Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-08-22, 22:31
  #12517
Medlem
BigFatCones avatar
Är det bara för mig som det går jääääävligt segt att göra en spellista tillgänglig offline?
Citera
2018-08-27, 22:56
  #12518
Avstängd
All denna regionslåsning

Hur kan jag lyssna på detta albumet https://open.spotify.com/album/3aQZRuEvTzSvq9oila4csY

måste jag använda VPN och skaffa ett annat konto med VPN eller vadå? Eller är det bara att låtarna är borttagna? Varför försvinner låtar hela tiden från spotify, vissa artister är ju redan döda ändå så är det några andra som reggar dom.
Citera
2018-08-27, 23:05
  #12519
Medlem
GormDenGamles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Negerbais
All denna regionslåsning

Hur kan jag lyssna på detta albumet https://open.spotify.com/album/3aQZRuEvTzSvq9oila4csY

måste jag använda VPN och skaffa ett annat konto med VPN eller vadå? Eller är det bara att låtarna är borttagna? Varför försvinner låtar hela tiden från spotify, vissa artister är ju redan döda ändå så är det några andra som reggar dom.

Regionlåsning? Vad pratar du om?
Jag kan lyssna på det du länkade.
Citera
2018-08-28, 00:35
  #12520
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av GormDenGamle
Regionlåsning? Vad pratar du om?
Jag kan lyssna på det du länkade.
kan du lyssna på alla i det albumet?
Citera
2018-08-28, 13:28
  #12521
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Negerbais
kan du lyssna på alla i det albumet?
Jag kan. Är ditt konto svenskt?
Citera
2018-08-28, 13:59
  #12522
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Negerbais
All denna regionslåsning

Hur kan jag lyssna på detta albumet https://open.spotify.com/album/3aQZRuEvTzSvq9oila4csY

måste jag använda VPN och skaffa ett annat konto med VPN eller vadå? Eller är det bara att låtarna är borttagna? Varför försvinner låtar hela tiden från spotify, vissa artister är ju redan döda ändå så är det några andra som reggar dom.

Citat:
Ursprungligen postat av GormDenGamle
Regionlåsning? Vad pratar du om?
Jag kan lyssna på det du länkade.

Citat:
Ursprungligen postat av Negerbais
kan du lyssna på alla i det albumet?

Citat:
Ursprungligen postat av flytandemars
Jag kan. Är ditt konto svenskt?
Mitt konto är svenskt, jag kan inte spela alla spåren. Faktum är att en majoritet är ospelbara.
Citera
2018-08-28, 15:08
  #12523
Medlem
GormDenGamles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Negerbais
All denna regionslåsning

Hur kan jag lyssna på detta albumet https://open.spotify.com/album/3aQZRuEvTzSvq9oila4csY

måste jag använda VPN och skaffa ett annat konto med VPN eller vadå? Eller är det bara att låtarna är borttagna? Varför försvinner låtar hela tiden från spotify, vissa artister är ju redan döda ändå så är det några andra som reggar dom.

Citat:
Ursprungligen postat av GormDenGamle
Regionlåsning? Vad pratar du om?
Jag kan lyssna på det du länkade.

Citat:
Ursprungligen postat av Negerbais
kan du lyssna på alla i det albumet?

Citat:
Ursprungligen postat av flytandemars
Jag kan. Är ditt konto svenskt?

Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Mitt konto är svenskt, jag kan inte spela alla spåren. Faktum är att en majoritet är ospelbara.

Mitt fel!
Jag kan heller inte lyssna på alla låtar.
Varför har Spotify gjort så här?
Citera
2018-09-02, 17:08
  #12524
Medlem
Hej, har fått problem.. jag kan inte söka artister/låtar.. Spotify säger att jag är "offline"..? Men jag kan surfa, lyssna på deras förslag, vilker kräver online..
jag har bra internetuppkoppling och har både prövat med wifi och "vanlig" internet..kan någon tala om vad som är fel? Tack på förhand.
Citera
2018-09-25, 23:57
  #12525
Medlem
Grisbrottarens avatar
Har inte fördjupat mig i det här själv, så jag kanske bara är lat.

Brukar slå på Sjostakovitjs stråkkvartetter (eller någon annans) på kvällen när jag ska sova, och somnar sött till dem. Men när spellistan är klar fortsätter Spotify spela "liknande" musik. Till att börja med är det är det mer stråkkvartetter och det funkar, men framåt femsnåret har det hela urartat och det kommer Ravels Bolero eller Goldbergvariationerna ur högtalarna och jag vaknar förskräckt och skärrad av oljudet.

Har någon ett smart tips på hur man kommer runt det här?

Edit: Det gäller förstås inte bara Sjostakovitj och stråkkvartetter, utan när jag satt igång Stina Nordenstam dyker det efter några timmar upp någon j-a svensk plattcharmör med mindre vän stämma, utan mer whiskytempererad.
__________________
Senast redigerad av Grisbrottaren 2018-09-26 kl. 00:00.
Citera
2018-09-26, 06:27
  #12526
Medlem
Swe1227s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grisbrottaren
Har inte fördjupat mig i det här själv, så jag kanske bara är lat.

Brukar slå på Sjostakovitjs stråkkvartetter (eller någon annans) på kvällen när jag ska sova, och somnar sött till dem. Men när spellistan är klar fortsätter Spotify spela "liknande" musik. Till att börja med är det är det mer stråkkvartetter och det funkar, men framåt femsnåret har det hela urartat och det kommer Ravels Bolero eller Goldbergvariationerna ur högtalarna och jag vaknar förskräckt och skärrad av oljudet.

Har någon ett smart tips på hur man kommer runt det här?

Edit: Det gäller förstås inte bara Sjostakovitj och stråkkvartetter, utan när jag satt igång Stina Nordenstam dyker det efter några timmar upp någon j-a svensk plattcharmör med mindre vän stämma, utan mer whiskytempererad.
Det där avhjälper du lätt genom att gå in på inställningar och bockar ur autoplay (fortsätt spela liknande låtar när musiken slutar).
Citera
2018-09-27, 07:11
  #12527
Medlem
Shoffens avatar
Jag kör ofta med artistradio i spotifyappen för android.
Min fråga är varför upprepas samma låtar hela tiden, varför blandas inte fler låtar in från varje artist?
Förstår ju att det är lite av grejen, men hade önskat ännu mer variation av artisterna som hamnar i spellistan
Citera
2018-09-29, 15:53
  #12528
Medlem
CoralinesGhosts avatar
Jag har några riktigt bra och genomarbetade genrelistor på Spotify men jag får inga följare medan andra listor i samma genre (av sämre kvalitet ) har hundratusentals följare. Mina listor verkar inte synas för andra och jag har kollat igenom mina inställningar utan att bli klokare. Någon som vet vad grejen med det här är?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback