Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-09-03, 14:54
  #2185
Medlem
mahutma_homos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fluson
Grejen är den att flualprazolamens avtändning uttrycker sig depressivt, så snabbt och så intensivt. Man liksom slungas in i en depression typ. Jag låg på 1 mg om dagen, som högst 2, och har klivit av och på denna substans ganska så många gånger, och det jag märker är som sagt att den värsta avtändningen är inte så långvarig. Bara några dagar.

Anledningen till varför jag hänvisar till Diazepam är för att den har en lång halveringstid och man kraschar inte lika hårt. Du kan landa relativt lugnt och mjukt med diazepam.

Ena gången jag trappade ur Flualpran så använde jag mig av Sobril, Iktos,, Lyrica och någon enstaka stess på 5 mg. När jag inte haft andra resurser tillhands så har jag klippt 0,25 mg varje vecka för att sen nolla den och eventuellt fortsätta några dagar efteråt med lyrica eller itkos.

Förstår tanken med en längre halveringstid att gå av på. Men jag vet inte hur detta praktiskt skulle gå till. Tack för stödet. Jag har lite svårt att skriv några långa svar tillbaka. Jag har gråtit okontrollerat kanske 5 gånger idag. Jag är inte en som normalt gråter. Ganska läskigt, speciellt när man har ansvar för att saker ska göras och rulla på. Men jag har lyckats ta en månad ledigt. Nu känner jag dock en press på mig att bli "klar" under dessa veckor. Eller på en månad. Kommer säkert inte må 100% bra om en månad heller men jag kanske blivit av med den värsta avtändningen, så man kan sova, äta, köra bil osv. Fan vad jag fuckat upp saker.
Citera
2018-09-03, 15:18
  #2186
Medlem
VictoryOrValhallas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mahutma_homo
Diazepam eller stesolid vet jag inte ens var man får tag på och vill helst inte chansa med olagliga preparat.
Du är väl medveten om att flualprazolam är narkotikaklassat nu? Så "olagliga preparat" har du redan i kroppen samt i din omedelbara närhet, därför kan du lika gärna gå över till diazepam, som ju används till just nedtrappning och utsättning av benso med kort halveringstid.
Citera
2018-09-03, 15:37
  #2187
Medlem
mahutma_homos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VictoryOrValhalla
Du är väl medveten om att flualprazolam är narkotikaklassat nu? Så "olagliga preparat" har du redan i kroppen samt i din omedelbara närhet, därför kan du lika gärna gå över till diazepam, som ju används till just nedtrappning och utsättning av benso med kort halveringstid.

Jo jag vet men det är det där med att köpa det nu som kan dra till sig uppmärksamhet. Vad händer om det fastnar i någon kontroll? Jag finns inte i "systemet" och vill inte gärna hamna där heller. Sen vill jag som sagt försöka bli av med denna så fort som möjligt och inte riskera att bli beroende av något nytt. Vet inte hur jag ska kunna gå över till diazepam bara sådär heller. Det tenderar att bli högre doser när jag byter. Försökte trappa ner med nån annan RC nyligen som hade lite längre halveringstid för ett tag sedan. Det resulterade bara i dubbla doser. Lyckades inte sänka Fluan, la bara till ett till beroende. Tror det var asken som hade dom i somras. Blå-gröna-piller som färgade hela munnen grön om man hade dom i munnen. Dom var lite mer sövande.

Jag vet inte om det är möjligt på en månad att gå ned till 0 på en månad från 1,5mg på flua? Jag är dock beredd på ett mindre helvete. Kan ta en hel del.

Uppskattar alla svar. Detta är ju lite extra knepigt eftersom det är RC's och de inte är särskilt bedrövade.
__________________
Senast redigerad av mahutma_homo 2018-09-03 kl. 15:51.
Citera
2018-09-03, 16:35
  #2188
Moderator
Morfar-52s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mahutma_homo
Jo jag vet men det är det där med att köpa det nu som kan dra till sig uppmärksamhet. Vad händer om det fastnar i någon kontroll? Jag finns inte i "systemet" och vill inte gärna hamna där heller. Sen vill jag som sagt försöka bli av med denna så fort som möjligt och inte riskera att bli beroende av något nytt. Vet inte hur jag ska kunna gå över till diazepam bara sådär heller. Det tenderar att bli högre doser när jag byter. Försökte trappa ner med nån annan RC nyligen som hade lite längre halveringstid för ett tag sedan. Det resulterade bara i dubbla doser. Lyckades inte sänka Fluan, la bara till ett till beroende. Tror det var asken som hade dom i somras. Blå-gröna-piller som färgade hela munnen grön om man hade dom i munnen. Dom var lite mer sövande.

Jag vet inte om det är möjligt på en månad att gå ned till 0 på en månad från 1,5mg på flua? Jag är dock beredd på ett mindre helvete. Kan ta en hel del.

Uppskattar alla svar. Detta är ju lite extra knepigt eftersom det är RC's och de inte är särskilt bedrövade.
Jag tycker du kan starta en tråd i (FB) Drogrehabilitering . Finns användare där med stor erfarenhet när det gäller ditt problem.
Citera
2018-09-03, 18:02
  #2189
Medlem
mahutma_homos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Morfar-52
Jag tycker du kan starta en tråd i (FB) Drogrehabilitering . Finns användare där med stor erfarenhet när det gäller ditt problem.

Tack. Jag provar det.
Citera
2018-09-04, 14:31
  #2190
Moderator
Morfar-52s avatar
Fortsättning i (FB) FluAlprozalam nedtrappningsschema? (rehabfrågan)
__________________
Senast redigerad av Morfar-52 2018-09-04 kl. 15:01.
Citera
2018-09-06, 21:39
  #2191
Medlem
Solituders avatar
Fyyy så dålig denna var. Precis lika kass som Xanor.
Varje gång man fick hem en order petade man i sig precis allt, tillsammans med lite bärs, sub, cs eller vad man nu hade.
Behöver man peta i sig 100 tabbar för att fortf. må skit så är det näppeligen bra.
Har aldrig gillat alprazolam heller. Fördrar då klonazepam, bromazepam, midazolam iv och etizolam för att sova på.

MEN, jag är numera nästan helt ren, förutom min gabapentin och någon enstaka iktorivil och amfetamin vid tillfälle.
Nä, detta var en riktigt jävla dålig benso, enligt min mening. Finns och har funnits rc-bensos som varit tusentals ggr bättre. Skulle säga att det mesta jag provat varit bättre.

Är dock intresserad av methylclonazepamen som jag missat p.g.a behandling.

Take care och håll er undan om ni kan. Dålig effekt och en djävulsk AT var allt jag fick.



P.s Såg att jag hade hyllat denna tidigare. Sjukt! Måste ha varit fruktansvärt bränd på lyrica, sub och denna. Kan i nuläget inte påminna mig om att jag var särskilt nöjd av effekten av enbart denna.
Men men.. Det där var väl mitt flöddrade jag och mitt numera nyktra jag avråder från den.
Kan inte påstå att den är varken bättre eller sämre än alpran, då båda är dåliga i jämförelse med mina favoriter..
Men har man inget annat så antar jag att den har bra effekt på dom flesta, även mig vid extrema doser. Men jag sabbade mitt liv många ggr med allt extremare intag av analoger som jag egentligen inte hade någon aning om vad tabbarna innehöll. Men det är väl halva grejen också, att gambla med livet och se om man blir nöjd, missnöjd eller eventuellt dör. §
__________________
Senast redigerad av Solituder 2018-09-06 kl. 21:46.
Citera
2018-09-14, 13:35
  #2192
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sweeeety
Ni som använder denna för sömnen vad tycker ni om just de?

Tänkte får ni eran djupsömn när ni tagit denna och känner ni er utvilade när ni vaknar dagen efter?

Och när ni har tagit denna på kvällen innan sömn hur har det varit att vakna på morgonen? Är det dö svårt att ta sig upp och sover man löjligt länge på dessa eller kan man kliva upp som vanligt efter 6-8 timmars sömn....

Och har någon som testat denna lämnat urinprov? Alltså drogtest och kan yttra sig kring om denna gör dig positiv på benso på stickor(multi stick~)
Ger utslag på sticka dessvärre.
Vad gäller användningen som sådan så föredrar jag personligen att "gasa på" den med Tramadol. Sover oförskämt bra, lite svårväckt ibland dock. 100mg Tramadol med 1mg flualprazolam på morgonen och vid kl 17.
Visst blir jag babblig men inte flöddrig och dryg, men doseringen är nog nyckeln.
Citera
2018-09-14, 15:29
  #2193
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blecktrommel
Ger utslag på sticka dessvärre.
Vad gäller användningen som sådan så föredrar jag personligen att "gasa på" den med Tramadol. Sover oförskämt bra, lite svårväckt ibland dock. 100mg Tramadol med 1mg flualprazolam på morgonen och vid kl 17.
Visst blir jag babblig men inte flöddrig och dryg, men doseringen är nog nyckeln.


Trist att det visar positivt men vad jag förstår så finns det inte en enda lugnande forsknings kemikalie som inte visar positivt på prover

Tänker inom Benso-ish kategorin....

Jag har hemma en hundra släng av denna även om jag inte har testat den alls ännu utan dom har fått ligga och ta det lugnt i mitt kassaskåp hehe..

Tänkte ta och testa denna när ett perfekt tillfälle att testa dom uppstår.... Dvs när jag känner att jag är på väg att få en kraftig örfil av fröken Ångest..

Då får jag bäst veta om dom faktiskt är något att ha för hjälper dom inte när jag verkligen behöver dom så finns det ingen anledning att ha kvar dom alls..
Citera
2018-09-14, 22:52
  #2194
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sweeeety
Trist att det visar positivt men vad jag förstår så finns det inte en enda lugnande forsknings kemikalie som inte visar positivt på prover

Tänker inom Benso-ish kategorin....

Jag har hemma en hundra släng av denna även om jag inte har testat den alls ännu utan dom har fått ligga och ta det lugnt i mitt kassaskåp hehe..

Tänkte ta och testa denna när ett perfekt tillfälle att testa dom uppstår.... Dvs när jag känner att jag är på väg att få en kraftig örfil av fröken Ångest..

Då får jag bäst veta om dom faktiskt är något att ha för hjälper dom inte när jag verkligen behöver dom så finns det ingen anledning att ha kvar dom alls..
Släcker ångest mycket väl, du behöver inte vara orolig
Citera
2018-09-16, 13:08
  #2195
Medlem
raven101s avatar
Tyckte inte heller denna var så värst ångestdämpande. Men somnade gjorde man. Men då tar jag hellre något annat, beprövat.
Citera
2018-11-08, 20:36
  #2196
Medlem
Enpeniss avatar
Tyckte flualprazolam var för sederande men hade ändå härliga effekter.
Någon som testat att beställa ifrån utlandet?
Knas?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback