• 40 810 online
  • 1 202 658 medlemmar
  • 62 233 543 inlägg
  • 6
  • 7
2018-09-05, 13:17
Avstängd
8711s avatar
Ah, nu uppmärksammas vår pastor och bönegrupp i media!

Be sju gånger om dagen på era bara knän att SD blir största parti och att den enda värdiga statsministerkandidaten Jimmie Åkesson blir statsminister.

Citat:
Kristna profilen: ”Be för SD som största parti”

När det kristna rockbandet Jerusalem kopplades till Sverigedemokraterna blottades en splittring inom frikyrkorörelsen.

Sedan de kristna väljarna flytt från KD har SD vunnit mark och tagit strid om Sveriges runt 500 000 kyrkobesökare.

I frikyrkornas infekterade debatt går en Livets Ord-pastor nu till politiskt angrepp mot SD i predikstolen – samtidigt som en annan frikyrkoprofil sprider profetian han ska ha fått från Gud:

– Vi ber att Sverigedemokraterna blir det största partiet i höst.

https://www.expressen.se/nyheter/val...storsta-parti/
Citera
2018-09-05, 13:37
Medlem
MagnusBengtsens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bill-N
Pastorn verkar lite stollig. Bör vi bedja för pastorn? Jag svarar nej på de tre frågorna. Jag förstod inte vad som var dåligt med decemberöverenskommelsen. Jag tycker det är bra med samarbete. DÖ gäller fortfarande till en viss tidpunkt.

Men du är ju en regimlojal fitta. Klart DÖ inte var ett problem för dig. Du är ju för massinvandringen och mångkulturen. Själva poängen med DÖ var att isolera SD i riksdagen i 8 år. Det gillar ju du att det sker oavsett på vilket sätt det nu händer.
Citera
2018-09-05, 14:55
Avstängd
8711s avatar
Fullsatt hos vår SD-pastor. Bönegruppen växer!

Citat:
En bön för Jimmie Åkessons frälsning

Martin Aagård möter den sverigedemokratiska väckelserörelsen inom frikyrkan.

Fredagen den 12 januari i år, någon gång mellan fyra och fem på morgonen, vaknade Lars Enarson med ett ryck i sin lägenhet i centrala Jerusalem.

Han hade nåtts av ett budskap.

Ett tilltal.

Citat:
Orden kom för honom med både kraft och klarhet. Han förstod att det måste vara Gud som talade.

Han greppade mobiltelefonen.

Ord för ord skrev han ner Herrens budskap.

Det som sker nu i Sverige ingår i en medveten strategi att bryta ner samhället för att kunna införa antikrists diktatur. De enda som erbjuder ett alternativ till denna utveckling är Sverigedemokraterna.

https://www.aftonbladet.se/kultur/a/...sons-fralsning
Citera
2018-09-05, 15:06
Medlem
Det här visar tydligt att frikyrkan måste utrotas. Det räcker inte att den självdör inom två generationer. Det måste lagstiftas.
Citera
2018-09-09, 14:46
Medlem
LanthandelRecordss avatar
Är vi redo för en ny tid? Jag är det, nu tar vi och hoppas och ber för en ny regering och att Sverige skall gå åt en positiv riktning istället för den globalistiska och mångkulturella som leder in i mörkret.
Citera
2018-09-09, 15:13
Avstängd
karlduschs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 8711
Fullsatt hos vår SD-pastor. Bönegruppen växer!

https://www.aftonbladet.se/kultur/a/...sons-fralsning

Man ska dra öronen åt sig litegrann när man hör om personliga tilltal från Gud eller änglar, det kan vara helt andra krafter som ligger bakom.

Tyvärr tror jag att den onde har lika lätt för att utnyttja nationalism som socialdemokrati eller liberalism för att bygga upp antikrists diktatur. Just nu verkar det som han lagt allt krut på globalismen, men det är ju knappast som han inte har en plan B om populismen och nationalismen visar sig vara starkare.

Hoppas såklart Enarson har rätt.
Citera
  • 6
  • 7