2018-08-31, 17:50
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Tror du Weinstein, Kulturprofilen, Trump, Timell m.m. tvingades till flicklekar på sina dagis?
Tro inte ens alla dessa gick på dagis.
Den enda svensken där är Timell & han blev frikänd.
Citera
2018-08-31, 17:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Den enda svensken där är Timell & han blev frikänd.

Så? din förklaring till att dessa sexuellt trakasserar kvinnor är för att de inte är födda i Sverige medan förklaringen för de som är födda i Sverige är att de gått på genusdagis...

I see....är ju verkligen hållbara åsikter.
Citera
2018-08-31, 17:59
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Så? din förklaring till att dessa sexuellt trakasserar kvinnor är för att de inte är födda i Sverige medan förklaringen för de som är födda i Sverige är att de gått på genusdagis...

I see....är ju verkligen hållbara åsikter.
Det är Fridolin som tala om genusdagis. Fridolin är utbildningsminister i Sverige. Han fabulerar ihop en helt vanvettig teori, helt utan täckning. Hela trådens frågeställning handlar om Sverige.

Och i Sverige har vi sett hur det är Kapten Klänning-liknande hen-vänstermän som är uttalade feminister som är i majoritet bland de utpekade.
Citera
2018-08-31, 18:00
Medlem
Darwinists avatar
Citat:
Det tror jag nog. Sen står hon själv med som producent på alla spåren. Sen nej hon är inte pionjär inom sin genre nej, men hon har en helt egen musikalisk original stil, vilket man alltså inte direkt kan anklaga Max Martin för. (helt min egen åsikt) och pratar man om genialitet inom konst, dit musik hör, så är det detta man klassar högst inte hur kommersiellt gångbar man är.

Som sagt det blir fler och fler kvinnliga kompositörer, singer songwriter.
men jag förstår att du inte klarar av att ta in detta faktum. Du ger dig väl ut, var nånstans du nu söker din musik, och letar enbart män, eller hur? för du är tvärsäker på att enbart män är värt lyssna på.

Inom varenda musikgenre så är det män som dominerar bland kompositörerna. Det är också män som varit de mest nyskapande. Vilka skapade hip-hopen? Jazzen? Metal? Techno? Elektronisk musik? Punken? Det var extrem dominans av män överallt. Du kan posta en miljon inlägg på Flashback om du vill men det ändrar inte på vrekligheten

Citat:
En hel del sportgrenar så måste kvinnor ha egna klasser för män slår ut dem pga fysiskt annars.
Precis som brottare inom samma kön har olika vikt-klasser.

Motsvarande inom sport är vissa sportgrenar som kräver extrem vighet, där kvinnor i regel klår män.

Jag pratar om intellektuella egenskaper här, du erkänner glatt att det finns biologiska skillnader som gör att kvinnor klarar sig bättre inom en del områden på det intellektuella planet. Visst, jag håller med. Men finns det något område där du erkänner att biologin ger män en fördel inom något område där vi använder hjärnan? Vilket isåfall? Kan du inte erkänna något sådant är det helt klart att du anser kvinnors hjärnor vara biologiskt överlägsna männens. Sluta ducka för i helvete. Svara nu.
Citera
2018-08-31, 18:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Det är Fridolin som tala om genusdagis. Fridolin är utbildningsminister i Sverige. Han fabulerar ihop en helt vanvettig teori, helt utan täckning. Hela trådens frågeställning handlar om Sverige.

Och i Sverige har vi sett hur det är Kapten Klänning-liknande hen-vänstermän som är uttalade feminister som är i majoritet bland de utpekade.
Nja han fabulerar nog inte speciellt, finns betyldigt fler än han som är av åsikten att ex. dagis är en viktig källa för vilka normer barn tar till sig.

återigen...de som du har kunskap om är namngivna utpekade män som hamnat i media.
Alla 99,9% övriga män som #MeToo avhandlat i alla miljontals berättelser, vet du eller någon annan inte ett skit om vilka de är, eller inte är.

Så? Du bygger alltså din lilla "teori" kring "hen" män/ vänstern baserat på 0,1% typ.
Känns det tillräckligt "vetenskapligt" för dig?

Känner du till Michael Fallon? för övrigt?
Storbrittaniens försvarsminister (Konservativ) som fick avgå pga MeToo
Väääääääldigt vänster hörredu.
Citera
2018-08-31, 18:21
Medlem
Citat:
nej vi ser rätt synliga strukturer och mer osynliga som huvudsakliga skälen till dessa ojämna utfall inte som du tycks tro nån slags manlig överlägsenhet.
Hur kan osynliga strukturer vara synliga?
Citera
2018-08-31, 18:22
Medlem
Citat:
Nja han fabulerar nog inte speciellt, finns betyldigt fler än han som är av åsikten att ex. dagis är en viktig källa för vilka normer barn tar till sig.

återigen...de som du har kunskap om är namngivna utpekade män som hamnat i media.
Alla 99,9% övriga män som #MeToo avhandlat i alla miljontals berättelser, vet du eller någon annan inte ett skit om vilka de är, eller inte är.

Så? Du bygger alltså din lilla "teori" kring "hen" män/ vänstern baserat på 0,1% typ.
Känns det tillräckligt "vetenskapligt" för dig?

Känner du till Michael Fallon? för övrigt?
Storbrittaniens försvarsminister (Konservativ) som fick avgå pga MeToo
Väääääääldigt vänster hörredu.

Sveriges främste kriminolog Sarnecki har fastslagit att sexualbrott beror på socioekonomiska faktorer. Så du kan lägga ner dagis-teorin.
Citera
2018-08-31, 18:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Darwinist
Inom varenda musikgenre så är det män som dominerar bland kompositörerna. Det är också män som varit de mest nyskapande. Vilka skapade hip-hopen? Jazzen? Metal? Techno? Elektronisk musik? Punken? Det var extrem dominans av män överallt. Du kan posta en miljon inlägg på Flashback om du vill men det ändrar inte på vrekligheten

Jag pratar om intellektuella egenskaper här, du erkänner glatt att det finns biologiska skillnader som gör att kvinnor klarar sig bättre inom en del områden på det intellektuella planet. Visst, jag håller med. Men finns det något område där du erkänner att biologin ger män en fördel inom något område där vi använder hjärnan? Vilket isåfall? Kan du inte erkänna något sådant är det helt klart att du anser kvinnors hjärnor vara biologiskt överlägsna männens. Sluta ducka för i helvete. Svara nu.

herregud...
Alla musikgrenar sitter ihop, de är utväxter av något tidigare som i sin tur....etc
det mesta av vår modena musik har ex. jazz som sin start som i sin tur är ett möte av Europa och Afrika. Mena du seriöst att inom hela denna uråldriga musikaliska grenverk så sitter där bara män?
Är du fan på allvar?

Har du ex. hört talas om Betty Davis? Funkens okrönta drottning?, idag ansedd som en av dess viktigaste förgrundsgestalter? helt egen, med mycket speciell stil.

??
Nej jag har ingenstans hävdat att kvinnor är intellektuellt bättre än män.
Fan vad du är hopplös.

Jag anser inte att där är någon intellektuell skillnad mellan män och kvinnor.
jag har inte ditt inkrökta behov av att göra sitt kön bättre än det andra.

När jag käftar om kvinnors förmågor/ fördelar etc. så är det enkom för att försvara hennes likvärdiga position och rättigheter med män. Inte för att ställa henne över män.
Senast redigerad av Merapi 2018-08-31 kl. 18:35.
Citera
2018-08-31, 18:34
Medlem
Citat:
Utan tvekan. Utbildningsväsendet bygger på den förlegade preussiska modellen vars mål var att fostra "lydiga och regimtrogna soldater". Ungefär samma sak står i vår svenska läroplan idag och ett av de nyare tilläggen är begreppet "normkritik".

Dagis spelar en viktig roll i formandet av barns normer, tyvärr en negativ sådan och vi är många fler som anser dagis och skola (stat) inte ska ha ett dugg med barnuppfostran att göra -- Det är bara perverst.
Citera
2018-08-31, 18:35
Medlem
Darwinists avatar
Citat:
Nej jag har ingenstans hävdat att kvinnor är intellektuellt bättre än män.
Fan vad du är hopplös.

Jag anser inte att där är någon intellektuell skillnad mellan män och kvinnor.

Jo det gör du visst. Du erkänner att det är biologiskt att kvinnor klarar sig bättre inom en del områden men vägrar erkänna att biologi kan vara orsaken att män gör bättre ifrån sig inom andra områden. Implikationen är hur tydlig som helst. Kvinnor är överlägsna. Sluta ducka för fan. Det går bara att tolka på ett sätt.
Citera
2018-08-31, 18:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Darwinist
Jo det gör du visst. Du erkänner att det är biologiskt att kvinnor klarar sig bättre inom en del områden men vägrar erkänna att biologi kan vara orsaken att män gör bättre ifrån sig inom andra områden. Implikationen är hur tydlig som helst. Kvinnor är överlägsna. Sluta ducka för fan. Det går bara att tolka på ett sätt.

Men din tönt.

Att flickor klarar sig bättre i skolan gör inte att könet kvinna är bättre intellektuellt än män.
Att kvinnor tenderar skåra högre resultat inom språkhantering ex. läsförståelse
( där du hade behövt rejält mer träning) gör inte kvinnor som kön bättre intellektuellt, det gör dem bättre på språk och verbal kommunikation endast, och visst det är en stark fördel för kvinnor men det utgör inte allt av vad "intellektuell" står för.
Att kvinnor överlever länge än män pga sin tåligare biologi, gör henne inte intellektuellt bättre.
etc.
Behöver jag fortsätta?

Att vara intellektuellt definierar jag som någon som kan tänka "djupt" och ev. även nyskapande på något vis, och förmedla vad den tänkt typ.
Detta är en mänsklig egenskap, inte könsbundet what so ever.

och vår historia är fullt av intellektuella kvinnor såväl som intellektuella män.
En av alla dessa var ex. Caroline Kennard, som käftade med din namne.
(Hon läste lusen av honom kring hans kvinnosyn i ett brev; som finns kvarbevarat)
Ingen skillnad.
Senast redigerad av Merapi 2018-08-31 kl. 19:05.
Citera
2018-08-31, 19:01
Medlem
Darwinists avatar
Citat:
Men din tönt.

Att flickor klarar sig bättre i skolan gör inte att könet kvinna är bättre intellektuellt än män.

Finns det något område där man använder hjärnan där män klarar sig bättre än kvinnor av biologiska skäl? Du erkänner att det finns områden där kvinnors bättre resultat beror på biologi. Nämn ett där mäns bättre resultat beror på biologi. Kan du inte erkänna ett enda där mäns bättre resultat beror på biologi anser du ju uppenbarligen att kvinnors hjärnor är biologiskt överlägsna männens. Det är den enda rimliga tolkningen.

Svara nu för i helvete
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in