Citat:
Ursprungligen postat av
Darwinist
Ingen kommer veta vem Fever Ray är om 20 år. Det finns tusentals manliga artister inom elektronisk musik som gjort ett långt större intryck än henne. Hon är inte pionjär någonstans. Och jo, hon använder sig enbart av manliga producenter.
Varför finns så få kvinnliga kompositörer jämfört med manliga? Varför skriver så få kvinnliga artister sina egna låtar jämfört med manliga?
Sluta ducka frågan.
Och än en gång, finns det något område där män lyckas bättre än kvinnor av biologiska skäl? Ett enda?
Det tror jag nog. Sen står hon själv med som producent på alla spåren. Sen nej hon är inte pionjär inom sin genre nej, men hon har en helt egen musikalisk original stil, vilket man alltså inte direkt kan anklaga Max Martin för. (helt min egen åsikt) och pratar man om genialitet inom konst, dit musik hör, så är det detta man klassar högst inte hur kommersiellt gångbar man är.
Som sagt det blir fler och fler kvinnliga kompositörer, singer songwriter.
men jag förstår att du inte klarar av att ta in detta faktum. Du ger dig väl ut, var nånstans du nu söker din musik, och letar enbart män, eller hur? för du är tvärsäker på att enbart män är värt lyssna på.
En hel del sportgrenar så måste kvinnor ha egna klasser för män slår ut dem pga fysiskt annars.
Precis som brottare inom samma kön har olika vikt-klasser.
Motsvarande inom sport är vissa sportgrenar som kräver extrem vighet, där kvinnor i regel klår män.