Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-04-22, 19:58
  #1177
Medlem
smoerreboms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gubbtjyven73
Prova väljarbarometern så får du kanske lite idé.
Den är troligen byggd av våra vänsterfolk men det får man räkna med.
är AfS och MED med i väljarbarometerkompasser som satts ihop att konspirationsmedierna menar du

Angående AfS och "åstadkomma något" alltså om de kommer in i riksdagen så kommer i vart fall sju partier att gå ut ur rummet när de kommer in och ta avstånd ifrån dem i almedalen och överallt så hur ska de kunna åstadkomma något?
Citera
2018-04-24, 22:35
  #1178
Medlem
Ett parti som ger mer makt åt folket:
  • Vid varje deklaration får man välja ett antal utgftsområden som man vill att det ska satsas mer pengar på. Efter några år ser man vad politikerna satsat på som folket inte vill ha.
  • Vid varje deklaration erbjuds man också att betala frivillig skatt. Den kan också destineras. Avslöjande för de som säger sig "gilla" skatt.
  • Skattelotteri. För varje tusenlapp man betalar in i inkomstskatt får man en lott. Några lyckliga vinnare får sen ett år utan att behöva betala inkomstskatt..
  • De som tar större ansvar för den framtida miljön får lägre skatt som pensionär. Gäller alla som inte har alstrat några barn.
  • Vid varje allmänt val genomförs också en folkomröstning om vilket skattetryck folket vill ha under den kommande mandatperioden. Budgetarna får sedan anpassas efter det.
Citera
2018-06-30, 00:09
  #1179
Medlem
Hur kommer Sveriges Framtid bli?

Vi har nu ett politiskt parti SVENSKA PARTIET som ska arbeta för folket och med folket.Det förtroende som folket ger politikerna i riksdagsvalen om att de ska främja för det som de lovade folket att göra,men gör ändå inte det är ganska dåligt förtroende politikerna visar tillbaka till folket.Tycker ni också att det är dåligt av partier som lovar men håller inte det?Vårt politiska parti ska hela tiden göra allt som majoriteten av folket vill att vi ska göra,genom Valstugan.se Där lägger vi in en massa motioner från oss och från andra politiska partier.När det har gått ett par veckor så tittar vi hur många från folket som har röstat på en motion,då ser vi om majoriteten på JA eller NEJ är störst.Om våra politiker kommer att sitta i Riksdagen,Kommuner eller i Landstingen,så kommer de motioner som kommer upp i dessa att avgöra vad våra politiker SKA rösta,är det en motion som lades fram i Riksdagen då har vi 3 veckor på oss att bestämma vad vi ska rösta,men vi lägger ut den motionen på vår valstuga för att få veta vad folket vi att vi ska rösta,blir det en majoritet på JA då kommer alla våra politiker i riksdagen rösta JA.Så här ska vårt politiska parti Svenska Partiet arbeta för folket med folket och detta kallas för DEMOKRATI.Tycker ni att detta låter bra för att kunna framhäva demokratin i Sverige? Vill ni bli med i detta Demokratiska politiska parti? I så fall är ni hjärtligt välkomna att höra av er till mej.Vill ni veta vad våran valstugan är kan ni gå in på valstugan.se och där kan ni rösta på olika riksfrågor,på Valstugan kommer det snart nästan 150 stycken Riksfrågor med motioner,på en del blir det bara ett förord på motionsfrågan.Vårt politiska parti behöver många medlemmar och vi vill att många kommer att rösta på vårt Svenska Partiet i Riksdagsvalet nu i September 2018.
__________________
Senast redigerad av SvenskaPartiet 2018-06-30 kl. 00:17.
Citera
2018-06-30, 00:18
  #1180
Medlem
Provocative2.0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvenskaPartiet
Vi har nu ett politiskt parti SVENSKA PARTIET som ska arbeta för folket och med folket.Det förtroende som folket ger politikerna i riksdagsvalen om att de ska främja för det som de lovade folket att göra,men gör ändå inte det är ganska dåligt förtroende politikerna visar tillbaka till folket.Tycker ni också att det är dåligt av partier som lovar men håller inte det?Vårt politiska parti ska hela tiden göra allt som majoriteten av folket vill att vi ska göra,genom Valstugan.se Där lägger vi in en massa motioner från oss och från andra politiska partier.När det har gått ett par veckor så tittar vi hur många från folket som har röstat på en motion,då ser vi om majoriteten på JA eller NEJ är störst.Om våra politiker kommer att sitta i Riksdagen,Kommuner eller i Landstingen,så kommer de motioner som kommer upp i dessa att avgöra vad våra politiker SKA rösta,är det en motion som lades fram i Riksdagen då har vi 3 veckor på oss att bestämma vad vi ska rösta,men vi lägger ut den motionen på vår valstuga för att få veta vad folket vi att vi ska rösta,blir det en majoritet på JA då kommer alla våra politiker i riksdagen rösta JA.Så här ska vårt politiska parti Svenska Partiet arbeta för folket med folket och detta kallas för DEMOKRATI.Tycker ni att detta låter bra för att kunna framhäva demokratin i Sverige? Vill ni bli med i detta Demokratiska politiska parti? I så fall är ni hjärtligt välkomna att höra av er till mej.Vill ni veta vad våran valstuga är kan ni gå in på valstuga.se och där kan ni rösta på olika riksfrågor,på Valstugan kommer det snart nästan 150 stycken Riksfrågor med motioner,på en del blir det bara ett förord på motionsfrågan.Vårt politiska parti behöver många medlemmar och vi vill att många kommer att rösta på vårt Svenska Partiet i Riksdagsvalet nu i September 2018.
Först o främst.
Köp er en dator med space o entertangent.

Efter det så är jag glad om ni inte får någon makt eftersom ni ska göra det befolkningen vill. Befolkningen kommer vilja ha gratis välfärd i toppklass samtidigt som de ska slippa betala skatt.
Befolkningen kommer vilja ha kraftiga tag mot kriminella samtidigt som deras brott inte ska räknas som allvarliga.
Ett parti som ert skulle köra ner landet i en avgrund på ett år.
Citera
2018-07-30, 17:21
  #1181
Medlem
BestCoast.s avatar
När drar valrörelsen igång? Eller den kanske rent av redan dragit igång? En och en halv månad till val och man ser inga debatter eller liknande på tv?

Vet inte om inlägget placerades rätt, men hittade ingen lämplig tråd.
Citera
2018-07-30, 18:05
  #1182
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BestCoast.
När drar valrörelsen igång? Eller den kanske rent av redan dragit igång? En och en halv månad till val och man ser inga debatter eller liknande på tv?

Vet inte om inlägget placerades rätt, men hittade ingen lämplig tråd.

Nu tittar jag förvisso inte på TV, men tycker att det är rätt tyst. Det räcker med att de sista veckorna blir intensiva för att det blir uppenbart vilken stor efterbliven idiot Löfven är. Kristersson kommer inte heller gynnas av debatter. Låt oss även hoppas att MP skickar dit Isabella Lövin så ofta som möjligt också. Känns som att etablissemanget redan vet att de har förlorat, och försöker minimera denna förlust så mycket som möjligt genom att bara hålla käften.
Citera
2018-09-05, 22:07
  #1183
Medlem
Vilket parti ska jag rösta på om jag är...

En fattig student? Vilket parti skulle förbättra CSN o.s.v. för oss universitetsstuderande?

Det är allt jag bryr mig om. Jag flyr nämligen landet ändå efter examen.
Citera
2018-09-05, 22:09
  #1184
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Niklas1993
En fattig student? Vilket parti skulle förbättra CSN o.s.v. för oss universitetsstuderande?

Det är allt jag bryr mig om. Jag flyr nämligen landet ändå efter examen.

V, KD och L vill höja studiemedlet.
Citera
2018-09-05, 22:10
  #1185
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trollfeeder
V, KD och L vill höja studiemedlet.

De tre samarbetar väl? Så det spelar ingen roll vilka av de tre jag röstar på isåfall. Tack!
Citera
2018-09-05, 22:11
  #1186
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Niklas1993
De tre samarbetar väl? Så det spelar ingen roll vilka av de tre jag röstar på isåfall. Tack!

Nja, jag vet inte om V och KD är dom bästa av vänner.

Värt att nämna är också att V vill höja bidragsdelen, L och KD vill höja lånedelen.
Citera
2018-09-05, 22:14
  #1187
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trollfeeder
Nja, jag vet inte om V och KD är dom bästa av vänner.

Värt att nämna är också att V vill höja bidragsdelen, L och KD vill höja lånedelen.

Det var en viktig detalj. Då blir det V.
Citera
2018-09-05, 22:14
  #1188
Medlem
CloserToTheHearts avatar
Det är V som gäller för dig isf, helt klart.

Ironin i att rösta V av egoistiska skäl dock
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback