2018-08-25, 18:44
Medlem
pollenpers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paris24
Jo, om man lämna sitt lilla datorrum och twitterbubblan och beger sig ut i verkligheten så upptäcker man nya saker, nya människor, det är oerhört utvecklande. Erfarenhet ger alldeles för lite Respekt i Sverige.

Det är faktiskt orättvist att en 50-årig erfaren påläst matematiker måste diskutera på lika villkor med en 20åring som egentligen är en mental fjortis. Jag ser ingen annan lösning än att inte mata trollen. Men visst kunde FB ha något slags betygssystem som t.ex disqus, där en vettig sansad kommentator kan ha 10000 likes.
Vad är det gör jävla liknelse?
Någon sa, att prata med bönder på bönders språk och med de lärda på latin.

Vad pratar de om, matematikens irrgångar?
Eller samhällsutveckling?
Vem vet bäst?
Citera
2018-08-25, 18:48
Medlem
pollenpers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Hjulet!

Njä.
De lärde dig att slåss med ynglingarna från grannbyn.

Här i Dalarna lever bygruffen vidare, fast inte med slagsmål utan oförmågan att samarbeta.
Citera
2018-08-25, 18:52
Medlem
Ett pojkbarn jag känner tycker om att leka med
vatten, typ hälla i kanna, flaska, plaska, leka frisör, laga mat, bygga lego
fascinerad av dörrar, rör av alla slag, jagar fåglar och tycker om hundar, klättra och gunga, tycker om att åka rulltrappor och hiss, boll ibland - inte så mycket rita, nallar och pyssel...vad är det?
Jo det är ett högst individuellt barn som inte ska styras nånstans!
Citera
2018-08-25, 18:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RumpNietzsche
Men om det bara finns "barn" i skolan och inga könsindelningar, hur ska personalen då kunna identifiera om någon leker med "fel" leksaker för sitt kön? De är ju bara könlösa barn. Flickan som leker med dockor kanske egentligen identifierar sig som en pojke, och då är det ju bara positivt att hon inte leker med bilar?

Inte lätt sånt där inte.

Bra där! Vem är mest fixerad egentligen..
Citera
2018-08-25, 19:02
Medlem
Paris24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pollenper
När tror du att en del mäns känsla av att få tafsa på kvinnor startar?
I tonåren?

Vet inte om du tänkte det, men människans enda jobb är att reproducera sig. Vilket sker genom kontakt med det motsatta könet. En del är lite klumpigare än andra. Typ en kille som tafsar. Eller tjej som klär sig i FÖR lite kläder.
Citera
2018-08-25, 19:05
Medlem
Paris24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RumpNietzsche
Men om det bara finns "barn" i skolan och inga könsindelningar, hur ska personalen då kunna identifiera om någon leker med "fel" leksaker för sitt kön? De är ju bara könlösa barn. Flickan som leker med dockor kanske egentligen identifierar sig som en pojke, och då är det ju bara positivt att hon inte leker med bilar?
Ett fullständigt logiskt genomfört resonemang! Om Fridolin eller en feminist var det minsta styrda av logik skulle de bli golvade av det argumentet.

Men nu är det så att pojke och flicka ersatts av Barn på alla ställen i styrdokumentet UTOM i det nya kapitlet där personalen ska motverka att barnen bara leker ensidigt med det ena könet. Dvs de nya reglerna INFÖR sexism som inte fanns förut. Rena snurren?
Senast redigerad av Paris24 2018-08-25 kl. 19:09.
Citera
2018-08-25, 19:11
Medlem
pollenpers avatar
Citat:
I tonåren?

Vet inte om du tänkte det, men människans enda jobb är att reproducera sig. Vilket sker genom kontakt med det motsatta könet. En del är lite klumpigare än andra. Typ en kille som tafsar. Eller tjej som klär sig i FÖR lite kläder.
Okej.
Du anser att det legitimerar sånt dom meetoo opponerar sig emot.

Bör vi motverka männens tafstendenser?
Jag tycker det.
Citera
2018-08-25, 19:19
Medlem
Paris24s avatar
Citat:
Okej.

Jag tycker det.
Med tanke på vilka extremt små historier metoo "avslöjat" (tafs i en badtunna på fyllan, sex på fyllan som man ångrar månaden efter osv fyllehistorier) så tycker jag snarast det är genant när en politiker nämner det ordet nuförtiden.

Trådens fråga är om du tror man kan motverka en liten klick mäns tafstendenser genom att påverka deras sätt att leka på dagis. Fridolin tror det. Det kan du ge din synpunkt på.
Citera
2018-08-25, 19:42
Medlem
Pojkar leker med dockor. enda skillnaden är att vi kallar dom actionfigurer.
Citera
2018-08-25, 19:47
Medlem
Citat:
Med tanke på vilka extremt små historier metoo "avslöjat" (tafs i en badtunna på fyllan, sex på fyllan som man ångrar månaden efter osv fyllehistorier) så tycker jag snarast det är genant när en politiker nämner det ordet nuförtiden.

Trådens fråga är om du tror man kan motverka en liten klick mäns tafstendenser genom att påverka deras sätt att leka på dagis. Fridolin tror det. Det kan du ge din synpunkt på.

Det har också varit massor med avslöjande av våldtäkter. Är våldtäkt någonting "smått" i din värld?
Citera
2018-08-25, 19:51
Medlem
GoldTalons avatar
Jag har inte läst hela tråden så det kanske har nämnts. Men jag undrar vad det var för slags dagis herr fridolin(ja, jag vet.. stor bokstav i namn men han är en liten människa)
gick på?

SD until I die with my boots on
Citera
2018-08-25, 19:58
Medlem
Passepartouts avatar
Citat:
Okej.

Jag tycker det.

Och kvinnors tafstendenser, vad ska vi göra med dem?
Bör vi motverka det?
Jag tycker det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in