Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-08-01, 00:49
  #409
Medlem
NioLivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onehandclapping
Okej tackar! Stod inte så mycket om extraktion men lite annat nyttigt
Ok men tror det ska finnas extraktion tråd oxå men kommer inte ihåg riktigt.
Citera
2018-08-24, 13:02
  #410
Medlem
Aldrig testat meskalin innan och har kommit över 1g meskalinextrakt som kommer från FS. Räcker detta för att trippa, och hur mycket bör jag ta för en ensam tripp hemma? Har inte trippat öht. på över 1-2 år då jag blev rätt avskrämd från min senaste LSD tripp. Tacksam för snabba svar
Mvh Hassans
Citera
2018-08-24, 18:15
  #411
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hassans
Aldrig testat meskalin innan och har kommit över 1g meskalinextrakt som kommer från FS. Räcker detta för att trippa, och hur mycket bör jag ta för en ensam tripp hemma? Har inte trippat öht. på över 1-2 år då jag blev rätt avskrämd från min senaste LSD tripp. Tacksam för snabba svar
Mvh Hassans
Testa ca 30mg (ej hallucinogen effekt) först för att se till att din kropp inte får en negativ reaktion och toleransen lär knappt öka.. sedan kan du nog ta 100mg(liten dos) sen kan du testa typ 300mg sen kan du förbereda dig för 500mg (stor dos)) sen kan du skaffa mer om du vill ta 700mg men på såna doser börjar det bli farligt för har för mig att ld50 (dödsdos) ligger nånstans över 800mg.. ca 1000-2000mg beroende på individuella faktorer som kroppsvikt t.ex.....har jag för mig.

1g= två rätt stora doser!! Läs på erowid och Hej å hå!

__________________
Senast redigerad av Siktarn 2018-08-24 kl. 18:22.
Citera
2018-08-24, 18:29
  #412
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Siktarn
sen kan du skaffa mer om du vill ta 700mg men på såna doser börjar det bli farligt för har för mig att ld50 (dödsdos) ligger nånstans över 800mg.. ca 1000-2000mg beroende på individuella faktorer som kroppsvikt t.ex.....har jag för mig.
Liksom t ex psilocin, så är den teoretiska LD50-nivån mycket hög. Studier på råttor har landat på runt 800-1200 mg per kilo, så en person på 80 kilo skulle behöva sätta i sig 64000 mg för att nå den lägre siffran. Mig veterligen så finns det inte ett enda fall där man har kunnat styrka att någon har dött som en direkt medicinsk följd av meskalinintag.
Citera
2018-08-24, 18:32
  #413
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mand71
Liksom t ex psilocin, så är den teoretiska LD50-nivån mycket hög. Studier på råttor har landat på runt 800-1200 mg per kilo, så en person på 80 kilo skulle behöva sätta i sig 64000 mg för att nå den lägre siffran. Mig veterligen så finns det inte ett enda fall där man har kunnat styrka att någon har dött som en direkt medicinsk följd av meskalinintag.
Woooowly shiat! Har gör mig att det var Terence mckenna som sa att skadeprofilen på det var så låga som efter 800mg... men det du SÄGER stämmer givetvis. Hmmm eller så tog jag 1200mg/kg som 1200mg helvikt.

Eller det kanske var nån bieffekt av meskalin som faktiskt är så riskabelt för människor? Har faktiskt för mig att det var nån risk med hjärtat.

Fast nej läste nu Effects of mescaline
Users typically experience visual hallucinations and radically altered states of consciousness, often experienced as pleasurable and illuminating but occasionally is accompanied by feelings of anxiety or revulsion. Other effects include: open and closed eye visualizations, euphoria, dream-like state, laughter and a psychedelic experience

Side effects of mescaline
Side effects of mescaline use may include: anxiety, racing heart beat (tachycardia), dizziness, diarrhea, vomiting and headache.

Like most psychedelic hallucinogens, mescaline is not physically addictive. Mescaline containing cacti can induce severe vomiting and nausea, which adds an important part to traditional Native-American or Shaman ceremonies as it is considered cleansing.
__________________
Senast redigerad av Siktarn 2018-08-24 kl. 18:39.
Citera
2018-08-24, 18:44
  #414
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Siktarn
Woooowly shiat! Har gör mig att det var Terence mckenna som sa att skadeprofilen på det var så låga som efter 800mg... men det du SÄGER stämmer givetvis. Hmmm eller så tog jag 1200mg/kg som 1200mg helvikt.
Med tanke på siffrorna du nämner, så känns det ju inte otänkbart att "per kilo" föll bort.

Citat:
Ursprungligen postat av Siktarn
Eller det kanske var nån bieffekt av meskalin som faktiskt är så riskabelt för människor? Har faktiskt för mig att det var nån risk med hjärtat.
Forskning har så vitt jag vet inte kunnat påvisa några långvariga skador överhuvudtaget, än mindre död. När man studerade användare inom Native American Church, inklusive gamla människor som använt peyote i nästan hela sina liv, så kunde man inte koppla några hälsoproblem till meskalinbruket. Däremot mådde dessa personer psykiskt bättre än de som inte använder psykedelia (vilket även studier kring psilocin har kommit fram till).

Det finns dock stöd för att intag av ibogain i vissa fall kan orsaka hjärtproblem. Det är den enda klassiska psykedelian jag känner till där det finns en koppling mellan bruket och potentiellt allvarliga hälsoproblem.
Citera
2018-08-24, 18:49
  #415
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mand71
Med tanke på siffrorna du nämner, så känns det ju inte otänkbart att "per kilo" föll bort.

Forskning har så vitt jag vet inte kunnat påvisa några långvariga skador överhuvudtaget, än mindre död. När man studerade användare inom Native American Church, inklusive gamla människor som använt peyote i nästan hela sina liv, så kunde man inte koppla några hälsoproblem till meskalinbruket. Däremot mådde dessa personer psykiskt bättre än de som inte använder psykedelia (vilket även studier kring psilocin har kommit fram till).

Det finns dock stöd för att intag av ibogain i vissa fall kan orsaka hjärtproblem. Det är den enda klassiska psykedelian jag känner till där det finns en koppling mellan bruket och potentiellt allvarliga hälsoproblem.

Nej precis! Tillade precis de enda dokumenterade bieffekterna!!!
Citera
2018-08-24, 19:53
  #416
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Siktarn
Testa ca 30mg (ej hallucinogen effekt) först för att se till att din kropp inte får en negativ reaktion och toleransen lär knappt öka.. sedan kan du nog ta 100mg(liten dos) sen kan du testa typ 300mg sen kan du förbereda dig för 500mg (stor dos)) sen kan du skaffa mer om du vill ta 700mg men på såna doser börjar det bli farligt för har för mig att ld50 (dödsdos) ligger nånstans över 800mg.. ca 1000-2000mg beroende på individuella faktorer som kroppsvikt t.ex.....har jag för mig.

1g= två rätt stora doser!! Läs på erowid och Hej å hå!

Tog nästan hela 1g påsen och känner av lite grann, men ännu inget trippande.
Köpte detta på FS och var någon speciellt extrakt. Skulle tydligen behövas 1-3 g såg jag nu. Så Tog nog en ganska låg dos för detta extraktet. Sen har jag förstått att det kan ta upp till 3 timmar för det att slå, men det har nog gått över 3 timmar nu så tänkte att jag tar en liten dos lsd eller röker lite hasch för att kickstarta

Åt även en stadig middag lunch 1-2 timmar innan jag tog meskalinet så det kanske kan ta ännu längre tid att verka fullt?
__________________
Senast redigerad av Hassans 2018-08-24 kl. 19:55.
Citera
2018-08-24, 21:07
  #417
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hassans
Tog nästan hela 1g påsen och känner av lite grann, men ännu inget trippande.
Köpte detta på FS och var någon speciellt extrakt. Skulle tydligen behövas 1-3 g såg jag nu. Så Tog nog en ganska låg dos för detta extraktet. Sen har jag förstått att det kan ta upp till 3 timmar för det att slå, men det har nog gått över 3 timmar nu så tänkte att jag tar en liten dos lsd eller röker lite hasch för att kickstarta

Åt även en stadig middag lunch 1-2 timmar innan jag tog meskalinet så det kanske kan ta ännu längre tid att verka fullt?
Mmm har för mig att det tog ca 3 timmar innan det slog då jag åt torkad meskalin kaktus som vi pulveriserade och blandade ihop med ingefära och äppelmos(rekommenderas starkt! Alltså äppelmos och ingefära)
Det var den starkaste kaktusen också om det nu va Peruvian torch, San pedro(svagast?) eller peyote som är den starkaste. 40g och det skulle innehålla ca 500mg och det var riktigt Nice! Särskilt att gå runt i skogen.. Blev även fascinerad av mönster som uppenbarade sig i en sandlåda.. Och ett jättecoolt typ shamanskt mönster på en polares kind mitt i en diskussion jag hade med han om att inget hände för han men han spydde det gjorde inte jag.. Mådde bara bra hela tiden. Effekten kom dock riktigt smygande! Typ jättelite efter tre timmar sen kanske peak vid 5-6timmar efter (då kom hallicarna). Det var dock jättestor skillnad beroende på vad jag gjorde och vad jag kollade på.. Fastnade därför med blicken i den blandade grussandlådan med olika grusfärger..ju längre jag kollade in i smeten desto mer dmt aktigt blev det.

Var det kristallextrakt så lär det gå snabbare... Va var det för extrakt?

Det var inte rc meskalin-analog du köpte då? Har själv tagit det och hände inge på stor dos.

Jag tycker inte meskalin är likt varken psilocin eller LSD alls!!!
__________________
Senast redigerad av Siktarn 2018-08-24 kl. 21:21.
Citera
2019-08-31, 16:22
  #418
Medlem
Käkade 4mg alprazolam+2mg lorazepam igår kväll och för några timmar sedan 0,5mg alprazolam+1mg lorazepam, min undran är ifall det är värt att käka meskalin idag? Tänkt inta det runt 20-21, kommer jag känna av meskalinet nämnvärt eller kommer benson döda allt?
Citera
2019-09-06, 20:29
  #419
Medlem
SpOeNdis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HampusTxD
Käkade 4mg alprazolam+2mg lorazepam igår kväll och för några timmar sedan 0,5mg alprazolam+1mg lorazepam, min undran är ifall det är värt att käka meskalin idag? Tänkt inta det runt 20-21, kommer jag känna av meskalinet nämnvärt eller kommer benson döda allt?

Benson kommer döda allt
Citera
2019-10-06, 11:37
  #420
Medlem
Septiennas avatar
God dag!

Nu har mina två XL San Pedro sticklingar på 42 cm höjd och 12 cm bredd vardera växt till sig lite och blivit dubbelt så höga. Den tillväxta delen är dock betydligt smalare. Läste någonstans att halten meskalin är högre då så det är iofs är bra.

Jag började lite försiktigt med att ta ca 20 cm av ena smala tillväxten, skar upp och mixade hela med lite äppelmust och drack, men precis som förra gången jag testade blev jag mest dåsig, något varm i huvudet och lätt illamående. OK denna dos var betydligt mindre än förra gången jag testade, men vill vara försiktig eftersom halten meskalin på den utväxta delen kunde vara högre.

Förra gången jag provade labbade jag en två dagar med olika tillredningsmetoder med två andra XL San Pedro 42cm höjd och 12 cm bredd. Rätt mycket kaktus så det borde ha gett effekt. Jag minns inte exakt hur många testsessioner jag gjorde och hur mycket jag delade upp i att testa frysmetoden, kokmetoden med och utan filtrering och de båda kombinerat. Men resultatet blev inte bra i alla fall. Kan ju ha varit att jag byggde upp en liten tolerans mellan de olika sessionerna kombinerat med en att jag inhandlade riktigt impotenta individer och att jag tog hela kaktusen även den inre delen, vilket kanske gjorde att det blev svårare för tarmen att fokusera på att ta upp de meskalinrikare delarna i det gröna nära skalet. Jag tvingade ju i mig ganska mycket av sörjan liksom. Någon sa i ett tidigare svar här på Flashback att jag kan ha fått helt fel sorts kaktus. Jag dubbelkollade med Cactus Plaza och de hävdade bestämt att det var Trichocereus Pachanoi. Jag kollade också bilder på arten och det ser ut precis som de exemplar jag har, en är sjustjärnig och en är åttstjärnig med pyttesmå taggar, vilket jag förstod stämmer överens med arten Trichocereus Pachanoi som kan ha 4 till 9 hörn på stjärnan.

Nu undrar jag hur fasiken jag ska göra för att få till i alla fall en hyfsad tripp med det jag har kvar? Vilket säkerligen är minst 4 eller 5 kilogram kaktus, kanske ännu mer, har ingen våg men det borde räcka gott och väl, enligt vad jag läst.

Jag läste någonstans något att om jag jag fryser ner allt så slås cellerna i kaktusen sönder så meskalinet lättare frigörs. Detta kombinerat med att jag tar all kaktus jag nu har och att jag bara använder de gröna delarna närmast skalet och torkar allt efter att jag fryst ner det borde det väl ge någon effekt i alla fall? Om jag dessutom mixar ner de torkade skaldelarna med lite citron, vilket jag läst ska underlätta upptaget plus att jag ser till att fasta under dagen? Borde väl räcka? Att detta ska va så jävla svårt.... Ja jag är frustrerad.

Jag börjar bli rätt less på detta. Fungerar inte det jag tänkt göra nu så måste det vara så att det helt enkelt är väldigt impotenta exemplar jag har. Då är min slutliga fråga var kan jag köpa färdigt odlade kaktusar som jag är säker på har högst meskalininnehåll? Vilken sort ska jag köpa? Kan jag köpa så stora så att jag kan tillreda dom för trippande direkt? Hur stora måste dom vara? De XL jag köpte från CactusPlaza har ju inte räckt hittils men jag har kanske bara haft otur. Får se vad som händer nu när jag tillreder allt resterande på en gång där jag tänker på allt.

Ge gärna andra tips på var jag kan få tag på potenta bra kaktusar förutom CactusPlaza Visst finns det kanske inga garantier men jag tar tacksamt emot de tips ni har till att jag kommer närmre en skön meskalintripp.

Tack för hjälpen!
/
Frustrerad newbiemeskalinlabbare
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback