:00
  #27117
Medlem
trueforgoods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Friherr
Några lärdomar för framtiden.

Man kan inte förutspå valresultat utifrån Facebook-likes.

Inte heller utifrån storleken på trådar på Flashback.

Man kan inte lita på kategorin ”övriga” i OU. Yougov sa 4,8 med F! exkluderat. Det kommer att bli en bråkdel av det.

SD-väljare är inte mer benägna att rösta på ett invandringskritiskt uppstickarparti än andra.

Jag hade fel på varje punkt ovan, i synnerhet den sista, och därför trodde jag att ett riksdagsinträdet låg inom räckhåll.

Vad vi har lärt oss i det här valet är även att de traditionella opinionsinstituten verkar ha förbättrat sina metoder och att vi kanske kan börja lita på t.ex. Demoskop. Det är alltså först när vi börjar få siffror från Demoskop som vi har något att ta på. Stor medlemstillströmning framöver är positivt men det är inte förrän jag ser AfS i Demoskop som jag tror att det är något annat än ett promilleparti.

Jag kan sätta min högra pungkula att majoriteten av dessa nästan 60k likes är köpta. Inte en chans i helvetet att så många skulle gilla dem, i alla fall inte öppet på Facebook. Det skulle var intressant att gå igenom dessa likes...

I övrigt finns det massa med anledningar att dom inte fick fler röster:

- Nybildat parti med minimal medial uppmärksamhet (visste ens 4% av svenskarna vilka de var?).
- För radikala och högljudda för att det skulle gå hem hos den stora massan, särskilt när SD finns som blivit liberalare och mer folkliga men ändå fokuserar på invandingen vilket går hem i stugorna.
- Fler öppna antisemiter på deras riksdagslista (inte minst Martin Hagwall med judenäse-filmen).
- Frontfigurerna för unga. Svårt för medelålders och uppåt att ta så pass unga politiker på allvar.
- Ställde inte upp i Landsting och Kommun vilket ger ett oseriöst intryck.
- Finns mängder med fler anledningar men kommer inte på fler just nu...

Den stora gåtan, vilket inte hör till denna tråden dock, är att SD inte fick fler röster. Mycket oväntat.
__________________
Senast redigerad av trueforgood 2018-09-11 kl. 20:06.
Citera
2018-09-11, 20:01
  #27118
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PK-befriad
Tror tjommen drar en vals för oss. Har inte sett något heilande.
Citat:
Ursprungligen postat av redness
Det här tror jag är ett missförstånd, ingen heilade vad jag såg eller sett i efterhand. Kanske misstog för ok-tecken?

Ja. Kan han inte bevisa det han påstår så får man utgå ifrån att han ljuger.

Det var ju många poliser närvarande i Kungsträdgården. Allt filmades dessutom. Och då en "hitlerhälsning" i dessa sammanhang är en solklar HMF (enligt nuvarande lag) så borde detta varit polisanmält vid det här laget.

Men då ingen polisanmälning verkar ha kommit in, så får man anta att det aldrig har hänt.
Citera
2018-09-11, 20:02
  #27119
Medlem
PK-befriads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av redness
Du måste väl ändå hålla med om att Hagwall inte föregick med gott exempel om vi ska utkräva ansvar av andra. Har han inte bättre saker för sig än att klistra näsor på affischer så ska han kanske inte ssitta i partiledningen. Bara en tanke.

Han fick i alla fall en reprimand men vad ska vi med killen till?
Ja det var inte så valtaktiskt smart även om judenäsan är väldigt rolig. Personligen tycker jag att AfS inte bör lyfta judefrågan utan hålla sig till att motarbeta globalismen i stort. Judefrågan kan memekrigare på internet sköta.
Citera
2018-09-11, 20:04
  #27120
Medlem
trueforgoods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PK-befriad
Tror tjommen drar en vals för oss. Har inte sett något heilande.

För varje concern troll som försöker desarmera AfS så borde vi sätta upp en judenäsa. Dessa täcker några av trådens fall: 👃👃👃👃👃👃👃👃👃👃👃👃👃

Well, detta kan kanske tolkas som att heila?

https://youtu.be/RWOXIIVcNYs?t=1m58s
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback