• 14 297 online
  • 1 198 638 medlemmar
  • 62 097 232 inlägg
  • 3
  • 4
2018-08-18, 08:36
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DindooNuffin
Därför kan man inte diskutera Argentinas politik utan att blanda in religion och moral. Och de är inte tröga, de har en högre moral i Argentina, som inte tillåter mord. Som jag skrev från början är det INTE kvinnans ÅSIKT som gäller, för en ÅSIKT står INTE över LAG. (FB) Fri abort blir lag i påvens hemland: Moraliska förfallet i katolska Argentina

Latinamerika har högre moral? -Dra mig baklänges, muta och kör!
Skit samma: Att införa abort i Argentina är nog politiskt omöjligt. Känslostyrda, religiösa människor ska inte ha något att bestämma om, då går det bara åt pipsvängen med ett land.
(Jämför med de känslostyrda och religiösa människorna i Mellanöstern.. Går det bra där?)

-Latinamerika är en massa "Republicas Bananas"!
Deras statsvapen.
Citera
2018-08-18, 09:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kraftfoder
Latinamerika har högre moral? -Dra mig baklänges, muta och kör!
Skit samma: Att införa abort i Argentina är nog politiskt omöjligt. Känslostyrda, religiösa människor ska inte ha något att bestämma om, då går det bara åt pipsvängen med ett land.
(Jämför med de känslostyrda och religiösa människorna i Mellanöstern.. Går det bra där?)

-Latinamerika är en massa "Republicas Bananas"!
Deras statsvapen.
I Argentina har de högre moral när det gäller abort, för det är mord på en människa hur du än vänder och vrider på det. Men känslokalla psykopater som du ska ha rätt att bestämma? Det blev inte bättre efter britternas sorti 1948. Krig ända från 1979 i Afghanistan (USSR och USA och dess allierade) har inte heller hjälpt. Pot calling the kettle black. Krig handlar mest om politik, inte om religion. Vilket motiv hade USSR för att gå in i Afghanistan militärt? Religion? Nej, uppror. Och USA? Religion? Nej, terrorism. Om det är nån som är bananas som tror att han kan komma med falska anklagelser är det nog du.
Citera
2018-08-18, 09:22
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
I Argentina har de högre moral när det gäller abort, för det är mord på en människa hur du än vänder och vrider på det. Men känslokalla psykopater som du ska ha rätt att bestämma? Det blev inte bättre efter britternas sorti 1948. Krig ända från 1979 i Afghanistan (USSR och USA och dess allierade) har inte heller hjälpt. Pot calling the kettle black. Krig handlar mest om politik, inte om religion. Vilket motiv hade USSR för att gå in i Afghanistan militärt? Religion? Nej, uppror. Och USA? Religion? Nej, terrorism. Om det är nån som är bananas som tror att han kan komma med falska anklagelser är det nog du.

Det är nog snarare som så att abortförbud i de länder abort är förbjudet, tar kvinnor till "tveksamma medel" för att begå aborter. Exempelvis klädgalgar etc. -Vilket leder till att flera dör än eventuella oönskade foster.

Argentinarna kommer nog att liberalisera sin abortlagstiftning, tids nog. (Tråkigt att de inte är protestanter, protestantiska länder verkar ha bättre utveckling på alla sätt och vis.. Framförallt rikare samt mindre korrupta..)
Citera
2018-08-18, 14:07
Medlem
Citat:
Det är nog snarare som så att abortförbud i de länder abort är förbjudet, tar kvinnor till "tveksamma medel" för att begå aborter. Exempelvis klädgalgar etc. -Vilket leder till att flera dör än eventuella oönskade foster.

Argentinarna kommer nog att liberalisera sin abortlagstiftning, tids nog. (Tråkigt att de inte är protestanter, protestantiska länder verkar ha bättre utveckling på alla sätt och vis.. Framförallt rikare samt mindre korrupta..)
Det är inget argument för att mörda ett foster. Vi tillåter inte pedofiler att göra vad de vill bara för att de har en viss sexuell läggning. Samma sak gäller för mördare.
Citera
2018-08-18, 14:19
Medlem
Fromlandss avatar
Citat:

Ja, framförallt så slipper man ju numera se grupper med utvecklingsstörda vallas runt i parker, offentliga inrättningar, bad osv. Det har ju den totalt fria aborten i den icke katolska västvärlden sett till att vi inte längre behöver befatta oss med.
I efterblivna länder som Polen, Spanien och länder i sydamerika ser man ju dessa styggelser titt som tätt.
För övrigt måste ju den vidrigaste människan på jorden vara Sarah Palin som vägrade göra abort på sin son som har downs syndrom. Asså liksom vaddå? Ska man behöva se honom dregla på sta’n?

Problemet med farliga och olagliga aborter är främst att samhällena inte kan erbjuda adekvat trygghet och frihet för barnet och modern. Detta är problemet, inte att abort ska vara ett skattefinansierat preventivmedel.
Citera
2018-08-18, 14:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fromlands
Ja, framförallt så slipper man ju numera se grupper med utvecklingsstörda vallas runt i parker, offentliga inrättningar, bad osv. Det har ju den totalt fria aborten i den icke katolska västvärlden sett till att vi inte längre behöver befatta oss med.
I efterblivna länder som Polen, Spanien och länder i sydamerika ser man ju dessa styggelser titt som tätt.
För övrigt måste ju den vidrigaste människan på jorden vara Sarah Palin som vägrade göra abort på sin son som har downs syndrom. Asså liksom vaddå? Ska man behöva se honom dregla på sta’n?

Problemet med farliga och olagliga aborter är främst att samhällena inte kan erbjuda adekvat trygghet och frihet för barnet och modern. Detta är problemet, inte att abort ska vara ett skattefinansierat preventivmedel.
Du tillåter alltså mord för att DU vill slippa problem? Är det krig och krigets rules of engagement råder? För du har ju rätt att döda en med vapen i hand. Vilket vapen bär ofödda foster? Downs syndrom? Vem är du som bestämmer över andra människors liv och död? Vem tror du att du är? Du är en idiot kan jag säga. Så du är hetero? Och du gillar att knulla? Men då så, då kan du mörda ett foster! Du kan väl tillåta pedofiler att härja fritt också? För du har ju inga problem med att lägga dig i andra människors liv och döda de? Så VIDRIGT tänker du.
Citera
2018-08-18, 14:36
Medlem
Fromlandss avatar
Citat:
Du tillåter alltså mord för att DU vill slippa problem? Är det krig och krigets rules of engagement råder? För du har ju rätt att döda en med vapen i hand. Vilket vapen bär ofödda foster? Downs syndrom? Vem är du som bestämmer över andra människors liv och död? Vem tror du att du är? Du är en idiot kan jag säga. Så du är hetero? Och du gillar att knulla? Men då så, då kan du mörda ett foster! Du kan väl tillåta pedofiler att härja fritt också? För du har ju inga problem med att lägga dig i andra människors liv och döda de? Så VIDRIGT tänker du.

Jag var helt övertygad att jag inte behövde skriva tillägget *sarkasm* under inlägget. Det måste ha framgått ändå.
Jag svarade på ett inlägg där någon inte tyckte om de katolska ländernas restriktiva abortlagstiftning med att överdriva och visa på det orimliga som en alltför ’fri’ abort leder till.
Jösses..
Citera
2018-08-22, 16:29
Medlem
Ola Schuberts avatar
De borde ha tillåtit abort, utan särskild prövning fram t.o.m vecka 18. Orsaken till att man satt just den gränsen i Sverige är medicinsk och inte moralisk. För det är nämlingen så att det inte går att rädda foster som är yngre än vecka 20, lungorna är nämligen inte utvecklade innan dess. Enstaka foster har kunnat räddats ifrån vecka 22, men med ytterst svåra handikapp så tidigt i graviditeten. Vecka 18 är satt för att man skall ha en säkerhetsmarginal på två veckor i förhållande till vecka 20. Mellan vecka 18 och vecka 22 kan man endast få abort i Sverige efter tillstånd ifrån socialstyrelsen, (vilket oftast beviljas pga grava missbildningar hos fostret, 300 fall 2016, och endast ytterst sällan pga sociala skäl). Senare aborter än så är förbjudna såvida det inte är fara för moderns liv och hälsa, 10 fall 2016.

I Sverige sker mellan 30 700 och 38 200 aborter varje år, de flesta väldigt tidigt i graviditeten.

Den svenska abortlagstifningen är med andra ord sund, såväl medicinskt som moraliskt!

Själv är jag född i slutet av sjätte månaden, och var något av ett medicinskt under, på den tiden de begav sig. Så jag gillar förstås inte mycket sena aborter, men de är, som sagt var, ytterst ovanliga. Därför blir jag förvånad att SD, nu, vill sätta abortgränsen till vecka 12. Någon abortdebatt borde inte behövas i Sverige, men vad gäller USA så är situationen annorlunda då abort är tillåten ända till vecka 28, om jag inte missminner mig.

Så något "moraliskt förfall" lär det inte vara tal om i Argentina. Det är nämligen helt barabariskt att tvinga en kvinna att bära ett foster som inte är livsdugligt och som hon inte önskar behålla.
Citera
  • 3
  • 4