Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 5
  • 6
2018-08-23, 11:52
  #61
Medlem
Esteban-IIs avatar
Citat:
Enligt domstolen finns inte tillräckliga skäl för utvisning
Detta daltande måste det snart bli ett slut på, det är absurt att vi ska ta på oss ansvaret för andra länders medborgare när de återgäldar välkomnandet med sådana här handlingar.

Utländsk medborgare + dömd för brott = utvisning. Det är alla skäl en domstol någonsin skall behöva.
Citera
2018-08-23, 12:45
  #62
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Esteban-II
Detta daltande måste det snart bli ett slut på, det är absurt att vi ska ta på oss ansvaret för andra länders medborgare när de återgäldar välkomnandet med sådana här handlingar.

Utländsk medborgare + dömd för brott = utvisning. Det är alla skäl en domstol någonsin skall behöva.
Och dela inte ut svenskt medborgarskap i första taget. Typ X prickfria år, egen försörjning etc borde krävas.
Citera
2018-08-23, 12:52
  #63
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Studsboll
Så tingsätten kom fram till att negern utfört dådet och att han haft nedsatt impulskontroll men att det varit en uppsåtlig handling att skada barnet. Negerm är inte svensk medborgare men ska INTE utvisas? För att Sverige blir ett säkrare land om negrer som stryper barn får stanna?!? Negern är definitivt inte den ende som agerat kriminellt och hänsynslöst i det aktuella fallet; de ansvariga för domen är också att betrakta som kriminella.
De ansvariga för domen är att betrakta som personligen ansvariga för alla framtida brott som Kesete Mogos gör sig skyldig till i Sverige.
Citera
2018-08-23, 12:56
  #64
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
De ansvariga för domen är att betrakta som personligen ansvariga för alla framtida brott som Kesete Mogos gör sig skyldig till i Sverige.
Helt riktigt och rätt.
Citera
2018-08-23, 13:11
  #65
Medlem
Witkos avatar
Svenskt orättsväsende slår till igen.
Stryper en 6 åring och hotar med att döda henne, det lär belönas med PUT och livslångt bidragslyftande.

Synd att ingen person med stake var i närheten. Bara sovande svenskar som lallar runt.
Citera
2018-08-23, 14:26
  #66
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Witko
Svenskt orättsväsende slår till igen.
Stryper en 6 åring och hotar med att döda henne, det lär belönas med PUT och livslångt bidragslyftande.

Synd att ingen person med stake var i närheten. Bara sovande svenskar som lallar runt.

Jag och en polare var ute och promenerade just när det hände men vi var i en annan del av enköping just då, annars hade vi nog inte låtit mannen gå därifrån utan han hade nog åkt ambulans från plats. Äckliga smuts som går på småbarn. (Sen spelar det ingen roll om det var barnet eller mamman som blev strypt vi hade stoppat det ändå.)
Citera
2018-08-23, 14:27
  #67
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ratanax2
Hade personen skägg månne...?

Vad har det med saken att göra??
Jag har skägg men inte fan springer jag runt och stryper småbarn för det.
Citera
2018-08-23, 15:18
  #68
Medlem
Esteban-IIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kopparfisk
Och dela inte ut svenskt medborgarskap i första taget. Typ X prickfria år, egen försörjning etc borde krävas.
Helt korrekt. Medborgarskapet ska vara en svåruppnåelig belöning för lång och trogen tjänst där laglydnad är ett absolut minimikrav.
Citera
2018-08-23, 15:46
  #69
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Esteban-II
Helt korrekt. Medborgarskapet ska vara en svåruppnåelig belöning för lång och trogen tjänst där laglydnad är ett absolut minimikrav.
Undrar C som anser att man får medborgarskap om man sköter sig menar att om man inte sköter sig får man inte medborgarskap men kan stanna i alla fall……hmmm undra vad hon tänker o menar egentligen..
Citera
2018-08-23, 16:44
  #70
Medlem
Mannen går fram till okänd 6-årig flicka och börjar strypa henne med bägge händerna. Hon hade varit död om inte modern med hjälp av folk omkring fått omkull mannen.

Oansvarig av tingsrätten.

I domen runt rättspsykiatrisk vård resonerar tingsrätten att han är för farlig för allmänheten att släppas lös. Notera nedskrivningen av tingsrätten i citatet nedan. Dom anser att det finns en risk att han återfaller i brott medan rättspsykiatriska utlåtandet anser att det är högt.
Citat:
När det gäller frågan om vården ska förenas med särskild utskrivningsprövning har i
det rättspsykiatriska utlåtandet konstaterats att risken för återfall i brottslighet av
allvarligt slag är hög. Mot den bakgrunden samt med beaktande av vad som kommit
fram i övrigt angående Kesete Mogos psykiska mående, hans personliga förhållanden i övrigt och omständigheterna kring gärningarna som han nu döms för att ha begått bedömer även tingsrätten att det finns risk för att Kesete Mogos återfaller i brottslighet som är av allvarligt slag. Den rättspsykiatriska vården ska därför förenas med en föreskrift om särskild utskrivningsprövning.

Men vid utvisningen glömmer dom att faran för återfall i brottslighet av allvarligt slag är hög!
Citat:
En utlänning som är flykting och som behöver en fristad i Sverige får utvisas endast
om han eller hon har begått ett synnerligen grovt brott och det skulle medföra
allvarlig fara för allmän ordning och säkerhet att låta utlänningen stanna här.

Eller ett försök att strypa en 6-åring inte ett synnerligen grovt brott?

Det finns risk att det snart brinner allvarligt i mitt proppskåp!
__________________
Senast redigerad av QuickFuse 2018-08-23 kl. 16:47.
Citera
2019-02-19, 16:41
  #71
Medlem
Ganska säker på att jag har sett den här mannen. Min farmor bor i samma trapphus som han, såg en man där i närheten flera gånger i våras förra året som strök runt mycket och verkade jävligt skum, såg honom även vid komvux ett par gånger, såg ut som en eritrean också, och nu har jag inte sett han på länge så de var förmodligen han jag såg.. Jävligt skum snubbe i alla fall..
__________________
Senast redigerad av E.R. 2019-02-19 kl. 16:47.
Citera
2019-02-19, 17:06
  #72
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SneskjutnaGeten
Jag och en polare var ute och promenerade just när det hände men vi var i en annan del av enköping just då, annars hade vi nog inte låtit mannen gå därifrån utan han hade nog åkt ambulans från plats. Äckliga smuts som går på småbarn. (Sen spelar det ingen roll om det var barnet eller mamman som blev strypt vi hade stoppat det ändå.)

Nej, det skulle ni inte göra. Som 99,9% av alla andra svenskar så TÄNKER vi efter och förstår KONSEKVENSER av våra handlingar. Det är vettigt men börjar bli ett problem då ”orcherna” inte har några hämningar överhuvudtaget. Jag applåderar denna mikroprocent som skulle skada dessa kryp men det kommer inte vara du
Citera
  • 5
  • 6

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback