Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-07-18, 14:44
  #457
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lillapaddington
De senare DJI drönarna har den funktionen vet jag. Ska du börja leverera pizza med den?
Tack. Det skall jag kolla vidare på.

Inte pizza, men vi är några stycken som jobbar ihop, men sitter på en halvmils avstånd från varandra, typ i en triangel. Rätt ofta vi behöver skicka över en påse smågrejor till varandra, eller några papper för underskrift.

Så slipper vi köra bil & kan istället tänka på miljön & baaaarnen.
Citera
2018-07-18, 15:28
  #458
Medlem
Harry_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av osterlichtenich
Söker tips angående vilken drönare jag borde köpa.
Vill ha en med kamera som kan visa bild på extern skärm (t.ex. mobil eller annan skärm).
Vill inte ha den för att spela in filmer direkt utan främst för själva flygningen men för att det ska bli en bra upplevelse när man tittar på skärmen behöver givetvis kameran ändå vara helt okej.

Gärna mindre och smidig, med lite mindre kraft än stor och klumpig. Från det jag sett verkar jag främst gilla racer drönarna.
T.ex. något i stuk med drönaren han har i klippet här: https://www.youtube.com/watch?v=7yKCCSaGhHw

Vill helst hamna under 1500kr men får man inte mycket för det kan jag nog slänga in lite till eller kolla begagnade drönare.
Kom gärna med tips

tror knappast att lirare sitter hemma och filmar allt det där
dom har nog filmat många många många timmar för att få ut 5min
Citera
2018-07-18, 18:36
  #459
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lillapaddington
Blir nog ganska svårt att få något vettigt om ens nägot för runt femton hundra. Kan passa på att säga att drönarna som brukar kallas ”race drone” eller ”fpv drone” brukar ha två kameror på, en för fpv glasögonen där video kvaliten är kass (DVR (?) video) och den andra för inspelning av video likt den du länkade.

Okej, jag tyckte den han länkade i videon jag skrev såg ut att gå för 120$ dock men de kan ju vara en annan. Vilka drönare kan då passa för ändamålet om man skrotar priserna?
Citera
2018-07-18, 20:46
  #460
Medlem
lillapaddingtons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av osterlichtenich
Okej, jag tyckte den han länkade i videon jag skrev såg ut att gå för 120$ dock men de kan ju vara en annan. Vilka drönare kan då passa för ändamålet om man skrotar priserna?
Det som kostar är alltså allt runtomkring. FPV-glasögon, sändare, batterier osv - det är jäkligt dyrt tyvärr. Drönaren kan man få relativt billigt, hobbyfantasterna byggder de själva av delar de väljer själva. Kollla in https://hobbyking.com

Mvh
Citera
2018-07-26, 22:06
  #461
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lillapaddington
Tjena. Är sugen på att köpa en drönare men behöver lite tips innan jag slår till. Läste på nätet att rykten säger att en DJI Mavic 2 ska presenteras nu i sommar, om ryktena visar sig stämma - hur mycket tror ni att priset landar på då? Hur skiljer sig DJI Phantom 4 PRO och DJI Mavic (senaste modellen) prestanda mässigt? Går det att koppla en Phantom kontroll till en Mavic? Och till sist, går det att modda/gå runt EU spärren som stryper hur långt man kan köra iväg?

Mvh

Angående spärren så tar det ca 30 sekunder att få drönaren att flyga tre gånger så långt som med standardinställningen. Du måste bara få kontrollen i FCC-läge! Jag kan flyga 4000 meter bort med min Mavic Air med enda problemet att få hem den innan bateriet tar slut! :-)

Vänligen
Popolino
Citera
2018-07-27, 13:31
  #462
Medlem
lillapaddingtons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Popolino
Angående spärren så tar det ca 30 sekunder att få drönaren att flyga tre gånger så långt som med standardinställningen. Du måste bara få kontrollen i FCC-läge! Jag kan flyga 4000 meter bort med min Mavic Air med enda problemet att få hem den innan bateriet tar slut! :-)

Vänligen
Popolino
Fränt! Blir så jäkla sugen att slå till. Får fanimej bli en Mavic imorgon när jag kommer hem från Spanien! Tack!

Mvh
Citera
2018-07-27, 13:37
  #463
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Popolino
Angående spärren så tar det ca 30 sekunder att få drönaren att flyga tre gånger så långt som med standardinställningen. Du måste bara få kontrollen i FCC-läge! Jag kan flyga 4000 meter bort med min Mavic Air med enda problemet att få hem den innan bateriet tar slut! :-)

Vänligen
Popolino
Två frågor.

Hur långt kan man flyga med den EU-spärr ni talar om?

Hur får man bort spärren?
Citera
2018-08-30, 10:35
  #464
Medlem
Cristuphers avatar
Blir nog en mavic air men funderar på om man klarar sig på ett batteri på den och hur bra signalen mellan kontroll och drönaren är, hört att den ska va speciellt sämre i Europa.

Annars blir de ät nog en pro platinum då den har längre batteritid och slipper då köpa extra batteri?
Citera
2018-08-30, 17:47
  #465
Medlem
Harry_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cristupher
Blir nog en mavic air men funderar på om man klarar sig på ett batteri på den och hur bra signalen mellan kontroll och drönaren är, hört att den ska va speciellt sämre i Europa.

Annars blir de ät nog en pro platinum då den har längre batteritid och slipper då köpa extra batteri?

alltid bra med extra batteri
inte för att jag har bytt direkt för att fortsätta flyga men man slipper tänka på det när man är ute o reser
men fler än 2 batterier känns onödigt efter som kontrollen måste också laddas
Citera
2018-08-30, 20:33
  #466
Medlem
WilYawns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harry_
alltid bra med extra batteri
inte för att jag har bytt direkt för att fortsätta flyga men man slipper tänka på det när man är ute o reser
men fler än 2 batterier känns onödigt efter som kontrollen måste också laddas

Det tycker jag inte. Har en Mavic Pro med fyra batterier och när dom är slut så har oftast kontrollen 60-70% batteri fortfarande.
Citera
2018-09-02, 20:06
  #467
Medlem
farfelkrugers avatar
Någon som köpt nya DJI Mavic 2 Pro/zoom och kan ge ett utlåtande?
Verkar vara kompetenta maskiner.
Citera
2018-09-02, 21:43
  #468
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farfelkruger
Någon som köpt nya DJI Mavic 2 Pro/zoom och kan ge ett utlåtande?
Verkar vara kompetenta maskiner.
Har den släppts?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback