Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-09-03, 17:43
  #793
Medlem
Är även typ 1st 0,25mg xanax och 2st 33cl öl så pass riskabelt?
Citera
2018-09-03, 18:13
  #794
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moasmos
Är även typ 1st 0,25mg xanax och 2st 33cl öl så pass riskabelt?

Det kan bli, har du med dig mer piller vill du ta det.
Och är du ovan vid xanor så blanda inte.
Inte när du ska ut med kollegor.
Allt kan hända, tro oss som säger det.
Citera
2018-09-03, 18:39
  #795
Medlem
VictoryOrValhallas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moasmos
Är även typ 1st 0,25mg xanax och 2st 33cl öl så pass riskabelt?
Nej det är hur lugnt som helst, men börjar du komma över 2 mg utan tolerans och hinkar bärs så finns risken att kvällen kanske blir lite för spännande
Citera
2018-09-03, 18:44
  #796
Medlem
Tack för svar! Om även 0,25 mg är riskabelt för att man börjar spåra så ska jag inte ta med mig någon tablett mer än den. Finns det någon "risk" att jag inte känner av den alls om jag dricker ex. 2-4 öl under kvällen? Alltså att det bara blir "som vanligt" trots tabletten?
Citera
2018-09-03, 19:07
  #797
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moasmos
Tack för svar! Om även 0,25 mg är riskabelt för att man börjar spåra så ska jag inte ta med mig någon tablett mer än den. Finns det någon "risk" att jag inte känner av den alls om jag dricker ex. 2-4 öl under kvällen? Alltså att det bara blir "som vanligt" trots tabletten?

Enbart den mängden är nog ganska riskfri. Speciellt om du tar de nå timma innan du dricker.
Men ta inte med dig mer.
Citera
2018-09-03, 19:58
  #798
Avstängd
KringExs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jaghetermykri
Enbart den mängden är nog ganska riskfri. Speciellt om du tar de nå timma innan du dricker.
Men ta inte med dig mer.

Det behöver inte bli riskfritt bara för att vi pratar om dom doserna. Sen var det en liten, lätt kvinna dessutom. Inte en 100kg karl. Det KAN sluta illa. Som tidigare skrev att du tycker det är skitkul och tar en tablett till, dricker lite mer osv....
nej, spar Xanoren till bakfyllan!
Citera
2018-09-03, 20:05
  #799
Moderator
Morfar-52s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KringEx
Det behöver inte bli riskfritt bara för att vi pratar om dom doserna. Sen var det en liten, lätt kvinna dessutom. Inte en 100kg karl. Det KAN sluta illa. Som tidigare skrev att du tycker det är skitkul och tar en tablett till, dricker lite mer osv....
nej, spar Xanoren till bakfyllan!
Alltför många vägrar lyssna, ibland undrar man varför dessa frågor dyker upp...
Ung tjej + alkohol + benso, ingen bra kombo om man säger så.
Citera
2018-09-03, 20:27
  #800
Avstängd
KringExs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Morfar-52
Alltför många vägrar lyssna, ibland undrar man varför dessa frågor dyker upp...
Ung tjej + alkohol + benso, ingen bra kombo om man säger så.

Så är det
jag har varit där själv... man ställer frågor om hur mkt X man kan blanda med Y men struntar egentligen vad folk skriver och kör på ändå. Man vill bara läsa lite vad folk tycker och tar det inte på allvar
Citera
2018-10-11, 22:20
  #801
Medlem
Blanda alprazolam med alkohol

Hej, har testat alprazolam 3 gånger förut. första gången 2mg andra gången 1mg för att somna efter lsd och sedan en gång efter 1mg.

Jag tänkte köpa nån cider och blanda med 1mg. Vad tror ni blir det skönt flum eller minnesluckor? Kommer det märkas på mig och hur packad kommer jag bli?

(edit: Kan tilläggas att jag är ca 180 och väger ca 65-70 kg)
__________________
Senast redigerad av MahicSubst. 2018-10-11 kl. 22:28.
Citera
2018-10-12, 09:35
  #802
Medlem
EchoesOfSilences avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MahicSubst.
Hej, har testat alprazolam 3 gånger förut. första gången 2mg andra gången 1mg för att somna efter lsd och sedan en gång efter 1mg.

Jag tänkte köpa nån cider och blanda med 1mg. Vad tror ni blir det skönt flum eller minnesluckor? Kommer det märkas på mig och hur packad kommer jag bli?

(edit: Kan tilläggas att jag är ca 180 och väger ca 65-70 kg)

Det finns klart en risk för komplikationer, fast samtidigt behöver det inte följa några bekymmer alls. Du tvingas göra ett riskfyllt beslut och hoppas på det bästa helt enkelt. Med tanke på din ringa erfarenhet hade jag avstått en kombination.

Personligen kombinerar jag bensodiazepiner och alkohol flertalet gånger i veckan, i allt från ’måttliga’ till stora mängder; inte sedan flualprazolam fanns på marknaden har jag haft några bekymmer orsakat av detta. Likväl manar jag till stor försiktighet beträffande just alkohol och bensodiazepiner ihop, och särskilt för er med mycket begränsad erfarenhet och självkännedom under drogpåverkan.
Citera
2018-10-12, 12:41
  #803
Medlem
GoUoDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moasmos
Tack för svar! Om även 0,25 mg är riskabelt för att man börjar spåra så ska jag inte ta med mig någon tablett mer än den. Finns det någon "risk" att jag inte känner av den alls om jag dricker ex. 2-4 öl under kvällen? Alltså att det bara blir "som vanligt" trots tabletten?
Spårämnen (<0,01mg) ger respons på GABA-systemet, således är varningens finger på benso+alkohol oavsett mängd framme. Omdömesförmågan blir ju relativt utsuddad så finns inget bra svar, det visar sig. Att blandmissbruka är ju aldrig bra.
Citera
2018-10-16, 20:56
  #804
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MahicSubst.
Hej, har testat alprazolam 3 gånger förut. första gången 2mg andra gången 1mg för att somna efter lsd och sedan en gång efter 1mg.

Jag tänkte köpa nån cider och blanda med 1mg. Vad tror ni blir det skönt flum eller minnesluckor? Kommer det märkas på mig och hur packad kommer jag bli?

(edit: Kan tilläggas att jag är ca 180 och väger ca 65-70 kg)
Slutade med att jag tog 1 mg och ca 1-2 shots 41% sprit, Kände ej alkoholen alls utan endast lite alprazolam. Både positivt och negativt. Såg ifram emot att prova då jag ej dricker så mycket alkohol då jag tycker det är en av de sämsta drogerna och tänkte att man kanske inte behövde så mycket alkohol vid på verkan av Alprazolam. Då har jag lärt mig att Alprazolam är bättre att blanda med nåt annat eller inget alls. Peace out
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback